arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۵ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۴

از برنده شدن يکي از متقاضيان تا کشيدن مزايده به دور پنجم!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 شايد فردا (چهارشنبه) اعلام شود که مزايده چهارم سرخابي‌ها تهران برنده نداشته و براي مشخص شدن مالکان اين دو باشگاه بايد کار به مزايده پنجم کشيده شود.

موضوع واگذاري باشگاه‌هاي پرسپوليس و استقلال به بخش خصوصي تبديل به کلاف پيچيده و سردرگمي شده است. در حالي که قرار بود روز گذشته (دوشنبه) جلسه اعلام نتيجه مزايده چهارم پرسپوليس و استقلال برگزار شود اين جلسه لغو شد تا حرف و حديث‌ها در مورد خصوصي‌سازي سرخابي‌ها به اوج خود برسد.

در حالي که پوري‌حسيني گفته تکليف مزايده چهارم امروز (سه‌شنبه) مشخص مي‌شود و فردا (چهارشنبه) نتيجه به اطلاع عموم مي‌رسد شايعات زيادي در اين مورد شنيده مي‌شود.

شنيده مي‌شود يکي از متقاضيان خريد باشگاه پرسپوليس به دليل مشکلات زياد مالي و غيرمالي و در شرايطي که پيشنهاد مالي خوبي هم ارائه کرده به احتمال فراوان از مزايده کنار گذاشته مي‌شود و شانسي براي تصاحب سهام باشگاه پرسپوليس ندارد.

 در اين شرايط شانس دو متقاضي ديگر بيشتر خواهد بود هرچند بدهي بيش از 150 ميلياردي يکي از اين متقاضيان راه را براي شرکت سوم باز کرده تا با خيال راحت از حالا خود را مالک سرخپوشان تهراني بداند.

شايعه بعدي در مورد چگونگي و چرايي حضور دو شرکت زير مجموعه‌ خودروسازان در مزايده چهارم است. برخي از کارشناسان معتقد هستند که دو شرکت خودرو ساز مالک آينده پرسپوليس و استقلال خواهند بود و به هر طريقي نام اين دو شرکت به عنوان برنده مزايده اعلام خواهد شد، هرچند با اعلام پوري‌حسيني رئيس سازمان خصوصي‌سازي زير پاي خودرو سازان در مزايده سفت نيست.

اما پيش‌بيني ديگر در مورد مزايد کاملاً‌ با دو احتمال بالا متفاوت است، شايد فردا (چهارشنبه) اعلام شود که مزايده چهارم برنده نداشته و براي مشخص شدن مالکان سرخابي‌ها بايد کار به مزايده پنجم کشيده شود، هر چند بعيد است که نمايندگان مجلس شوراي اسلامي که به نوعي با مزايده چهارم هم مخالف بودند اجازه بدهند مزايده پنجمي هم برگزار شود.

حالا سؤال اصلي اين است که آيا اصلاً اراده‌اي براي واگذاري باشگاه‌هاي پرسپوليس و استقلال به بخش خصوصي و يا حتي نيمه خصوصي وجود دارد يا خير؟ براي مشخص شدن پاسخ اين سؤال بايد تا فردا منتظر بمانيم.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان