arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۷۷۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۱ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۴

درخواست جنجالي اوباما از کنگره آمريکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رئيس‌جمهوري آمريکا از سناي اين کشور خواست تا قانون مربوط به شنود تماس‌هاي تلفني را پيش از اينکه پنج روز ديگر منقضي شود، بار ديگر تمديد کند.

به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، باراک اوباما، رئيس جمهوري آمريکا در اين باره گفت: اين کار بايد انجام شود ما بايد بتوانيم امنيت مردم آمريکا را تامين کنيم.

اما با توجه به فرارسيدن تاريخ انقضاي اين قانون در 31 مه اتفاقي مبني بر حصول يک توافق در اين مجلس نسبت به اين قانون رخ نداده است.

اين درحالي است که سنا پس از جلسه طولاني مدت روز شنبه اين روزها در تعطيلات "روز يادبود" خود به سر مي‌برد. در جلسه روز شنبه، مجلس سنا لايحه مورد حمايت مجلس نمايندگان را که در آن شنود تماس‌هاي تلفني اصلاح شده بود، تصويب نکرد. تلاش رهبران حزب جمهوري خواه هم براي تمديد قانون فعلي بي‌نتيجه مانده است.

"ميچ مک کانل"، نماينده اکثريت سنا از اين مجلس مي‌خواهد تا 31مه چند ساعت پيش از نيمه شب و انقضاي قانون دوباره اين لايحه را مطرح کند اما مشخص نيست که آيا قانونگذاران به راه حلي جديد خواهند رسيد يا خير. لايحه تحت حمايت مجلس نمايندگان روز جمعه براي تصويب شدن در سنا فقط چند راي کم آورد.

در همين حال اوباما پس از ديدار با دبيرکل ناتو در جمع خبرنگاران گفت: سنا فعاليتي نمي‌کند و مساله اين است که قانون مذکور در نيمه شب يکشنبه منقضي مي‌شود. من عميقا از سنا مي‌خواهم تا براي رسيدن به راه حلي در اين مساله همکاري کند.

اوباما خاطرنشان کرد، برنامه مناقشه آميز شنود تلفن‌ها که از سوي ادوارد اسنودن مقاطعه کار سابق آژانس امنيت ملي آمريکا افشا شده بود، طي لايحه‌اي در مجلس نمايندگان اصلاح شد.

براساس اين اصلاحيه اکنون دولت از کنگره مي‌خواهد تا لايحه مذکور را تا شش ماه آتي تمديد کند و در عوض شرکت‌هاي تلفن را مسئول شنود تلفن‌هايي مي‌کند که دولت در پي آن است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان