arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۷۸۰
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۱ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۴

بعیدی‌نژاد: بحث‌های مفیدی در مذاکرات انجام شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان پس از پایان نشست کارشناسی ایران و 1+5 که عصر سه‌شنبه در وین برگزار شد، گفت : بحث‌های مفیدی در این نشست انجام شد.

به گزارش ایسنا حمید بعیدی نژاد با بیان اینکه نشست کارشناسی پس از دو ساعت پایان یافت، افزود: گفت‌وگوهای در سطح کارشناسی از ساعت شش بعدازظهر به وقت محلی اتریش ( 20.30دقیقه به وقت محلی ایران) در وین آغاز شد.

ریاست هیات کارشناسی ایران را حمید بعیدی نژاد عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای برعهده داشت.

گفت‌وگوهای هسته‌ای در سطح معاونان به منظور ادامه نگارش پیش نویس متن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام ) از امروز (چهارشنبه) در هتل کوبورگ وین از سرگرفته می‌شود.

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی به وین رفته‌اند تا گفت‌وگوها بر سر متن نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک را با هلگا اشمیت، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به نمایندگی از کشورهای 1+5 در مذاکرات هسته ای حضور دارد ، از سر گیرند.

هفته گذشته نیز وین میزبان مذاکرات هسته‌ای بود که به مدت سه روز جلسات مختلف با شرکت تیم های حقوقی ، فنی و هسته‌ای در هتل کوبورگ برگزار شد.

ایران و گروه 1+5 پس از هشت روز مذاکرات فشرده، 13 فروردین در لوزان سوئیس درباره چارچوب اولیه توافق برای حل مسئله هسته‌ای ایران به تفاهم رسیدند.

دو طرف پیشتر 10 تیر را آخرین مهلت برای امضای توافق نهایی تعیین کرده‌اند.
نظرات بینندگان