arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۳ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۴

روايت سردار اشتري از حادثه مهاباد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 فرمانده ناجا گفت: در حادثه مهاباد خويشتن‌داري شد تا کسي کشته نشود.

سردار اشتري تاکيد کرد: اگر در حادثه مهاباد تدبير نمي‌‌شد، با چند برابر نيرو هم نمي‌توانستيم اين بحران را کنترل کنيم.

سردار اشتري در مراسم توديع و معارفه رئيس پليس پيشگيري با اشاره به حادثه مهاباد گفت: اصل حادثه ناگوار بود ولي شبکه‌هاي مجازي در داخل و خارج کشور چنان فضايي را ايجاد کردند که اگر خويشتن داري نيروهاي ناجا، لطف الهي و هوشمندي مردم نبود، انجه در خارج منتظر آن بودند و بحران به وجود مي آمد.

وي افزود: نيروي هاي ناجا خويشتن داري کردند تاکسي کشته نشود اگر تدبير در کار نمي‌شد حتي اکر چندين برابر نيرو مي برديم مشکل حل نمي‌شد.

فرمانده ناجا با بيان اينکه شايعات و فضاسازي در اين مورد خلاف واقع بود تصريح کرد: مرجع قضايي در حال رسيدگي به اين موضوع است و تخلفي که در اين زمينه صورت گرفته است بايد برخورد شود.

سردار اشتري از سردار شرفي که فرمانده انتظامي آذربايجان غربي در زمان اين حادثه بود به دليل موفقيت در اين ماموريت تشکر کرد.

وي به فتنه ۸۸ اشاره کرد و افزود: در آن زمان اتفاق بزرگي در حال وقوع بود و داشتند کشور را به پرتگاه مي‌بردندکه با هدايت رهبري، هوشياري مردم و حضور دستگاه ها خنثي شد.

فرمانده ناجا بابيان اينکه فتنه ۸۸ زمان سختي براي ما بود، عنوان داشت: همه دنيا در حال برنامه ريزي براي ما بودند و برخي هم در داخل با آنها همکاري کردند که خوشبختانه اين مساله خنثي شد و مردم مجدد روي آرامش را ديدند و کساني که توطئه کردند، رسوا شدندسردار

اشتري با تاکيد بر اينکه فرماندهان کلانتري بايد حقوق مردم را رعايت کنند، گفت: کلانتري بايد پناه مردم باشد. اين مساله در سال هاي اخير بهبود يافته ولي بايد بيشتر شود.

وي با بيان اينکه کلانتري به دليل ارتباط بيشتر با مردم بايد در همه ابعاد تقويت شود، افزود: در افزايش سلامت اداري و رعايت حقوق شهروندي فرماندهان مسئولند.

سردار اشتري خاطر نشان کرد: هر دين و مذهبي براي ما محترم است و در اجراي قانون تبعيض قائل نيستيم و قانون براي همه يکسان است.  براي حفظ اعتماد مردم که سرمايه ما هستند بايد پليس پاسخگو، حرفه اي و اخلاق مدار باشيم.

منبع : نسيم
نظرات بینندگان