arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۶ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۴

الجزيره براي داعش تبليغ علني مي‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبکه قطري الجزيره در نظرسنجي‌هاي خود به صورت علني در حال تبليغ براي گروه تروريستي داعش است.

به گزارش العالم، در يکي از نظرسنجي هاي اين شبکه که در سايت آن منتشر شده، از مخاطبان پرسيده شده است که آيا پيروزي‌هاي داعش در عراق و سوريه را تأييد مي‌کنند؟ اما موضوع جالبتر اينجا است که 80 درصد از مخاطبان به اين سؤال جواب مثبت داده اند.

الجزيره قطر در نظرسنجي ديگري از مخاطبانش پرسيده است که آيا پيشروي‌هاي داعش در عراق و سوريه را به نفع منطقه مي دانند؟ در اين نظرسنجي نيز 81 درصد از مخاطبان الجزيره قطر پاسخ مثبت داده‌اند.

اين شبکه قطري همچنين در يکي از برنامه‌هاي جنجالي خود که تحت عنوان "الاتجاه المعاکس" پخش مي شود، به موضوع تحقق شعارهاي داعش در عراق و سوريه پرداخت و در آن ادعاهايي را مبني بر حمايت مردم اين دو کشور از اين گروه تروريستي مطرح کرد و مدعي شد که داعش در سوريه و عراق از پايگاه مردمي برخوردار است.

شبکه الجزيره قطر، براي توجيه موضوع اين برنامه و سؤالات جهت دار خود در ابتداي برنامه، به نظرسنجي انجام شده در سايت خود استناد کرد که در آن از مخاطبانش پرسيده بود، آيا پيشروي هاي داعش را به نفع منطقه مي دانند يا خير، و اينکه 81.5 درصد مخاطبان الجزيره به اين سؤال پاسخ مثبت داده‌اند !!

"حسن فرحان المالکي" از فعالان عربستاني در صفحه تويتر خود، اين نظرسنجي ها را "رسوايي" توصيف کرد و نوشت: الجزيره براي نظرسنجي از مخاطبان خود مي پرسد که آيا داعش را تأييد مي کنند و 80 درصد آنان هم مي گويند بله .. اينها مخاطبان الجزيره هستند !!! اکثر کساني که در نظرسنجي‌هاي يک شبکه شرکت مي‌کنند، مخاطبان همان شبکه هستند.
نظرات بینندگان