arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۸۸۸
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۰ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۴

جان باختن 2 هزار يمني در تجاوز نظامي عربستان به اين کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 سازمان بهداشت جهاني روز چهارشنبه اعلام کرد که دستکم 2هزار تن در جريان تهاجم 2 ماهه عربستان و متحدانش به خاک يمن کشته و 8 هزار تن ديگر زخمي شده اند.

به گزارش آسوشيتدپرس از صنعا، بر اساس آخرين ارزيابي هاي اين نهاد وابسته به سازمان ملل متحد، دستکم يک هزار و 37 غيرنظامي از جمله 130 زن و 234 کودک در جريان عمليات تجاوزکارانه عربستان و متحدانش به يمن جان خود را از دست داده اند.

به گفته مارگارت چن مدير سازمان بهداشت جهاني، در اين حملات هوايي گاهي تمامي اعضاي يک خانواده کشته شدند از جمله در يک حمله 13 عضو يک خانواده کشته شدند و تنها يک زن 65 ساله به همراه 3 نوه اش باقي ماندند.

چن افزود: کمبود شديد مواد سوختي، آب آشاميدني، سوخت و تدارکات پزشکي در يمن وجود دارد و تاسيسات پزشکي و درماني آن از بين رفته اند به گونه اي که 7 ميليون و 500 هزار تن به شدت به کمک و امکانات پزشکي و درماني نياز دارند.

گروه بين المللي انساندوستانه آکسفام نيز پيشتر اعلام کرده بود که 16 ميليون تن در يمن به آب آشاميدني و تصفيه شده دسترسي ندارند.

همچنين 500 هزار تن از مردم اين کشور آواره و بي خانمان شده اند.
در حملات گسترده هوايي و دريايي عربستان و 9 کشور عربي ديگر که از 6 فروردين عليه مناطق غيرنظامي و نيروهاي مقاومت مردمي يمن آغاز شد، تاکنون بيشتر تاسيسات زيربنايي، خدماتي، بيمارستان ها و مدارس و حتي خانه هاي مردم اين کشور نابود و هزاران يمني از جمله صدها زن و کودک کشته و مجروح شده اند.

رژيم عربستان که با اهداف خاصي از جمله بازگرداندن منصورهادي رييس جمهوري مستعفي و فراري يمن به حکومت در صنعا اين جنگ را با فريب اذهان عمومي آغاز کرد، اکنون در باتلاق يمن گرفتار شده و به هيچ کدام از خواسته هاي خود نرسيده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان