arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۹۴۲
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۹ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۴

افشاي مدارک پنتاگون از هدف آمريکا در به وجود آوردن داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدارک جديدي از وزارت دفاع آمريکا فاش شده که نشان مي‌دهد پنتاگون براي مقابله با دولت "بشار اسد" شرايط پيدايش داعش را فراهم کرده است.

گزارش جديدي از بخش اطلاعات وزارت دفاع آمريکا فاش شده است که نشان مي‌دهد پنتاگون کاملا از نتايج زيانبار دخالت نظامي در جنگ داخلي سوريه آگاه بود و با تجهيز نظامي مخالفان در اين کشور، شرايط پيدايش داعش را فراهم کرد. واشينگتن مي‌دانست با حمايت نظامي از مخالفان "بشار اسد،" رئيس جمهور سوريه، پيدايش يک گروه تروريستي جديد حتمي است؛ اما براي سرنگوني دولت سوريه، از شکل‌گيري داعش استقبال کرد.

گزارش‌هاي افشا شده از وزارت دفاع آمريکا نشان مي‌دهد، پنتاگون از ژانويه 2014 (دي 92) ارسال تسليحات نظامي را براي مخالفان دولتي در سوريه آغاز کرد. اين تجهيزات نظامي شامل سلاح‌هاي سبک و موشک‌هاي ضد تانک بودند. نمايندگان کنگره نيز از ماجرا اطلاع داشتند و در‌حقيقت آنها بودند که پشت درهاي بسته با طرح تجهيز نظامي مخالفان سوري موافقت کردند. ارسال سلاح هاي آمريکايي به دست مخالفان "بشار اسد" فوريه سال جاري (بهمن 93) بار ديگر از سر گرفته شد. سخنگوي پنتاگون مدعي شد هدف از ارسال سلاح به سوريه، کمک کردن به مخالفان "بشار اسد" در جهت حفظ جان شهروندان اين کشور است.

در بخش ديگري از اين گزارش آمده است: پنتاگون به خوبي از محل اختفاي القاعده در ميان مخالفان دولتي سوريه آگاه بود. مقامات وزارت دفاع آمريکا مي‌دانستند تروريستها در جمع مخالفان دولتي حضور دارند و تجهيز نظامي آنها بدون شک موجب پيدايش يک گروه تروريستي بزرگ‌تر و قوي‌تر خواهد شد.

در پايان اين گزارش نسبت به ائتلاف گروههاي مختلف تروريستي و پيدايش گروهي خارج از کنترل در منطقه خاورميانه هشدار داده شده است.

جنگ داخلي سوريه از 26 ژانويه 2011 (6 بهمن 89) آغاز شد و تاکنون بيش از 220 هزار قرباني و حدود 7 ميليون و 600 هزار آواره بر‌جاي گذاشته است.
نظرات بینندگان