arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۴

بحث و جنجال بر سر ميراث مرتضي پاشايي ادامه دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 نماينده تام الاختيار خانواده زنده ياد مرتضي پاشايي ضمن تشريح دلايل تاخير انتشار آلبوم جديد اين خواننده فقيد از حاشيه هاي به وجود آمده پيرامون نحوه مالکيت معنوي و مادي آثار اين خواننده انتقاد کرد.

منصور پاشايي نماينده تام الاختيار خانواده زنده ياد مرتضي پاشايي عنوان کرد: همانطور که قبلا اعلام کرده بوديم قرار بود تازه ترين آلبوم زنده ياد مرتضي پاشايي اواخر ارديبهشت ماه امسال روانه بازار موسيقي شود اما با توجه به اينکه تنظيم کنندگان اين آلبوم وقت بيشتري براي ميکس و کيفيت خروجي آلبوم صرف کردند به ما اعلام شده تا چند روز آينده مجموعه نهايي کار به ما تحويل داده خواهد شد تا نسبت به توزيع آن در بازار اقدام کنيم. با اين حال از همه طرفداران و هواداران مرتضي عذرخواهي مي کنم که انتشار آلبوم کمي به تاخير افتاده است.

وي درباره حاشيه ها و ابهاماتي که اين روزها درباره مستند «آقاي خاص» در رسانه ها منتشر شده، توضيح داد: تمامي کارهاي مربوط به توزيع اين فيلم مستند که به سرپرستي و نظارت سيد جواد هاشمي و کارگرداني شاهين صمدپور براي توزيع در شبکه خانگي آماده شده و به اتمام رسيد اما مطلع شديم با تعدادي از افرادي که در اين قيلم مستند درباره زنده ياد پاشايي مصاحبه شده ديگر مايل نيستند حضوري در اين فيلم داشته باشند. با وجود اينکه سيد جواد هاشمي نيز براي متقاعد کردن اين عزيزان مذاکراتي انجام داده، آنها حاضر نيستند تصويرشان در اين کار وجود داشته باشد. از اين رو ما با احترام تمام به اين بزرگوارن مجبوريم بار ديگر تغييراتي در ساختار فيلم ايجاد کنيم و بعد از اعمال اين تغييرات نسبت به توزيع آن در شبکه نمايش خانگي اقدام کنيم.

نماينده تام الاختيار خانواده پاشايي در ادامه صحبت هاي خود با اشاره به ابهاماتي که پيرامون مالکيت معنوي و مادي آثار اين خواننده فقيد موسيقي پاپ کشورمان وجود دارد، تصريح کرد: خيلي روشن و واضح مي گويم مرحوم مرتضي پاشايي در زمان حياتش قراردادي با مدير برنامه هاي خود داشت که علي القاعده وقتي مرتضي عزيز از دنيا رفت ديگر کنسرتي هم برپا نمي‌شود بنابراين موضوع مديريت برنامه هاي قبلي عملا منتفي است. از سوي ديگر در آلبوم جديد مرتضي پاشايي که با عنوان «اسمش عشقه» تقديم به علاقمندان مي شود مالکيت معنوي و مادي اثر متعلق به وارثان مرتضي يعني پدر و مادرش خواهد بود. البته پس از فوت مرتضي برادرم امور برنامه ها و پيگيري چنين کارهايي را به عهده من گذاشته که گويا اين موضوع موجب ناراحتي دوستان شده است.

عموي زنده ياد مرتضي پاشايي بيان کرد: متاسفانه برخي از دوستان مرتضي که سابقه دوستي چهار ساله اي با وي داشته اند به قدري سر اين موضوع حاشيه درست کردند که هم اکنون بسياري از مخاطبان تصور مي کنند زماني که اين دوستان به طور کامل در کنار مرتضي بوده اند، من کجا بودم؟ در حاليکه اين عزيزان نمي دانند مرتضي در زمان حيات خود در دامان خانواده و ما بزرگ شد. آيا کسي مي تواند اين نقش خانوادگي را انکار کند و بگويد که من عموي مرتضي نيستم؟ اصلا بر فرض که بنده عموي مرتضي هم نباشم اما وقتي خانواده محترمش آمده و بعد از فوت وي، من را به عنوان نماينده خود معرفي کرده اند ديگران چرا با يان مسئله مشکل دارند؟

وي ادامه داد: اگر دوستان دوستي چهار ساله اي با مرتضي داشتند بنده اين افتخار را داشتم که مرتضي را در کنار فرزندان خودم بزرگ کرده ام. او نيز در اين مدت مانند پسر ديگر من بود و برادرم و خانواده اش همواره ارتباط تنگاتنگي با ما داشتند. آيا درست است که به خاطر چهار سال دوستي ريشه خانوادگي ما را کتمان کنند؟ اين دوستان بايد به اين نکته برسند که چه من توانمند باشم چه نباشم خانواده مرتضي من را به عنوان نماينده خود معرفي کرده اند.

وي در بخش ديگري از صحبت هاي خود تصريح کرد: متاسفانه بعضي ها با ظاهري دگرگونه از باطن خود مسائلي را با مردم مطرح مي کنند که واقعا ناراحت کننده است. من در اين مدت همواره تلاش کرده ام به دليل ارزش مرتضي و خانواده اين هنرمند با صداقت صحبت کنم. اما اين دوستان متاسفانه با نيت ديگري مسائلي را به خانواده مرتضي منتسب مي کنند که اصلا زيبنده نيست. ما مي دانيم نيت دروني اين عزيزان چيست اما روي اين نيات سرپوش مي گذاريم. کما اينکه باز هم ارادت خود را به اين عزيزان اعلام مي کنيم تا همين چند سال دوستي خود با مرتضي را خدشه دار نکنند چرا که خانواده پاشايي دنبال منافع مادي نيست. خانواده پاشايي فقط به دنبال انتقال درست پيام شخصيت مرتضي به مردم است که اميدوارم در اين راه موفق باشيم.

پاشايي در بخش پاياني صحبته اي خود با اشاره به مذاکرات انجام گرفته با مدير برنامه هاي زنده ياد مرتضي پاشايي در زمان حيات درباره انتشار آلبوم جديد اين خواننده تاکيد کرد: من چندين بار متن قرار داد آلبوم جديد مرتضي را به آقاي مهدي کرد تجديد پرينت کرده و به وي ارسال کردم اما وي مدام شرط ها را سخت تر مي کرد. حتي در برخي از موارد نيز به تلفن من جواب نمي داد. گرچه بنده بارها و بارها به وي اعلام کرده بودم که افراد ديگري هستند که تمايل به انتشار آلبوم جديد مرتضي دارند اما اين دوست گرامي توجهي به ما نکردند و وقتي هم آلبوم را به فرد ديگري واگذار کرديم مدعي نکات فراواني شدند.

نماينده خانواده پاشايي در پايان متذکر شد: مهدي کرد با يک اقدام نسنجيده مي خواست آلبوم به صورت رايگان در اختيار مردم قرار بگيرد که اين شرايط واقعا در شان و شخصيت مرتضي نبوده و نيست. به هر حال من مايل به درگيري نيستم اما فقط از آنها مي خواهم همانطور که ادعا مي کنند، دوست واقعي مرتضي بمانند.
منبع: مهر
نظرات بینندگان