arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۴

روسيه امکان شکست در مذاکرات هسته اي را رد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرگئي ريابکوف مذاکره کننده ارشد هسته اي روسيه در يک گفت وگوي تلويزيوني امکان شکست در مسير توافق هسته اي در مذاکرات 1+5 با ايران را رد کرد.

ريابکوف روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبري روسيه 24 با بيان اينکه ايران شريکي قابل اعتماد است، اظهار داشت: تمام طرف هاي مذاکرات هسته اي براي رسيدن به توافق جامع تلاش مي کنند.

وي افزود: معتقديم چيزي با عنوان شکست مذاکرات اتفاق نمي افتد. ايران کشوري متعهد و مسؤول در عرصه بين الملل است و به توافق جامع هسته اي عمل خواهد کرد.

ريابکوف همچنين گفت که شاهد پيشرفت در مسير مذاکرات بوده و اميد مي رود طرفين به راه حل مطلوبي در اين راه دست يابند.

معاون وزير امورخارجه روسيه در ادامه اين گفت وگوي تلويزيوني در مورد تسليحات اس-300 گفت که اين مجموعه ها به ايران تحويل خواهد شد.

ريابکوف خاطرنشان کرد: قرارداد تحويل تسليحات پدافند هوايي اس-300 به ايران در حال نهايي شدن بوده و زماني که موضوع رسيدگي قضايي به عدم اجراي قرارداد قبلي حل شود، قرارداد تحويل اس-300 به ايران اجرا خواهد شد.

وي افزود: قرارداد قبلي اس-300 ميان ايران و روسيه در سال 2007 امضا شد و در اين مدت وضع فرق کرده است؛ به ويژه اين که مسأله بسيار پيچيده سياسي مطرح است.

ريابکوف گفت: مسکو نمي تواند قرارداد 2007 را در شرايط کنوني (در قالب قبلي) اجرا کند و براي تطابق توافقات قبلي در مورد اس-300 با ايران با شرايط کنوني، در زمان حاضر مذاکرات جريان دارد.

'يوگني لوکيانوف' معاون دبير شوراي امنيت روسيه روز سه شنبه تصميم براي تحويل مجموعه هاي پدافند هوايي اس 300 را به ايران قطعي دانست.

وي به خبرنگار ايرنا در دفتر مسکو گفت: تصميم در مورد تحويل مجموعه هاي اس 300 به ايران گرفته شده است اما اجراي اين طرح به زمان معيني نياز دارد.

معاون دبير شوراي امنيت روسيه خاطرنشان کرد: تا آنجا که اطلاع دارم هنوز زمان تحويل اين تسليحات به ايران فرا نرسيده است.

رييس جمهوري روسيه در فروردين ماه گذشته ممنوعيت تحويل مجموعه هاي اس300 به ايران را که در دوره رياست جمهوري' ديميتري مدوديف' رييس جمهوري وقت روسيه وضع شده بود، لغو کرد.

حسين اميرعبداللهيان معاون عربي و آفريقايي وزير امورخارجه ايران روز دوشنبه گذشته پس از ديدار با ميخاييل بوگدانف نماينده رييس جمهوري روسيه در امور خاورميانه در جمع خبرنگاران در ارتباط با موضوع تحويل اس 300 به ايران گفت: مذاکرات در مورد تحويل اس 300 به ايران با طرف روسي موفقيت آميز بود و بخوبي پيش رفت.

وي خاطرنشان کرد که حل کامل مسأله تحويل مجموعه هاي اس 300 به ايران به طول نمي انجامد و تحويل اين تسليحات در نخستين فرصت ممکن صورت مي گيرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان