arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۲ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۴

افخم: ایران مبارزه با افراط گرایی و تروریسم را بسیار ضروری می‌داند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ماکسیم منچف رئیس خبرگزاری رسمی بلغارستان«بتا» که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، با مرضیه افخم سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا،‌ مرضیه افخم در این دیدار با اشاره به ظرفیت های خوب موجود در دو کشور ایران و بلغارستان، از تقویت و گسترش همکاریهای رسانه ای و تبادل اطلاعات و اخبار بین دو کشور استقبال کرد.

وی تماس و همکاری میان رسانه های دو کشور را مکمل دیگر همکاری‌ها در حوزه های مختلف برشمرد و تبادل اخبار و گزارش‌های معتبر و مستند را برای استحکام و پایداری روابط مهم خواند.

افخم با اشاره به تحولات چند وجهی و بغرنج خاورمیانه ، سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران بعنوان کشوری مهم ، تاثیرگذار و باثبات در منطقه را مبتنی بر صلح؛ دوستی و همکاری بر پایه های تعامل سازنده توصیف کرد.

وی گفت: ایران مبارزه با افراط گرایی و تروریسم و بازگرداندن صلح و آرامش و فرونشاندن بحران‌های تحمیلی را بسیار مهم و ضروری می داند و همکاری جمعی و نقش رسانه ها در این مسیر با اهمیت و تاثیرگذار است.

افخم با اشاره به موقعیت ایران در خاورمیانه ، آسیای مرکزی و قفقاز و همچنین نقش بلغارستان در بالکان و اتحادیه اروپا، تقویت و گسترش مناسبات دو کشور را مورد تاکید قرار داد و تحرک دو کشور و تماس ها طی دو سال گذشته را رو به افزایش خواند .

وی رفت و آمد و مبادله هیات‌های رسانه‌ای بین دو کشور را ضامن شناخت بیشتر از ظرفیت ها و توانمندی‌های یکدیگر توصیف کرد و افزود: اراده دولت ایران بر تقویت همکاری و تعامل ، گفت‌وگو و مفاهمه استوار است.

ماکسیم منچف رئیس خبرگزاری بلغارستان نیز سفر خود به ایران و دیدارها و گفتگوهای انجام شده را بسیار مفید و ارزشمند توصیف کرد.

وی ضمن توضیح در خصوص فعالیت خبرگزاری بلغارستان و حوزه های فعال و شاخه های خبری آن در مناطق مختلف اهمیت و نقش روزافزون رسانه ها در موضوعات مهم بین المللی و منطقه ای را غیر قابل چشم پوشی خواند و گفت: تقویت روابط دو کشور در حوزه رسانه ای و خبری چشم انداز خوب و روشنی دارد.

وی نقش تبلیغات رسانه ها در تداوم و یا خاتمه بحران های منطقه ای و بین المللی در اروپا (بحران اوکراین) و خاورمیانه (بحران های سوریه، یمن و عراق ) را با اهمیت ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد که دیدار وی از تهران و سفر متقابل مقامات ایرانی در حوزه رسانه ای به صوفیا دوره خوبی را برای این همکاریهای حرفه ای پدید آورد.
نظرات بینندگان