arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۲ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۴
مشاور سابق اوباما:

حرکت ايران به سمت سلاح اتمي سبب گزينه نظامي عليه تهران مي‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 دنيس راس مشاور اوباماادعا کرد که در صورت حرکت ايران به سمت سلاح اتمي، جنگ ضد تهران از سوي آمريکا و يا رژيم صهيونيستي صورت مي‌گيرد.

دنيس راس در يک مصاحبه با رسانه صهيونيستي ادعاهايي درباره برنامه هسته‌اي ايران مطرح کرد.

به گزارش روزنامه صهيونيستي جروزالم پست، دنيس راس در يک مصاحبه به مسائلي از قبيل روابط آمريکا و اين رژيم،‌ برنامه هسته‌اي ايران و ديگر مسائل پرداخت.

مشاور سابق رئيس‌جمهور آمريکا گفت که باراک اوباما در تلاش‌ها براي مذاکرات سازش بين فلسطينيان و رژيم صهيونيستي «اشتباهاتي» کرد که اين اشتباهات مانع از توافق شد.

او گفت: «تاکيد بر توقف کامل شهرک‌سازي مانعي ايجاد کرد که هيچ دولتي در اسرائيل قادر به انجام آن نيست. قرار دادن ملاکي که تحقق پذير نيست، به فلسطينيان بهانه‌اي براي عقب نشستن داد».

راس با انتقاد از اظهارات اخير اوباما در کنيسه يهوديان واشنگتن هم گفت: «اگر کسي سوالاتي درباره اينکه چرا ما صلح نداريم، بپرسد، انتقادات درباره اين موضوع بايد به هر دو طرف گفتگو مطرح شود و نمي‌توان تنها انتقادات را به طرف اسرائيلي وارد کرد».

مشاور پيشين اوباما درباره مذاکرات هسته‌اي ايران هم ادعا کرد بايد در توافقي که در حال رايزني است، اقدامات نظامي در صورت حرکت تهران به سمت سلاح اتمي در آينده درنظر گرفته شود.

راس مدعي شد: «اگر ما ديديم ايران به سمت سلاح اتمي در حرکت است، اين موضوع استفاده و توسل به گزينه نظامي را سبب مي‌شود و يا در اين صورت اسرائيل مي‌تواند توانمنديهايي دريافت کند که به آن اجازه توسل به گزينه نظامي را بدهد».

ادعاي اين مقام سابق دولت آمريکا و از چهره‌هاي بسيار نزديک به مقامات رژيم صهيونيستي در حالي مطرح شده که ايران همراه بر صلح‌آميز بودن برنامه هسته‌اي خود تاکيد کرده و اين ادعا که برنامه هسته‌اي ايران جنبه نظامي داشته و يا دارد را آژانس بين‌المللي انرژي اتمي هم رد کرده است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان