arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۰۴۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۷ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۴
روزنامه سعودی عکاظ به نقل از شیوخ عشایر مدعی شد:

نیروهای شیعه در آزادی الانبار شرکت نداشته باشند / ایرانی ها می خواهند بر عراق مسلط شوند!

شیوخ عشایر الانبار عراق برای دولت این کشور مهلت زمانی تعیین می کنند تا نیروهای شیعه خارج شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیروهای شیعه در آزادی الانبار شرکت نداشته باشند / ایرانی ها می خواهند بر عراق مسلط شوند!

عکاظ چاپ عربستان ادعا کرد: شیوخ عشایر الانبار عراق برای دولت این کشور مهلت زمانی تعیین می کنند تا نیروهای شیعه خارج شوند.

به گزارش «انتخاب»،‌ در ادامه گزارش این روزنامه سعودی ادعا شده است: تنش طایفه ای میان عشایر الانبار و دولت عراق بر سر استفاده نیروهای بسیج مردمی این کشور از شعارهای مذهبی برای آزادی الانبار ، شدت گرفته است.

عکاظ در ادامه به نقل از منابع خود نوشت شیوخ عشایر و شخصیتهای سنی الانبار که به موازات مرزهای اردن قرار دارد آماده برگزاری نشستی در امان پایتخت اردن در هفته آینده هستند. بنا به گفته این منابع ،‌ سفر چند روز قبل سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق به اردن ،‌ زمینه برگزاری این نشست و هماهنگی مواضع با اردن را برای حمایت از عشایر سنی الانبار و دادن سلاح به آنها ، فراهم کرده است.

مقامات اردن هم موافقت خود را با برگزاری نشست شیوخ الانبار اعلام کرده اند تا تحولات نظامی و امنیتی این منطقه بررسی شود.

در این راستا رعد الدلیمی از شیوخ الانبار عراق در گفتگو با عکاظ تصریح کرد در نشست امان ، به دولت عراق مهلت زمانی داده خواهد شد تا نیروهای شیعه را از الانبار خارج و به جای آنها نیروهای ارتش عراق را جایگزین کند.

وی خاطر نشان کرد بی توجهی دولت بغداد به این خواست شیوخ ،‌ باعث خواهد شد سران شیوخ عشایر ،‌تصمیمات قاطع و تعیین کننده ای را برای حفظ حقوق عشایر اتخاذ کنند.

دلیمی با تاکید بر این که باید به عشایر سنی سلاح داده شود اوضاع عراق را « خارج از کنترل » توصیف کرد و مدعی شد  علت تقاضایش ( دادن سلاح ) این است که دولت ایران بر عراق « مسلط » شده است.

محمد فرحان عضو شورای الانبار گفت مواضع اردن در قبال الانبار و عشایر سنی این منطقه خوب است و امان از این عشایر حمایت می کند.

وی تاکید کرد در حال حاضر ، نزدیک ترین طرف برای ما اردن است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۴۶
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
10
147
این جماعت شیوخ هتلهای عمان و استانبول هستند مردم انبار هزار ها هزار بسمت بغدا و کربلا و نجف شیعی برای در امان ماندن از شر داعش فرار کردند مردم انبار با مهاجرت به سمت بردران شیعه خود عملا از انها طلب کمک کردند پس انان خواهان حضور شیعیان برای نجات خود می باشند
کریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
8
141
موقعی که شهر میخواست سقوط کنه و خطر سقط داشت هم همین شرطو برای حیدر العبادی گذاشتن که نیروهای شیعه باید از الانبار خارج بشن تا ما به کمک ارتش بیایم اما بعدش خیانت کردن....
حیدر العبادی نباید دوباره فریب اینا رو بخوره
قدرت عراق تو نیروهای مردمی و شیعه هاشه، اگه کنارشون بذاره بغداد هم سقوط میکنه
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
5
125
خوب بقیه که در میرن! همینا هم نجنگند داعش کل عراق رو می گیره که فکر کنم این دقیقا همون چیزی هست که سعودی می خواد!
نظرات بینندگان