arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۰۶۳
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۸ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۴

پارلمان عراق استاندار نينوا را برکنار کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

يک هفته پس از درخواست نخست‌وزير، پارلمان عراق استاندار نينوا را به دليل نقش داشتن در سقوط اين استان به دست داعش برکنار کرد.

وبگاه خبري السومريه در حالي از تصميم پارلمان براي برکناري اين مقام عراقي خبر داد، که شبکه خبري العربيه اعلام کرد که در اين جلسه برخي نمايندگان با هم درگيري فيزيکي پيدا کرده‌اند.

همچنين شبکه خبري «روداو» کردستان عراق به نقل از «بيروان خيلاني» نماينده حزب دموکراتيک کردستان اعلام کرد که پارلمان با رأي موافق 180 نماينده از 210 نماينده حاضر در جلسه امروز، النجيفي را برکنار شده اعلام کرد.

به گفته خيلاني، همزمان با اين اتفاق، مشاجره زباني تعدادي از نمايندگان فراکسيون دولت قانون و نمايندگان استان نينوا و همچنين «سليم الجبوري» رئيس پارلمان درگرفت.

هفته گذشته نيز حيدر العبادي نخست‌وزير عراق خواستار برکناري النجيفي شده بود. او با ارسال درخواستي به پارلمان اين کشور خواسته بود که وي هر چه زودتر برکنار شود.

هفته گذشته «حيدر المولي» نماينده ائتلاف ملي عراق در پارلمان اين کشور اعلام کرد که «حيدر العبادي» نخست وزير اين کشور از پارلمان خواسته «اثيل النجيفي» استاندار نينوا را برکنار کند.

خردادماه سال گذشته گروه داعش با حمله به شهر موصل، در اندک زماني کوتاه اين شهر را تصرف کرد به طوري که بسياري از کارشناسان و مقامات عراقي، يک از عوامل سقوط سريع آن را خيانت برخي مسئولان نظامي و سياسي در اين استان ذکر کردند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان