arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۴
الجزیره گزارش داد؛

آمادگی عراق برای جنگی طولانی در الانبار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیروهای عراقی به همراه نیروهای داوطلب مردمی و عشایر برای جنگی احتمالا طولانی مدت با داعش در استان الانبار آماده می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ رئیس دفتر شبکه تلویزیونی الجزیره مستقر در اربیل با گزارش تازه ترین تحولات میدانی در استان الانبار گفت: مهم ترین اطلاعات وارده آن است که نیروهای امنیتی عراقی از منطقه سامراء به سوی منطقه الجزیره پیشروی کرده اند.

منطقه الجزیره در مسیر الانبار قرار دارد و نیروهای امنیتی توانسته‌اند به پانزده کیلومتری منطقه الجزیره برسند. منطقه الجزیره یک منطقه مثلث شکل است که استانهای صلاح الدین و نینوا و الانبار را به یکدیگر متصل می کند. علاوه بر این نیروهای امنیتی از بغداد راهی الانبار شده اند و شمار دیگری از نیروهای عراقی در نزدیکی الفلوجه و الکرمه مستقر شده اند و در جنوب الانبار نیز نیروهای عراقی تجمع کرده اند. نیروهای عراقی هم اکنون به این سه محور متمرکز شده اند. وزارت دفاع عراق اعلام کرده است استان الانبار و مناطق تحت کنترل داعش را به محاصره در آورده است. این محاصره باعث می شود که خطوط تدارکاتی داعش از خارج از استان الانبار به داخل این استان قطع شود اما ناظران نظامی تأکید می کنند محاصره داعشی ها در الانبار غیر ممکن است زیرا استان الانبار با استان الحسکه در داخل سوریه و از شمال با استان نینوا در ارتباط است و افراد مسلح داعشی می توانند بین خودشان ارتباط برقرار کنند. نیروی هوایی عراق در حال بمباران مناطق وابسته به الانبار به خصوص الفلوجه و الکرمه است.
نظرات بینندگان