arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۴

دیدار ظریف با رئیس مجلس نمایندگان یونان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه ایران در ادامه سفر رسمی خود به یونان با رئیس مجلس نمایندگان این کشور دیدار کرد.

به گزارش تسنیم، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در ادامه سفر رسمی خود به یونان با خانم زوی کنستانتو پولو، رئیس مجلس نمایندگان این کشور دیدار نمود.

دکتر ظریف در این دیدار با اشاره به اینکه تقویت روابط پارلمانى و همکاری‌هاى اقتصادى دو کشور مورد توجه و اهتمام جمهوری اسلامی ایران است، از دعوت دکتر لاریجانى رئیس مجلس شورای اسلامی از وى براى سفر به تهران خبر داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر تداوم مشاورت‌هاى سیاسى بین طرفین، تشکیل گروه دوستى پارلمانى بین دو کشور را، که بر تقویت مناسبات در سایر زمینه ها موثر خواهد بود، ضروری خواند.

دکتر ظریف با اشاره به استقبال مسئولین ذیربط دو کشور از برقرارى خط مستقیم پروازى بین تهران و آتن گفت: ایجاد تسهیلات کنسولى و روادید امر مهمى در توسعه همکاری‌ها در حوزه صنعت گردشگرى و افزایش رفت و آمد میان اتباع دو کشور است.

رئیس مجلس نمایدگان یونان نیز در این دیدار تاکید کرد: با توجه به تمدن دیرینه دو کشور، زمینه هاى مشترک فراوانى را براى گسترش روابط میان دو ملت می توان یافت.

خانم کنستانتو پولو با تبریک به آقای لاریجانى براى انتخاب مجدد بعنوان رئیس مجلس شوراى اسلامى، از دعوت بعمل آمده براى سفر به تهران استقبال نمود و افزود: دیپلماسى پارلمانى بین دو کشور را باید تقویت کرد تا پشتوانه موثرى براى تقویت روابط در سایر زمینه ها باشد.

رئیس مجلس نمایندگان یونان تاکید کرد: افزایش همکاری‌هاى فرهنگى فیمابین دو کشور مورد توجه و حمایت مجلس یونان است.
نظرات بینندگان