arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۰۷۹
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۴

جنگ توهين‌آميز هواداران پرسپوليس و الهلال در فضاي مجازي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 فضاي مجازي، فاصله‌ها را از بين برده و دنيا را تبديل به دهکده‌اي کوچک کرده است. حالا آدم‌ها در دورافتاده‌ترين نقاط دنيا، با ورود به يک برنامه ساده مي‌توانند با هم ارتباط برقرار کنند.

اينستاگرام اين فرصت را داده تا مردم حرف‌هاي‌شان را بزنند و هر کدام براي خود رسانه‌اي داشته باشند اما چنين رسانه‌هايي هم مزيت‌هايي دارند و هم معايبي. اين معايب زماني بيشتر به وجود مي‌‌آيد که کري‌خواني و چشم و هم‌چشمي به وجود مي‌‌آيد.

چند سالي است که باب شده هرکس از فردي بدش مي‌آيد، به صفحه او مي‌رود و تندترين و زشت‌ترين الفاظ را مي‌نويسد. معمولاً اين اتفاق براي چهره‌هاي معروف مي‌افتد و صفحه‌شان مورد هجوم قرار مي‌گيرد اما اين بار قصه کمي فرق دارد...

بازي پرسپوليس و الهلال؛ اوج کري‌خواني. ايراني‌ها حساسيت زيادي نسبت به عربستاني‌ها پيدا کرده‌اند. مي‌گويند در آسيا به هر تيمي ببازيم، به جز عربستان. طبيعي بود که پيش از ديدار پرسپوليس و الهلال، تيترهاي رسانه‌ها هم برنده‌تر باشد. پس از تيتر «الهلال، حلال» رسانه‌هاي عربستاني به موضع‌‌گيري عليه رسانه‌هاي ايران پرداختند. هواداران عربستاني در پيج‌هاي مختلف از جمله توئيتر به موضع‌‌گيري عليه ايراني‌ها پرداختند. قبل از بازي خبري از کري‌خواني و توهين هواداران دو کشور به هم نبود ولي پس از برد 3 بر صفر الهلال مقابل پرسپوليس، توهين‌ها آغاز شد.

تعدادي از هواداران الهلال با مراجعه به صفحه‌هاي ايراني، به ويژه در صفحاتي که اخبار فوتبالي و جلد رسانه‌ها منعکس مي‌شود، به موضع‌‌گيري عليه پرسپوليس و ايراني‌ها پرداختند. آنها کري خواندند و حتي تيتر «الهلال، حلال» را به شکل ديگري درآوردند و نوشتند «پرسپوليس حلال». در اين بين، درگيري لفظي شديدي بين هواداران پرسپوليس و الهلال درگرفت و دو طرف به هم توهين‌هايي کردند.

شعارهاي سياسي هم چاشني درگيري‌ها شد تا حساسيت بالا بگيرد. مي‌گويند ورزش از سياست جداست اما ظاهراً اين اتفاق قرار نيست در فوتبال به پايان برسد. در پيج رسمي باشگاه الهلال در اينستاگرام، هواداران عربستاني به ايراني‌ها و بعضي مقامات سياسي توهين کردند و عده‌اي هم جواب‌شان را دادند اما در اين بين هواداراني هم بودند که به عربستاني‌ها بابت اين برد تبريک گفتند ولي عرب‌ها جوابي به اين هواداران نمي‌دادند.

 توهين‌هاي عربستاني‌ها به هواداران ايراني حتي باعث موضع‌گيري بعضي از پيج‌هاي ورزشي ايران شد و آنها از اين بابت گلايه کردند. پس از اين گلايه‌ها بود که کري‌خواني و توهين‌ها بين طرفداران الهلال و پرسپوليس بالاتر گرفت به شکلي که انواع و اقسام توهين‌ها را به هم مي‌کردند. بي‌شک تا زماني که مشکلات سياسي بين دو کشور وجود داشته باشد، اين کري‌خواني‌ها هم تمامي ندارد. اين اختلاف‌ها ناخودآگاه به زمين فوتبال و ورزشگاه‌ها و فضاي مجازي هم کشيده مي‌شود که عاقبت خوشي براي دو طرف ندارد.

منبع : خبرآنلاین
نظرات بینندگان