arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۱۰۵
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۸ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۴

انجام رایزنی‌های مربوط به بحران یمن در عمان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که در حال حاضر دیدارها و رایزنی هایی در عمان با طرف های منطقه ای و بین المللی درباره تجاوز آل سعود به یمن جریان دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های یمن، «محمد عبدالسلام» در صفحه فیسبوک خود با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد که این دیدارها با نظارت عمان صورت می گیرد.

عبدالسلام افزود: وی تمایل مسقط برای برقراری صلح و امنیت و ثبات یمن، کمک به امدادرسانی بشردوستانه، راه حل های مسالمت آمیز و تلاش های بین المللی مرتبط با نظارت سازمان ملل را احساس کرده است.

عبدالسلام سخنگو و «صالح الصماد» رییس شورای سیاسی جنبش انصارالله از یک هفته پیش در مسقط پایتخت عمان بسر می برند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه یمن به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

براثر این حملات تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستانها و مدارس و حتی خانه های مردم این کشور نابود و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و یا مجروح شده اند.

کارشناسان، حمله های عربستان به یمن و محاصره مردم این کشور را به جنایات رژیم صهیونیستی در قبال ساکنان غزه، تشبیه کرده اند

رژیم عربستان که با اهداف خاصی از جمله بازگرداندن رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت در صنعا این جنگ را با فریب اذهان عمومی آغاز کرد، اکنون در باتلاق یمن گرفتار شده و به هیچکدام از خواسته های خود نرسیده است.
نظرات بینندگان