arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۱۳۱
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۴

ارزش دلار در برابر ين کاهش يافت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ارزش دلار که به دنبال امیدواری به اقدام بانک مرکزی آمریکا در افزایش نرخ بهره بانکی به بالاترین میزان در برابر ین در 12 سال اخیر رسیده بود، در معاملات روز جمعه اندکی در برابر واحد پول ژاپن کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، هر دلار در پایان معاملات بازار توکیو در برابر 123 ممیز 72 ین به فروش رسید، در حالی که در معاملات بازار نیورک هر دلار در برابر 123 ممیز 96 ین داد و ستد شده بود. ارزش دلار اندکی پیش به بالاترین میزان در برابر ین در 12 سال اخیر رسیده بود و هر واحد پول آمریکا در برابر 124 ممیز 46 ین به فروش رسیده بود.

هر یورو نیز در معاملات امروز به ترتیب در برابر 1/0958 دلار ، و 135 ممیز 57 ین به فروش رسید. هر واحد پول اروپا در معاملات بازار نیویورک به ترتیب در برابر 1/947 دلار و 135 ممیز 70 ین داد و ستد شده بود.

افزایش ارزش دلار در برابر ین حاکی از پیش بینی فزاینده درباره اقدام بانک مرکزی آمریکا در افزایش نرخ بهره بانکی تا پایان امسال است. این در حالی است که بانک مرکزی ژاپن نیز مشغول بررسی تسهیل سیاست پولی به منظور افزایش رشد اقتصادی این کشور است.

جوئیچی واکو، کارشناس راهبردی برجسته در مؤسسه نومورا گفت: «ابراز تمایل بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره تا پایان امسال عامل تضعیف ارزش ین بوده است.»

احتمال افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا در پی انتشار آمار و ارقام مثبت اقتصادی در این کشور و همچنین اظهارات هفته پیش جانت یلن، رئیس بانک مرکزی آمریکا افزایش یافت. وی گفته بود نرخ بهره بانکی امسال افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، آمار اقتصای که روز جمعه در ژاپن منتشر شد نیز حاکی از کاهش هزینه خانوارها در این کشور در ماه آوریل است. نرخ تورم و تولید صنعتی در ژاپن در ماه آوریل نیز چندان امیدوارکننده نبود. این آمار ضعیف ممکن است احتمال اقدام بانک مرکزی ژاپن را در ارائه مشوق های اقتصادی بیشتر در سال 2015 افزایش دهد.
نظرات بینندگان