arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۱۴۲
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۱ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۴

چرا منصوريان اين روزها محبوب‌ترين ستاره فوتبال ايران است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 عليرضا منصوريان ؛ او حالا قهرمان ملي فوتبال ايران است اما چرا اين مربي جوان توانسته به چنين جايگاهي برسد؟عليرضا منصوريان ؛ او بي شک يکي از بهترين کاپيتان هاي استقلال در سال هاي بعد از انقلاب است. پسري که از بنياد شهيد گل کرد ، در پارس خودرو شناخته شد و با آمدن به استقلال ، ستاره تيمش شد. او از اوايل دهه 70 تا همين حالا يکي از مهره هاي اثرگذار استقلال بوده اما شايد تنها ستاره استقلال است که هيچ گاه پرسپوليسي ها با او مشکلي نداشتند.

 او يکي بود از جنس کريم باقري و مهدوي کيا که طرفداران تيم رقيب هم هميشه يک ستاره ملي محسوبش کردند. آنچه اين جايگاه را براي عليرضا ساخت ، شيوه خاص رفتاري پسري بود که اگرچه 3 زبان آلماني ، يوناني و انگليسي را خيلي خوب حرف مي زد، عاشق علم روز مربيگري است و همه متدهاي جديد مربيگري را ساعت ها مرور مي کند و براي داشتن علم روز مربيگري حتي يک لحظه فرو نمي نشيند اما با افتخار سعي مي کند اين قدر خاکي باشد که همه او را داش علي صدا کنند. منصوريان اين قدر باهوش است که در عربستان ، قبل از بازي مي گويد:«من قبول دارم که بازيکنان الاهلي هم در تهران براي ورود به تهران کمي معطل ماندند اما بايد سعي کنيم فوتبالي برخورد کنيم و تنش هاي سياسي را به فوتبال نياوريم. فوتبال ميدان جنگ نيست. »

او حتي از مسئولان تيم الشباب عربستان براي رقابت هاي جوانمردانه شان تشکر کرد. عليرضا بعد از پيروزي هم وقتي جو تنش زاي ميدان رقابت را ديد ، پرچم مقدس کشورش را از دست بازيکنان جوانتر ، گرفت ، بوسيد و خواست در وسط ميدان يارانش حلقه بزنند و دستان شان را روي پرچم بگذارند و با تمام وجود:«حيدر» بگويند. تيم او در جده وقتي سجده شکر فرو آورد ، توانست باري ديگر باعث غرور ملي مان شود.

8 دقيقه رقابت در وقت اضافه در فضاي جده براي علي منصور که پيشتر در ملبورن چنين شرايطي را تجربه کرده بود و موفق بيرون آمده بود ، اين بار هم سبب شد تا مردم با تمام وجود به بچه هاي جوان کشورشان افتخار کنند. عليرضا اينگونه است که توانسته حالا و در اين روزها ستاره اول فوتبال ايران باشد. عليرضا که مي گويد:«شرايط سختي در جده داشتيم. بايد طوري رفتار مي کرديم که تنشي ايجاد نشود. من به بچه هاي جوانم افتخار مي کنم.

اينکه تمام مردم خوب مان از اين بازي لذت بردند ، براي همه ما يک افتخار است. راستش اگر قدر موقعيت هاي مان را مي دانستيم ، همين بازي را هم مي برديم. اميدوارم که در بازي با ذوب آهن بچه هاي ما اين قدر ساده موقعيت هاي شان را از دست ندهند. اين براي ما يک حادثه بزرگ است . در اولين حضور آسيايي مان ، حالا نفت يکي از 8 تيم برتر آسياست.»

منصوريان البته نکته مهم ديگري هم براي گفتن دارد:«مشکلي که باعث بخشي از اين تنش ها در جده شد ، ذهنيتي بود که مقامات دولتي عربستان براي هواداران شان ساخته بودند. مقداري بطري به سوي ما پرتاب شد اما بعد از بازي مديران الاهلي آمدند و از ما عذر خواستند.»

منصوريان شايد يکي از معدود افراد فوتبال ايران است که مي تواند اينچنين با طمائنينه فکر کند و تصميم بگيرد و اصلا اينگونه است که مي توان به آينده روشن مربيگري اش اميدوار بود.

منبع : خبرآنلاين
نظرات بینندگان