arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۳ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۴

نخست‌ وزیر یونان: تحریم‌ها علیه ایران را غیرمنصفانه می‌دانیم

نخست‌ وزیر یونان در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان گفت: حل و فصل موضوع هسته‌اى ایران براى همه کشورها مفید و موجب توسعه و ثبات بیشتر منطقه‌اى مى‌گردد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، در ادامه سفر به یونان با الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان، دیدار و گفتگو نمود. وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌هاى متنوع موجود در دو کشور گفت: "تهران هیچ محدودیتى براى گسترش روابط با یونان ندارد و از توسعه روابط در حوزه‌هاى مختلف ازجمله اقتصادى، کشاورزى، صنایع دارویی، همکاری‌هاى تجارى و بانکى، علمى و فرهنگى استقبال مى کند.

ظریف افزود: "تهیه و تدوین یک یادداشت تفاهم همکارى جامع میان دو کشور می تواند درک مشترک و بهترى از قابلیت‌هاى پیش رو براى تعمیق مناسبات فیمابین را فراهم نماید."

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه همکاری‌هاى پارلمانى بین دو کشور پشتوانه خوبى براى همکاری‌هاى دو دولت ایران و یونان مى‌باشد، خواستار افزایش رایزنی‌هاى مشترک سیاسى و اقتصادى در سطوح مختلف مقامات دو کشور شد.

الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان، نیز در این دیدار گفت: "ایران و یونان بطور سنتى همکاریهاى خوبى در زمینه هاى مختلف داشته‌اند." وی افزود: "حجم مبادلات تجارى دو کشور طى سال‌هاى اخیر کاهش داشته که علاقمندیم با برنامه‌ریزى مناسب آن را جبران نماییم."

نخست وزیر یونان تاکید کرد: "مشکلات موجود با اهتمام جدى طرفین قابل رفع است و می‌توانیم از گام‌هاى ساده‌تر آغاز نماییم و بطور همزمان براى رفع موانع اقدام نماییم. مشارکت ایران بویژه در همکاریهاى اقتصادى و انرژى براى یونان حایز اهمیت است."

وی با استقبال از روند جارى مذاکرات هسته‌اى گفت: "حل و فصل موضوع هسته‌اى ایران براى همه کشورها مفید و موجب توسعه و ثبات بیشتر منطقه‌اى مى‌گردد." سیپراس افزود: "تحریم‌ها علیه ایران را غیر منصفانه می‌دانیم و نباید فرصت‌هاى همکارى را در زمینه‌هاى مورد علاقه طرفین از دست دهیم."

نخست وزیر یونان همچنین با اشاره به اینکه اقدامات و عملیات تروریستى داعش تهدید و دغدغه مشترک ماست افزود: "کشورهاى مختلف باید مسئولیت خود را جهت مقابله با آن بپذیرند."
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان