arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۱۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۳ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۴

پیروانی:‌ حرف‌های نویی در تمرینات کی‌روش وجود دارد/ اختلاف فاحشی با فوتبال ایتالیا داریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان می‌گوید مربیان جوان فوتبال ایران به جای هزینه برای شرکت در کلاس‌های مربیگری می‌توانند به راحتی از داشته‌ها و تجربیات کی‌روش استفاده کنند.

امیرحسین پیروانی با اشاره به حضورش در تمرینات تیم ملی بزرگسالان که در مجموعه پاس قوامین و در دو مینی کمپ برگزار شده است اظهار کرد: پیش از این زمانی که اردوی تیم ملی در کمپ تیم‌های ملی نیز برگزار می‌شد بر سر تمرین حاضر می‌شدم. پیشنهاد من به عنوان یک مربی کوچک به مربیان ایرانی این است که تا می‌توانند از داشته‌های کی‌روش استفاده کنند چرا که کارها و حرف‌های نویی در این تمرینات وجود دارد.

وی با بیان اینکه کی‌روش مثل یک کتاب وزین است که در فوتبال ما ورق نخورده، عنوان کرد:‌ کسی از تجربیات بسیار ارزنده سرمربی تیم ملی استفاده نکرده و برخی به دنبال مسائلی بوده‌اند که آن را بیشتر نشان دهند. بهتر است هرکسی در هر موردی اطلاعات و داشته‌ای دارد از او استفاده کنیم. کی‌روش دارای تجربیات زیادی است و حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. مربیان جوان فوتبال ایران که باید مبالغ زیادی هزینه کنند تا از تجربیات مربیان خارجی و حضور در کلاس‌های آن‌ها بهره‌مند شوند می‌توانند از داشته‌های کی‌روش به خوبی بهره ‌گیرند.

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان ایران با اشاره به تمرینات ارائه شده توسط کی‌روش در تیم ملی بزرگسالان گفت: به صورت کلی در مورد چند جلسه‌ای که در تمرینات حاضر شدم می‌گویم خیلی مهم است که در فوتبال مدرن سازمان‌دهی و استفاده بهینه از وقت مدنظر قرار گیرد. در تمرینات تیم ملی بزرگسالان به بهترین شکل از وقت تمرین استفاده می‌شود و برنامه‌ها از قبل تنظیم شده است. شاید خیلی از مربیان داخلی هم چنین کارهایی را انجام دهند اما تمرینات در تیم ملی کاملا با سازمان‌دهی همراه است.

وی ادامه داد:‌ تمرینات به دو دسته مقدماتی و پیشرفته تقسیم می شود که تمرینات گرم کردن که شامل تمرینات مقدماتی هستند در مسیر و راستای تمرینات پیشرفته قرار می‌گیرند.

پیروانی با بیان اینکه مهم ترین نکته در تمرینات تیم ملی بزرگسالان تمرینات وظیفه ای و مسئولیتی است خاطرنشان کرد:‌ در این تمرینات بازیکنان با شرح وظایف از پیش تعیین شده بر سر تمرین حاضر می‌شوند که در فوتبال روز دنیا به عنوان تمرینات وظیفه ای و مسئولیتی از آن نام برده می‌شود.

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان ایران با اشاره به تمرینات مینی کمپ دوم گفت: تمرینات مینی کمپ شامل سه تیم با سه رنگ متمایز می‌شود. آنها در روز اول در زمینی 40 متری، پس از آن در زمینی 60 متری و روز سوم در زمینی 90 متری با یکدیگر به تمرین می‌پردازند. حفظ توپ و پاسکاری های یک ضرب و دو ضرب از مهم‌ترین و مشخص‌ترین فاکتورهای تمرینات بود. کی‌روش در این تمرینات با توجه به دعوت بازیکنان جوان قصد شناخت توانایی آن‌ها و آشنا کردن آنها با تفکرات خود را داشت.

پیروانی با تاکید بر اینکه باید بپذیریم که کی‌روش از نظر فوتبالی سرآمد است اظهار کرد: باید بررسی کنیم که چرا نتوانسته‌ایم از توانایی‌ها و تجربیات کی‌روش بهتر استفاده کنیم.

وی همچنین درباره اردوهایی تیم ملی فوتبال جوانان گفت: ما پس از اردویی که پشت سر گذاشتیم و دیداری که مقابل ایتالیا برگزار کردیم شناخت کاملی نسبت به تیم جوانان به دست آوردیم. این دیدار یک بازی تدارکاتی بسیار خوب برای ما بود. آنها از نظر فوتبالی اختلاف فاحشی با ما دارند. سعی کردیم در این دیدار فضا را محدود کنیم و با تراکم دفاعی بیشتر و نزدیکی خطوط سه گانه با فشردگی بیشتری بازی کنیم. در نیمه اول مقابل آن‌ها به تساوی صفر بر صفر رسیدیم و در نیمه دوم بازی را واگذار کردیم هرچند که به لحاظ شرح وظایف از بازیکنان راضی هستم اما در چند پست با ضعف مواجهیم که در اردوی جدیدمان که از امروز در کمپ تیم های ملی آغاز شده است 4 بازیکن جدید را فراخوانده ایم تا با آمادگی کامل در مسابقات مقدماتی جوانان آسیا که در مهرماه آغاز می شود شرکت کنیم.

وی در پایان به بازیکنان و کادر فنی تیم ملی زیر 14 سال ایران که موفق شدند در فستیوال قهرمانی آسیا به مقام اول برسند تبریک گفت.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان