arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۱۸۰
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۵ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۴

تارتار:دیگر هیچ‌وقت بدون‌مهاجم‌گلزن تیم نمی‌بندم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهدی تارتار سرمربی گسترش فولاد و صبا در لیگ چهاردهم حرفه‌ای سال خوبی را سپری نکرد.

تارتار در گفت‌وگویی با "ورزش سه"، پرده از دلایلی برمی‌دارد که باعث شد او در اوج پختگی، صاحب نتایجی شود که از همه 7 سال کارش، پایین‌تر بوده است.

* نتایج صبا درخور نام تارتار به‌عنوان سرمربی نبود، چرا؟
در صبا مواجه با مشکلاتی ناخواسته بودم، مسائلی پیش آمد که در درجه اول، مشکلات مادی آنها را پدید آورد، دوم از دست دادن کلیدی‌ترین بازیکنانم و سوم هم نبودن شرایطی برای تقویت تیم در نیم‌فصل دوم. ما در این عرصه از قافله عقب ماندیم چراکه همه تیم‌ها به‌جز ما و سایپا فرصت تقویت خودشان را داشتند.

* به‌عنوان مرد باتجربه در فوتبال ایران، پیش‌بینی این وضع را کرده بودید؟
بله صددرصد. می‌دانستم تیمی مثل صبا مشکل مالی دارد و برخی از نتایجش در نیم‌فصل اول تحت تاثیر آهنگ منطقی فوتبال نبوده است، بااین‌حال تصور می‌کردم که این مشکلات مالی، مثلا 10 درصد باعث افت شوند 50درصد. به‌هرحال در تیم صبا، بازیکنانی مثل احمد حسن‌زاده‌ و مارکو آیوبل بودند که اگر شرایط بودنشان مهیا شده و می‌ماندند، امروز صبا  جزو تیم‌های مدعی برای کسب سهمیه هم بود. به‌خصوص مارکو که از رفتنش حتی فوتبال ایران ضرر کرد.

* سال سختی داشتید، در اوج سختی کار، به چه فکر می‌کردید و چه دستاوردی داشتید؟
همیشه به این فکر می‌کردم که یک سرمربی فقط باید به امور فنی فکر کند نه به دغدغه‌های مالی، در بعد فنی هم یک دستاورد همیشگی پیدا کردم. آن‌هم این نکته که از این به بعد هیچ تیمی را بدون آنکه یک مهاجم گلزن و شش‌دانگ پیدا نکنم، نمی‌بندم.

* در بین مشکلات، حرفی از مشکلات داوری که قبلا اعتقاد داشتید کار شما را تحت تاثیر قرارداد، نزدید.
چون به‌صورت کلی گفتم، این روزها هر کس درباره داوری حرف می‌زند می‌گوید بروید صحنه‌های بازی‌های ما را در برنامه نود ببینید، اما من کسی را به برنامه نود حواله نمی‌دهم و همه اتفاقات داوری در بازی‌های صبا را به‌صورت سی دی درآورده و قصد دارم تا با ارائه آن به برنامه فدراسیون، حرف‌هایم را فریاد بزنم.

* بعد از رفتن آیوبل و حسن‌زاده‌، اگر قرار باشد به بازیکنی بالاترین نمره بدهید. یا به نوع دیگر بگویم، بازیکنی که در حد توان خودش نظر شما را جلب کرد، از چه کسی اسم می‌برید؟
بی شک جلال علی محمدی که برای موفقیت ما تلاش زیادی کرد.

 و بازیکنانی که از آنها ناراضی بودید؟
یکی، دو نفر بودند که نمی‌خواهم حرفی درباره‌شان بزنم.

* در صبا می‌مانید؟
اگر شرایط برای همکاری مهیا باشد و من بتوانم فقط به مسائل فنی فکر کنم، بله.

* در ابتدای فصل، فکر می‌کردیم با توجه به شرایط خوبتان در گسترش فولاد لیگ سیزدهم، استارت خوبی با این تیم می‌زنید؟
البته ما 12ـ10 بازی در گسترش بودیم و برای این تیم روی 40 تا 45 امتیاز هدف‌گذاری کرده بودیم که بین رتبه‌های ششم تا هفتم جدول بود، عبارتی با گسترش اگر خوب نبودیم، خیلی بد هم نبودیم. دست‌آخر اینکه مشکلات متعدد باعث شد از 7 بازیکنی که قصد جذب آنها را در ابتدای فصل داشتیم فقط یک نفر را توانستیم جذب کنیم.

* و حرف آخر؟
اگر جدول نیم‌فصل دوم را ببینید متوجه می‌شوید برخلاف نوشته شما، صبا تیم آخر جدول نبوده است!

نظرات بینندگان