arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۷ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۴

امام جمعه مشهد:تیم مذاکره کننده هسته ای نباید تضعیف شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه مشهد گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای ما سربازانی در رویارویی با دشمن هستند و نباید تضعیف شوند و دشمن نیز ناپاک و زیاده خواه است.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی افزود: ما نه با تیم مذاکره کننده کشور مشکلی داریم و نه مخالفتی با برنامه دولت که با رای مردم روی کارآمده است.

وی اظهار کرد: دشمنان ما قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم در حالی که از هر نوع سرکوب ملت ایران ناامید شده بودند سفره این مردم و اقتصاد کشور را مورد حمله و تهاجم قرار دادند.

وی گفت: دولت یازدهم تصور می کرد برای حذف تحریم ها و خلع سلاح دشمن اگر با وی وارد مذاکره شود و یا نوع مذاکره را عوض کند دشمن تغییر رویه و یا تغییر روش می دهد و بر اساس این سیاست کیفیت مذاکرات را تغییر داد.

وی افزود: مذاکرات در دولت یازدهم شروع نشد بلکه 10 سال است که مذاکره می کنیم اما در این دولت کیفیت و روند مذاکرات تغییر کرد، از این رو مباحثی که مطرح می کنیم به آن مفهوم نیست که با دولت یا تیم مذاکره کننده مشکل داریم.

وی اظهار کرد: تیم مذاکره کننده همانند سربازی است که در خاکریز با دشمن روبرو شده و حال اگر در این رویارویی حرکتی هم کرد که به نظر ما درست نباشد نباید وی را تضعیف کرد و زحماتش را نادیده گرفت.

امام جمعه مشهد گفت: رهبر معظم انقلاب دیروز در بیانات خود فرمودند اینان زحمت کشیدند و عرق ریختند و می ریزند و ما نمی توانیم بگوییم همه زحمت ها بی فایده بوده است.

وی افزود: مشکل ما زیاده خواهی های آمریکا، اروپا و دشمنان در مذاکرات است که نه تنها نمی خواهند تحریم ها را لغو کنند بلکه در پی براندازی و نابودی ما هستند.

وی ادامه داد: قرار بود مشکل بیمه کشتی ها و فناوری هوایی و دریایی ما حل شود که باز هم محقق نشد و حتی در عین وقاحت اعلام کردند 9 هواپیمای ایرباس که توسط شرکت ایرانی خریداری شده است را نیز توقیف می کنند و با این کار بر دشمنی هایشان افزودند.

آیت الله علم الهدی گفت: اینک هم که مراحل نهایی توافق و نوشتن پیش نویس توافقنامه در حال انجام است آنها در کمپ دیوید اتاق جنگ تشکیل داده و مزدورهای منطقه، امرای خلیج فارس و عربستان را جمع کرده اند که جنگ نیابتی با ما راه بیاندازند و در مراحل نهایی مذاکره می خواهند با ما بجنگند.

وی با بیان اینکه زیاده خواهی دشمن همچنان ادامه دارد افزود: معرفی، شناسایی و بازجویی از دانشمندان هسته ای ما خواسته دیگر آنان است، حرف های آنان حتی در بین قدرتمندان دیکتاتور افسانه ای قرون وسطی هم مرسوم نبوده است.

وی اظهار کرد: آنان خواستار بازرسی مراکز نظامی ما هستند و وزیر خزانه داری آمریکا هم به صراحت اعلام کرده که با توسعه بازرسی ها به اطلاعات نظامی ایران دست می یابیم.

آیت الله علم الهدی افزود: ما با توافق مخالف نیستیم بلکه موافق توافق و برداشتن تحریم ها و از بین رفتن جنگ اقتصادی هستیم اما کیفیت و چگونگی آن بسیار مهم است.

وی اظهار کرد: عزیزان ما که در این زمینه تلاش می کنند و زحمت می کشند باید در جبهه مذاکره به این جهات توجه داشته باشند و قهرمانی و مقاومتی را که جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند در این مذاکرات هم نشان دهند.

امام جمعه مشهد همچنین با بزرگداشت سالروز میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان گفت: روز جوان روز تکریم و رشد جوان است و باید ضمن تکریم جوان به او فضای رشد و بالندگی و بروز و ظهور در عرصه های مختلف داده شود.

وی با اشاره به نقش محوری جوانان در عرصه دفاع مقدس افزود: آن غیرت جوانی که در هشت سال دفاع مقدس برای کشور عزت آفرید در جوان نسل سوم امروز هم وجود دارد.

وی اظهار کرد: اینگونه نیست که جوان نسل سوم عزتی را که جوان نسل اول و دوم انقلاب با دادن جان و گذشتن از خون خود کسب کرده است به خاطر شکم، اقتصاد، رفاه و جیب خود از دست بدهد و این نظام و ملت را در مقابل دشمن زیاده خواه تضعیف نماید.

وی تاکید کرد: جوانان و مردم ما در کنار مسوولان و در مقابل زیاده خواهی های دشمنان ایستاده اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان