arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۸ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۴

یادگار امام: زنان آموزگاران اصلی و رهبران فرهنگی جامعه هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یادگار امام تاکید کرد زنان آموزگاران اصلی و رهبران فرهنگی جامعه هستند.

آیت الله سید  حسن خمینی صبح امروز و در ادامه سفر خود به گلستان در دیدار با جمعی از بانوان این استان اظهار داشت: یکی از عوامل تاثیرگذار و مهم که انقلاب را به نقطه پایانی رساند حضور پررنگ زنان در همه صحنه های انقلاب بود و ما شاهد بودیم که خیلی ها به هیچ عنوان راضی نبودند و از لحاظ دیدگاه های خاص دینی حضور زنان در عرصه انقلاب را تاب نمی آوردند، ولی وقتی امام حضور زنان را تجویز کردند و زنان در عرصه های مختلف انقلاب وارد شدند انقلاب شکل و شمایل دیگری گرفت و تسریع شد.

وی افزود: در هر نقطه ای که خانم ها و مادران دیروز و فردای جامعه وارد عرصه تاثیرگذاری شدند، آن جمع بیش از هر نقطه و زمان دیگری توفیق یافت.

یادگار امام با توصیه به این که در جوامع محلی و استانی این حضور را باید با ارزش تلقی کنیم یادآور شد: زنان به علل مختلف آموزگاران اصلی و رهبران فرهنگی این جامعه هستند. اگر خانم ها در جامعه ای سلامت را پیشه کنند و ارزش ها را تبلیغ کنند آن جامعه ارزشمند و سالم می شود. لذا هرچه کار فرهنگی بیشتری در حوزه خانواده و زنان صورت گیرد اولین یافته های فرهنگی جامعه که خانواده است سالم تر می شود و این سلامت به فضای عمومی جامعه تسری می یابد.

وی ابراز امیدواری کرد: درس امام برای معنویت و بیداری تؤام با سالم اندیشی مورد توجه قرار گیرد و تاکید کرد زنان می توانند مبلغین خوبی برای این درس باشند.

*جماران
نظرات بینندگان