arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۱ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۴

ورود احتمالی ایران به خاک عراق برای مقابله با داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیته امنیت ملی مجلس در مورد ورود احتمالی ایران به خاک عراق برای مقابله با داعش گفت: یقینا اگر تعرضی از جانب داعش در خاک عراق علیه ما صورت گیرد برخورد سخت و قاطعی انجام خواهیم داد و به لحاظ همکاری و هم پیمانی که با عراق داریم در این رابطه مشکلی نخواهیم داشت.

"محمدرضا محسنی‌ثانی" نماینده مردم سبزوار با اشاره به تحرکات اخیر داعش در منطقه گفت: توان رزمی و عِدّه و عُدّه ما در راستای حفاظت و صیانت از انقلاب و نظام خوب بوده و با قدرت روز افزونی روبه رو هستیم.

وی افزود: در بودجه سال 94 اعتبارات خوبی برای ارتقای سطح دفاعی در نظرگرفته‌ایم و بیش از آنکه در لایحه دولت آمده بود مجلس عنایت ویژه داشت که منجر به ارتقاء سطح بنیه دفاعی کشور شد.

رئیس کمیته امنیت ملی مجلس تاکید کرد: ارتش و سپاه همواره به پشتوانه مردم و بسیج مردمی معتقد هستند و این موضوع همیشه به عنوان یک نیاز است.

وی تاکید کرد: بیشترین توان ما در راستای بخش قدرتمند بسیج مردمی است که توانستیم در همه بخش‌ها توفیقاتی را داشته باشیم.

محسنی‌ثانی در مورد نزدیکی داعش به مرزهای ایران گفت: همان خط قرمزهایی که اعلام کردیم پابرجاست و در حال حاضر نیز حریم 40 کیلومتری با قدرت و قوت به عنوان خط قرمز ماست.

وی ادامه داد: آنچه گاهی ادعا می‌شود طبیعتا از قبل هم بوده که گاهی رخنه‌هایی از سوی برخی گروهک‌های معاند و ضد انقلاب در بخش‌های مختلف صورت می‌‌گیرد که دفع شده است.

رئیس کمیته امنیت ملی مجلس در مورد ورود احتمالی ایران به خاک عراق برای مقابله با داعش گفت: همکاری ما با عراق در ابعاد مختلف وجود دارد و همان طور که توانستیم در داخل عراق داعش را سرکوب کنیم و از عتبات عالیات با راهکارهایی که از نظر مشورتی داشتیم صیانت کنیم یقینا اگر تعرضی از جانب داعش در خاک عراق علیه ما صورت گیرد برخورد سخت و قاطعی انجام خواهیم داد و به لحاظ همکاری و هم پیمانی که با عراق داریم در این رابطه مشکلی نخواهیم داشت.

نظرات بینندگان