arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۲۱۳
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۴

سکوت مرگبار!

* حجت الاسلام والمسلمین رشید داودی
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یادگار گرانقدر و اندیشمند امام راحل در سالیان اخیر علیرغم کم لطفی و بی مهری عده ای، در مسیر دفاع از امام و اندیشه مترقی اش  لحظه ای درنگ نکرده و در مقام میراث­‌داری و حراست از مکتب امام، راست قامتانه ایستاده است. او در این سال‌ها سخن از امامی می راند که عقلانیت، عدالت و اخلاق را در کنار عنصر روح بخش دین برای جامعه به ارمغان آورده است. امامی فقیه، آزاد اندیش و روشن ضمیر که فلاح خود را نه در حصار مسئولیت فردی، گوشه نشینی، عزلت گزینی و انزوا طلبی که در مسئولیت در قبال غیر و رستگاری و فلاح جامعه می دانست؛ بدین جهت بود که نُقل کلامش این است «امام را آنگونه که بود بشناسیم»، نه اینکه او و اندیشه اش را کاریکاتوری کرده و امامی ساختگی را به نسل جوان و نسل های آینده نشان دهیم. شاید سرّ هجمه های سالیان اخیر بر او و یاران صادق امام و منادیان امامِ واقعی را بتوان در همین روشن گرایها و حراست و حفاظت از اندیشه و مکتب امام دانست؛

از سال 86 که سخن از «ضرورت اجتهاد در اندیشه امام» داشت، سال 87 که بیان کرد «عده ای به عمد اجتهاد در اندیشه امام را بد فهمیدند»، سال 88 که نامه اعتراضی به ریاست صدا و سیما در مورد تحریف امام نوشت، سال 89 که تاوان ایستادگی و حراست از امام واقعی را داد و در سالگرد عروج ملکوتی روح خدا نگذاشتند تنها تریبونی که برای سخن گفتن از امامِ واقعی در اختیار یاران و یادگاران امام بود، تفسیرش را از امام و اندیشه او بازگو کند و حنجره های فریب خورده توسط عده ای منحرف و مغرض با فریادهای برآمده از جهل و جمود و تحجر مانع سخنرانی یادگار امام شدند و ... تا سال 93 که اوج کینه بدخواهان بیت امام و یاران صادق ایشان در قالب بیانیه ای بنام «انصار حزب الله استان گلستان» در سایت های خبری و روزنامه های ملی و محلی، یادگار امام را تهدید نموده که در صورت سفر به استان گلستان حادثه ای چون حادثه شیراز (که یادگار شهید مطهری مورد ضرب و شتم قرار گرفت،) رقم می زنند.

گرچه در آن هنگامه یادگار امام هیچ برنامه ای برای سفر به استان گلستان نداشتند اما او که میراث دار شجاعت خمینی بت شکن است در واکنش به بت افراط گری، با صدای رسا بیان کرد: «نمی‌دانستم که این برنامه وجود دارد و قصد سفر هم نداشتم، اما اگر برنامه ی سفری بود، با چنین تهدیداتی سفرم را به هم نمی زدم و مطمئن هستم مردم و علاقه مندان امام به گونه ای هستند که این جریانات افراطی بسیار کم عدد را سر جای خود می نشانند».

اما امت امام و ملت شریف ایران که سالهای افراط گری و بی تدبیری را در انتخابات سال 92 به انزوا کشاند و اعتدال و تدبیر را برگزید، اینبار نیز در اعتراض به بی حرمتی به بیت امام، اعتراض شدید خود را در تریبون های مختلف نشان داده و موجی از واکنش های اعتراضی در کشور بوجود آمد. اقشار مختلف مردم استان گلستان نیز واکنش های متعددی نسبت به این ماجرای تلخ داشتند؛ وخلاصه کار بدانجا رسید که انصار حزب الله گلستان انتساب آن بیانیه به خود را تکذیب کردند؛ و نماینده شجاع و کم نظیر ولی فقیه و امام جمعه محترم گرگان جناب آیت الله نورمفیدی رسماً از یادگار امام دعوت نمود که به استان گلستان سفر کنند.

و سرانجام یادگار امام موافقت کردند در مراسمی که در شهر گرگان به مناسبت بیست و ششمین سالگرد امام راحل برگزار می شود حضور یابند؛ روز موعود فرا رسید و یادگار امام همچون نگینی در خطه سبز ایران درخشید و مردم قدرشناس استان گلستان او و برادرش سید یاسر خمینی را با آغوش گرم و پر مهر خود استقبال نمودند و عطر و بوی خمینی کبیر را از یادگار ایشان جُستند.

یادگار امام در سخنان خود از امامی سخن گفت که نظر و رأی مردم را تعیین کننده (نه تزیینی) می دانست و قدرت ایشان را بی نظیر، از مردمی سخن گفت که در کلام امام، وحدتشان همانگونه که رمز پیروزی و علت مُوجِده انقلاب بود رمز استمرار و علت مُبقِیه نیز هست. او از مردم گفت، مردمی که «اگر خدای نکرده از جامعه کنار گذاشته شوند فساد در همه ابعاد و ظواهر رخ می نماید؛ فساد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی؛ جامعه ای که مردم آن دل در گرو هم نداشته باشند و مسوولان آن همدل نباشند زمینه هر فسادی مانند بذر در آن فراهم است» یادگار اندیشمند امام ادامه داد که «اگر می خواهیم فساد از بین رود به آغوش مردم برگردیم و کارها را به خود مردم واگذار کنیم».

سید حسن خمینی با اشاره به افراط گریهای سالیان اخیر (از جمله بیانیه تکذیب شده منتسب به انصار حزب الله) راه مطمئن، قطعی و صدالبته کم هزینه از میان رفتن آن را چه زیبا نشان داد که گفت: «ببینیم موج جمعیت چگونه می تواند هر نوع افراط گری را بشوید و کنار بگذارد؛ وقتی مردم اراده کنند هر نوع نگاهی را می توانند با آرامش کنار بگذارند».

اما در این میان علیرغم آنکه گذشت زمان نشان داد که چگونه اراده و تدبیر مسئولان امر، بالاخص نماینده ولی فقیه در استان گلستان در میدان دادن به توده مردم برای ابراز نظر و بیان موضع خود در قبال افراط گرایان، از بروز هرگونه تنش و افراطی گری جلوگیری می کند (و این همان گمشده ایست که در حوادثی چون فاجعه شیراز وجود نداشت)؛ در عین حال شوربختانه شاهد بودیم که صدا وسیمایی که باید تریبون ملت باشد و فریاد وحدت طلبی و امام دوستی مردم را به همگان نشان دهد، در سکوتی مرگبار فرو رفت و حتی در سیمای استانی نیز همایش شور و شعور مردم ولایت مدار و امام دوست گلستان را پخش نکرد.

اما از آن طرف این سیمای به ظاهر ملی، چه بلنگوی «رسایی» بود برای دلواپسان مذاکرات هسته ای آنگاه که همزمان با سکوت مطلق در مورد بزرگداشت عظیم و کم نظیر امام در گلستان، گردهمآیی دو سه هزار نفری عده ای از مردم مشهد آنچنان بزرگ جلوه داد که گویی مسئولان ما همه کور و کر بوده و در خواب غفلت فرو رفته اند یا به تعبیر سخیف آن­‌کوچک «خائن هستند» و تنها آن عده اند که دل در گرو انقلاب دارند!!! حال آنکه کیست نداند که در پسِ این گردهمآیی و امثال آن کدام گروه دلواپس هستند. برادران مسئول و ریاست محترم جدید صدا وسیما که قرار بود ملی باشد، أین تذهبون؟!

بی گمان خط سیر صدا وسیما که در این سالیان اخیر روز به روز از خواست و اراده مردم دور و دورتر شده و یاران و راویان صادق انقلاب و یاوران صدیق امام و بیت شریف ایشان را به تیغ سانسورِ خود سپرده و هر روز دریغ از دیروز، نه تنها موجب خدشه بر جایگاه و محبوبیت یاران امام و بیت شریف ایشان نشده، بلکه مظلومیت انقلابیون دیروز (نه انقلابی نمایان امروز) و اهل بیت شریف امام موجب شده که روز به روز بر پیوند ایشان و مردم افزوده شود و تلاش افراط گرایان و بدخواهان آب در هاون کوبیدن است چراکه به فضل اللهی امت امام و انصار واقعیِ حزب الله هیچگاه یاران و خاندان امام را تنها نگذاشته و نخواهند گذاشت.

«مَن کَانَ یُرِیدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِیعاً إِلَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ وَالْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ وَالَّذِینَ یَمْکُرُونَ السَّیِّئَاتِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِیدٌ وَمَکْرُ أُوْلَئِکَ هُوَ یَبُورُ؛ هر کس عزت و سربلندى مى‏خواهد [بداند که] عزت و سربلندى یکسره از آن خداست، ‏سخنان پاکیزه به سوى او بالا مى‏رود و کار شایسته به آن رفعت مى‏بخشد و کسانى که با حیله و مکر کارهاى بد مى‏کنند عذابى سخت‏خواهند داشت و نیرنگشان خود تباه مى‏گردد». (سوره فاطر آیه 10)


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۳۲
غیر قابل انتشار: ۲۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
17
143
درود بر خمینی کبیر ، سید احمد خمینی و سلام بر علامه سید حسن خمینی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
زنده باد
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
8
127
از سیما اگر این موضوع را پوشش می داد سیما نبود ،چون سیما برای مردم نیست برای یگ گروه خاص است ،و فقط اخباز گروه خودشان را پخش می کنند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
8
67
احسنت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
8
55
درود بر شما
سیدباقرجعفری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
6
65
درودبرسید حسن جوان درود بردوستان واقعی او که همان ملت باشد .همین عمل صدا وسیما باعث شد که آنهای که ازماهواره متنفر بودند ازآن استفاده کنند وازطریق سیما بیگانه بی بی سی دبدار سید جوان رادنبال کنند.پس ریشه های استفاده ماهواره ازاین جاست .
ملیحه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
6
71
اطمینان داشته باشید که هر کس از این صدا وسیما حذف می شود ، محبوب تر می شود!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
6
56
حسادت، کلید رمزگشایی از بسیاری رموز این کشور است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
7
67
سيماي ملي جبهه پايداري.
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
2
34
اقای معاون محترم سیما اگر میخواهی مختصر ابرویی که این مدت کسب کرده ای باقی بماند بهترین کار استعفاست و با پخش تحمیلی برنامه هایی مثل جشن پایداری چی ها در سیما ابرویی برا شما و همکارانتان باقی نمی ماند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
2
32
درود برحسن خميني
سعید از قم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
2
35
این جای مقاله خیلی به دل من نشست:
به فضل اللهی امت امام و انصار واقعیِ حزب الله هیچگاه یاران و خاندان امام را تنها نگذاشته و نخواهند گذاشت.
نظرات بینندگان