arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۲۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۳ - ۰۸ اسفند ۱۳۸۹

درخواس یک ایالت امریکا از ایران

استاد پیشکسوت دانشکده بهداشت، همکاری مستمر با وزارت بهداشت، انجام تحقیقات کاربردی براساس نیاز جامعه و ایفای نقش فراملی را 3 ویژگی مهم دانشکده بهداشت در کسب موفقیت های علمی برشمرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایلنا نوشت:

 استاد پیشکسوت دانشکده بهداشت، همکاری مستمر با وزارت بهداشت، انجام تحقیقات کاربردی براساس نیاز جامعه و ایفای نقش فراملی را 3 ویژگی مهم دانشکده بهداشت در کسب موفقیت های علمی برشمرد.

 در نشست مطبوعاتی چهل و پنجمین سالگرد تاسیس دانشکده بهداشت، ملک افضلی به بیان 3 ویژگی دانشکده در کسب موفقیت‌های علمی پرداخت و گفت: یکی از عوامل موفقیت دانشکده برقراری و حفظ ارتباط با وزارتخانه و همکاری مستمر با آن است چه در آن زمان که زیر نظر وزارت بهداری بود و چه در شرایط کنونی که زیرمجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی ویژگی دیگر دانشکده بهداشت را انجام تحقیقات کاربردی و براساس نیاز جامعه خواند و گفت: زمانی با بیماری های واگیر متعددی روبرو بودیم از این رو دانشکده بهداشت با ایجاد ایستگاه‌های تحقیقاتی در سراسر کشور و انجام تحقیقات گسترده بر روی انواع بیماری‌ها موفق به کنترل آن در سطح جامعه شد.

استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران سومین مشخصه دانشکده بهداشت را انجام فعالیت‌های فرامرزی دانست و گفت: دانشکده بهداشت علاوه بر رفع نیازکشور پاسخگوی نیازهای منطقه و حتی دنیا است به طوری که اکنون ایالت می سی سی پی آمریکا خواهان استفاده از تجربیات ما در ایجاد خانه‌های بهداشت و شبکه سلامت است.

ملک افضلی نقش دانشکده بهداشت در شرایط فعلی را در کنترل بیماری‌های غیرواگیر خواند و گفت: براساس تحقیقات انجام شده طی 10 سال اخیر با توجه به افزایش جمعیت مسن، تغییر سبک زندگی، کم‌تحرکی، استعمال سیگار و افزایش وزن بار بیماری های غیرواگیر روبه افزایش است از این رو دانشکده بهداشت باید در این زمینه اثرگذار عمل کند.

وی با اشاره به گردهمایی دانش آموختگان دانشکده بهداشت گفت: دانشکده بهداشت حدود 35 سال تنها دانشکده بهداشت در کشور بوده به طوری که 95 درصد نیروهای متخصص بهداشتی کشور فارغ التحصیلان این دانشکده هستند.

نظرات بینندگان