arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۴ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۴

اشپیگل: نابودی کمونیسم پیش بینی امام خمینی بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 یازدهم دی 1367 حضرت امام خمینی (ره) در یک پیام مهم و تاریخی خطاب به میخاییل گورباچف صدر هیأت رئیسه و آخرین رییس جمهوری شوروی سابق پیش از فروپاشی، سقوط قطعی کمونیسم را پیش بینی کرده بودند که تحقق آن پس از سه سال، مورد توجه افکار عمومی جهان قرار گرفت.

هفته نامه آلمانی اشپیگل در شماره 16 دی ماه 1370نوشت: «پیش بینی آیت الله خمینی(ره) رهبر انقلاب ایران مبنی بر این که طی 10 سال کمونیسم از گیتی رخت بر خواهد بست و اسلام، دین محبت به جنبش پیروزمندانه خود ادامه خواهد داد؛ در کمتر از سه سال تحقق یافت.»

به نوشته این نشریه، «نامه امام خمینی(ره) نه تنها به سقوط شوروی بلکه به زوال رویای دیرینه کمونیسم برای تسلط بر جهان منجر شد.»

میخاییل گورباچف آخرین رییس جمهوری شوروی سابق سال ها نیز پس از دریافت پیام تاریخی امام خمینی (ره) تاکید کرد:امروز که شاهد اوضاع هستم، پیام آیت‏ اللّه‏ خمینی در ذهنم نقش می‏بندد که گفته بود مارکسیسم را به زودی در موزه‏ های تاریخ می‏بینم و من از همان زمان تصمیم گرفتم حرکت را آغاز کنم لذا اصلاحات را انجام دادیم.

به گزارش پرتال امام خمینی (ره)، گورباچف 12 سال پس از دریافت این پیام با انتقاد از سران حزب کمونیست این کشور به دلیل در نظر نگرفتن پیش بینی های ارائه شده توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی افزوده است: پیام آیت‏ اللّه‏ خمینی از نظر من به همه اعصار در طول تاریخ بود و زمانی که این پیام را دریافت کردم، اینگونه دریافتم، شخصی که این پیام را نوشته فردی متفکر و دلسوز برای سرنوشت جهان است. من از این پیام که با دقت به آن گوش دادم و آن را مطالعه کردم، استنباط کردم او کسی است که برای جهان نگران است و مایل است من انقلاب اسلامی را بیشتر بشناسم و درک کنم. آیت ‏اللّه‏ خمینی توانست اثر بزرگی در تاریخ نوین جهان بگذارد.

ما زمانی که این پیام را در جلسه کمیته مرکزی حزب کمونیست مطرح کردیم، برای اعضای حزب که نیمی از جهان را در اختیار داشتند، بسیار غیرمنتظره بود و نسبت به پیام با دیده احترام نگریستند و گفتند که رهبران ایران علاقه‏ مند به حفظ ارزشهای انسانی در جهان هستند. من متأسفم که در آن مقطع نتوانستم به ایران سفر کنم و از نزدیک با ایشان ملاقات نمایم. به هر حال من امروز از ایشان با احترام عظیم یاد می‏کنم و معتقدم که آیت‏ اللّه‏ خمینی فراتر از زمان می‏ اندیشید و در بُعد مکان نمی‏ گنجید.

امروز که شاهد اوضاع هستم، پیام آیت‏ اللّه‏ خمینی در ذهنم نقش می‏بندد که گفته بود مارکسیسم را به زودی در موزه‏ های تاریخ می‏بینم و من از همان زمان تصمیم گرفتم حرکت را آغاز کنم لذا اصلاحات را انجام دادیم.

تعداد مساجد و کلیساها افزایش یافت. اگر آن روز ما پیشگویی آیت‏ اللّه‏ خمینی را جدی ‏تر می‏گرفتیم شاهد چنین وضعیتی نبودیم و اجازه نمی‏دادیم که وضعیت کشور بدین شکل درآید.

نامه تاریخی امام (س) در شرایطی خطاب به رهبر شوروی سابق نگاشته شده بود که تحلیلگران سیاسی نظاره گر تجدید نظر طلبی و آغاز تحولات دنیای کمونیسم بوده ولی قادر به اظهار نظر در این باره نبودند. رهبرکبیر انقلاب اسلامی نه تنها اظهار نظر صریح درباره تحولات جهان کمونیست کرد بلکه تاکید کردند: از این پس کمونیسم را باید در موزه های تاریخ سیاسی جهان جستجو کرد…
نظرات بینندگان