arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۳۲۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۴

سید حسن خمینی: آرمان خواهی همراه با خردورزی رمز موفقیت امام (ره) بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یادگار امام (ره) گفت: نگاه خردمندانه تجربه دار توام با نشاط و آرمان خواهی جوانی در نگاه امام (ره) مشهود بود که از علل موفقیت ایشان نیز هست.

 آیت الله سید حسن خمینی روز شنبه در دیدار با جمعی از اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به روز تولد حضرت علی اکبر (ع) گفت: در تاریخ آمده است که ایشان شباهت های رفتاری و ظاهری با پیامبر اکرم (ص) داشتند.

وی در این باره افزود: این امر نشان از این نکته دارد که حضرت علی اکبر (ع) از لحاظ رفتاری خلق و خوی خردمندانه همراه با روحیه آرمان خواهی و جوانی داشتند.

وی با بیان اینکه قطعا حضرت محمد (ص) نیز دارای چنین خصوصیت های رفتاری بودند گفت: اگر حضرت محمد (ص) روحیه جوانی، آرمان خواهی و تحول را نداشتند، نمی توانستند این تغییرات شگرف را ایجاد کنند.

یادگار حضرت امام خمینی (ره) با بیان اینکه امام (ره) نیز دارای چنین خصوصیت های اخلاقی و روحی بودند گفت: اگر امام بزرگوار خلق و خوی جوانان، آرمان خواهی و تحول طلبی را نداشتند امکان وقوع انقلاب وجود نداشت.

وی با بیان اینکه خصوصیت روحی جوانان آرمان خواهی است ادامه داد: برخی به اشتباه تصور می کنند که آرمان خواهی ایراد جوانان است در حالی که این عنصر قوت آنان محسوب می شود.

سید حسن خمینی در ادامه افزود: اگر این احساسات آرمان خواهی خردورزی را همراه نداشته باشد تبدیل به تند روی می شود.

وی که در جمع تعدادی از اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر سخنرانی می کرد، گفت: اعضای هلال احمر نیز باید این دو عنصر آرمان گرایی توام با خردورزی را همراه داشته باشند.

تولیت آستان امام (ره) با اشاره به تاریخ جنگ ها و اتفاق های ناگوار در تاریخ بشریت گفت: اگر عناصری ماننده الفت، دوستی، کمال خواهی و همنوع دوستی را از تاریخ بشریت برداریم چیزهای خوبی باقی نمی ماند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان