arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۳۴۶
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۶ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۴

جب بوش: رهبران ایران به اقدامات اوباما در قبال کوبا توجه دارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
'جب بوش' فرماندار سابق ایالت فلوریدای آمریکا با انتقاد از رویکرد جدید 'باراک اوباما' در قبال کوبا گفت: رهبران ایران مطمئنا به این اقدامات توجه دارند.

به گزارش ایرنا، روزنامه آمریکایی 'واشنگتن پست' اعلام کرد که جب بوش روز گذشته (جمعه) با انتشار بیانیه ای، تصمیم اوباما برای حذف رسمی نام کوبا از فهرست کشورهای حامی تروریست را محکوم کرد.

جب بوش که در دو انتخابات قبلی اش به عنوان فرماندار فلوریدا، اکثریت آرا را از میان کوبایی ها کسب کرد، افزود: اخباری که امروز منتشر می شود، ادله بیشتری ارائه می دهد مبنی بر این که اوباما ظاهرا بیش از مقابله با دشمنانمان، علاقه مند به تسلیم شدن در مقابل آنهاست. رهبران ایرانی بدون تردید متوجه این امر هستند.

این نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات سال 2016 آمریکا افزود: حذف کوبا از فهرست کشورهای حامی تروریسم و توافقات یکجانبه با هاوانا قبل از این که این کشور تغییری در رویکرد مستبدانه خود ایجاد کند و دست از نادیده گرفتن اصول اولیه حقوق بشر بردارد، اشتباه است. من از کنگره می خواهم به فشارهای خود بر کوبا و پاسخگویی دولت آمریکا ادامه دهند.

جب بوش، سابقه طولانی در همکاری با جامعه بانفوذ آمریکایی های کوبایی تبار ایالت فلوریدا برای جلوگیری از تلاش ها جهت احیای روابط با دولت هاوانا به ریاست 'رائول کاسترو' رئیس جمهوری کنونی کوبا و برادرجوانترش 'فیدل کاسترو' رهبر انقلاب کوبا، دارد.
نظرات بینندگان