arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۳۶
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۳ - ۰۸ اسفند ۱۳۸۹

رونق بازار سیاه فروش ارز

قیمت دلار در بازار آزاد بین 1100 تا 1115 تومان فروخته می شود، این در حالی است که هنوز محدودیت های عرضه دلار به نرخ اعلام شده توسط بانک مرکزی به صرافی ها ادامه دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قیمت دلار در بازار آزاد بین 1100 تا 1115 تومان فروخته می شود، این در حالی است که هنوز محدودیت های عرضه دلار به نرخ اعلام شده توسط بانک مرکزی به صرافی ها ادامه دارد.

به گزارش مهر صرافان میدان فردوسی امروز نرخ فروش دلار را بر روی تابلوهای خود 1040 تومان و برای خرید 1037 تومان تعیین کرده اند که البته تهیه آن با محدودیتهای فراوانی همراه است.

بازار سیاه دلالی فروش ارز این روزها پر رونق شده و دلالان بازار سیاه ارز و صرافی هایی که دلار را به نرخ آزاد می فروشند، نرخ فروش آن را بین 1100 تومان تا 1115 تومان اعلام می کنند.

با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروزی و افزایش سفرهای خارج از کشور و نیاز بیشتر به دریافت ارز توسط مسافران، بازار فروش دلار و سایر ارزها هم داغ تر شده است.

با توجه به محدودیتهایی که برای تهیه ارز به نرخ دولتی و نرخ تعیین شده توسط بانک مرکزی برای صرافی های مجاز وجود دارد، مسافران مجبور به تهیه آن از بازار آزاد و سیاه با قیمتی بسیار بالاتر از نرخ معمول آن هستند.

به نظر می رسد اقدام بانک مرکزی در ارائه دلار به صورت محدود به متقاضیان واقعی و شرایط دشوار آن به بازار سیاه دلار بیشتر دامن زده است.

صرافی ها شرایطی را برای تهیه ارز دلار بر اساس ضوابط بانک مرکزی به مشتریان اعلام می کنند:

1- اصل بلیط ok شده یا پرینت بلیت مهر شده توسط آژانس هوایی و کپی آن
2- اصل پاسپورت معتبر و کپی آن
3- اصل خروجی پرداخت شده و کپی آن
4- مبلغ پرداختی همراه مسافر نصف مسافر هوایی می باشد و برای هر دو به بلیط و خروجی مهر صرافی زده می شود.
5- مبلغ ریالی دریافتی به صورت چک پول باشد.

همچنین نرخ فروش هر یورو امروز بر روی تابلوی صرافی ها 1429 تومان و نرخ خرید 1426 تومان و قیمت فروش پوند 1790 تومان و خرید 1795 تومان درج شده است.

قیمت آزاد هر یورو هم 1525 و قیمت آزاد هر پوند 1820 تومان اعلام شد. بانک مرکزی هم قیمت هر دلار را 1030 و هر یورو را 1417 تومان اعلام کرد.
نظرات بینندگان