arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۳۸۰
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۹ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
محمدرضا باهنر:

ناطق گفت در انتخابات کاندیدا نمی شود / برخی مساله دلواپسی را خیلی غلیظ می کنند / بازگویی اتفاقات نشست غیرعلنی با ظریف به درد مردم نمی خورد / جلیلی تشکیلات راه نیانداخته

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در جمع خبرنگاران از منتفی شدن حضور ناطق نوری در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ناطق گفت در انتخابات کاندیدا نمی شود / برخی مساله را خیلی غلیظ می کنند / بازگویی اتفاقات نشست غیرعلنی با ظریف به درد مردم نمی خورد / جلیلی تشکیلات راه نیانداخته
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در جمع خبرنگاران از منتفی شدن حضور ناطق نوری در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش «انتخاب»، محمدرضا باهنر گفت: با آقای ناطق نوری درباره ورود به انتخابات صحبت کرده‌ام و ایشان اعلام کرده نمی‌تواند در انتخابات حاضر شود.

وی افزود: وحدت اصولگرایان به معنی تغییر مواضع نیست و در حال گفتگو برای ائتلاف هستیم.

باهنر در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دولت نمی تواند برای انتخابات لیست ارائه کند گفت: یک فرد دولتی مانند آقای جهانگیری می تواند در جلسه حزب کارگزاران شرکت کند یا آقای نوبخت دبیرکلی اش در حزب اعتدال و توسعه اشکالی ندارد اما این ممکن نیست که دولت رسما لیست ارائه دهد یا از لیستی حمایت کند.

نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی افزود: حتی یک فهرست که تشکل ها و احزاب آن را ارائه می کنند می تواند بگوید که مورد حمایت رئیس جمهور است اما حق ندارد از قدرت رئیس جمهور به نفع یک حزب استفاده کند.

باهنر افزود: اگر سوال کنید که آیا اصولگرایان و اصلاح طلبان می توانند با هم ائتلاف کنند پاسخ می دهیم که خیر اینگونه نیست آنها می توانند با هم رقابت کنند و حتی صد درصد اصولگراها هم نمی توانند دور هم جمع شوند و ممکن است 70 یا 80 درصد آنها این کار را بکنند بنابراین ممکن است در رقابت های انتخاباتی پیش رو گروه سومی تشکیل شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: درباره مذاکرات هسته ای دلواپسی وجود دارد و باید هم باشد اما به تیم مذاکره کننده کاملا اعتماد داریم .

باهنر در عین حال افزود: اما برخی آنقدر مساله دلواپسی را غلیظ می کنند که در این چارچوب به تیم مذاکره کننده کشورمان شک می کنند و حتی در برخی رسانه ها با واژه های خیلی تند و خارج از عرف ، از تیم مذاکره کننده یاد می کنند.

وی افزود: ما به تیم مذاکره کننده اعتماد داریم و البته دلواپس هستیم زیرا طرف مذاکره ما مکار است و قابل اعتماد نیست .

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اتفاق هفته گذشته در جلسه غیرعلنی مجلس با حضور وزیر امورخارجه از ارائه توضیحات بیشتر درباره اتفاقات آن جلسه خودداری کرد و گفت: این بحث ها خیلی به درد مردم نمی خورد اگر چه آن اتفاق، اتفاق بدی بود.

باهنر افزود: اینکه بعضی آنقدر دلواپس باشند که احساس کنند تیم مذاکره کننده خیانت می کند رویه نادرستی است زیرا در کشور ما نظام حقوقی، آنقدر مقتدر و پابرجاست که مسائل حقوقی به درستی و به قوت پیگیری می شود.

وی گفت:‌آنچه در موارد مختلف حقوقی بویژه درباره موضوع هسته ای عملی می شود رویکرد و تصمیمی است که سیستم می گیرد مثلا اگر بناست یک سانتریفیوژ برداشته یا گذاشته شود این آقای ظریف یا عراقچی نیستند که این کار را می کنند بلکه سیستم این کار را انجام می دهد.

وی در پاسخ به سوالی درباره فعالیت سیاسی جلیلی و احمدی نژاد در آستانه انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی گفت: تا جایی که من اطلاع دارم آقای جلیلی که شخصیتی سیاسی است و به گفته خود بیشتر دنبال تبلیغ یک گفتمان است تا تبلیغ اشخاص، حزب یا تشکیلات سیاسی به راه نینداخته است.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی درباره تعبیر احمدی نژادی ها و فعالیت سیاسی آنها در آستانه انتخابات افزود: تعبیر احمدی نژادی ها تعریف مشخصی ندارد زیرا گروه های متنوع و متعددی در ذیل این نام می آید که بعضا اختلاف نظرهای گسترده و زیادی باهم دارند و ما بخش هایی از طیف های منتسب به احمدی نژاد را جزو اصولگراها می دانیم.
نظرات بینندگان