arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۴

بلاتر: آنهایی را که علیه من رأی دادند می‌بخشم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس فدارسیون جهانی فوتبال می‌گوید ۷۲ نفری را که در انتخابات ریاست فیفا به رقیب او رأی دادند، می‌بخشد اما آنها را از یاد نمی‌برد.

به گزارش تسنیم، سپ بلاتر در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود پس از پیروزی‌اش در انتخابات دوره جدید ریاست فیفا، به یوفا و آمریکا به عنوان دو مخالف اصلی تمدید دوران مدیریت ۱۷ ساله او در فدراسیون جهانی فوتبال هشداری جدی داد.

بلاتر ۷۹ ساله گفت: من مسئولیت طوفانی که به راه افتاده است برعهده می‌گیرم اما در آن با اعضای کمیته اجرایی سهیم هستم، چون این کل مجموعه است که باید مسئولیت‌پذیر باشد.

ما کشتی فیفا را به آب‌های آرام بازخواهیم گرداند و آن را به دوران آرامش و شادی خواهیم رساند. من کسانی را که علیه من بودند، می‌بخشم اما آنها را فراموش نمی‌کنم. من رئیس همه هستم، حتی آن اتحادیه‌هایی که علیه من رأی دادند.

 به نظر من این اتحادیه‌ها روی پیشنهاداتی که برای جام جهانی ۲۰۲۶ خواهد شد تأثیری نخواهند گذاشت اما زمانی که پای حملات فردی به میان بیاید می‌گویم بله، این اتحادیه‌ها روی من تأثیر گذاشته‌اند.

بلاتر ادامه داد: من به عنوان رئیس فیفا اینجا هستم و به کارم ادامه خواهم داد. من به جنگم برای رسیدن به اهداف خوب ادامه می‌دهم و همانطور که گفتم الان وظیفه من است که به مسئولیت‌هایم، عمل کنم. من اما در این کار تنها نیستم. اعضای کمیته اجرایی گفته‌اند که من مسئول همه چیز هستم.

وی افزود: می‌گویید چرا استعفا نکردم؟ جوابش خیلی ساده است. به این خاطر که شما نتایج کنگره فیفا را دیدید و اعضای فیفا فکر می‌کنند که من هنوز هم آن کسی هستم که می‌تواند این مشکلات را حل کند.

بلاتر درباره بازداشت اخیر شش تن از مقامات اجرایی ارشد فیفا و در پاسخ به این سؤال که آیا او از گسترش تحقیقات FBI و مقامات قضایی سوئیس درباره پرونده فساد در فیفا نمی‌ترسد و بیم دستگیر شدن ندارد، تأکید کرد: به چه دلیل باید دستگیر شوم؟ آمریکایی‌ها دارند تحقیقات را انجام می‌دهند. آنها حق دارند این کار را انجام دهند. من نگران چیزی نیستم و مخصوصاً نگرانی درباره کارهای خودم ندارم.

رئیس فیفا معتقد است که در پشت پرده دستگیری مقامات ارشد فیفا در زوریخ یک توطئه آمریکایی با هدف آشفته کردن جو کنگره فیفا وجود داشته است.

او گفت: تمام این اتفاقات منجر به این شد که پلیس به یک هتل حمله کند و جالب اینجاست که سه خبرنگار آمریکایی در محل حاضر بودند.

چهار اسپانسر از جمع حامیان مالی فیفا پس از افشای فساد جدید این سازمان به همکاری خود با فدراسیون جهانی فوتبال پایان دادند که نایکی هم جزو آنها بوده است. بلاتر اما ابراز اطمینان کرد که تمام اسپانسرهای فیفا را به از سرگیری همکاری خود با این سازمان ترغیب خواهد کرد.

وی اظهار داشت: ما با اسپانسرها تماس داشتیم. من با نمایندگان تک‌تک آنها ملاقات خواهم داشت و مطمئنم که همه آنها را برخواهم گرداند.

بلاتر در پایان گفت که در سهمیه قاره‌های مختلف در جام جهانی تغییر ایجاد نمی‌شود و به این ترتیب به شایعه افزایش سهمیه اقیانوسیه پایان داد.
نظرات بینندگان