arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۳۸۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۴

"داعش" 500 کودک عراقي را در ديالي و الانبار ربود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 گروه تروريستي تکفيري «داعش» حدود 500 کودک عراقي را با هدف به خدمت گرفتن آنها در صفوف خود، در استان‌هاي ديالي و الانبار ربود.

«جاسم السعدي»، سرگرد نيروي پليس استان ديالي عراق افشا کرد که گروه تروريستي تکفيري داعش حدود 100 کودک قرار گرفته در گروه سني زير 16 سال را در مناطق تحت سيطره‌ خود در اين استان در صفوفش به خدمت گرفته است.

اين مقام مسئول نيروي پليس استان ديالي در اين خصوص توضيح داد که داعش پس از شستشوي مغزي و فريب دادن اين کودکان به شيوه‌هاي مختلف و ابزارهاي متفاوت، در حملات انتحاري از آنها استفاده مي‌کند.

سرگرد السعدي افزود: داعش تلاش دارد، پس از آموزش دوره‌هاي ويژه نظامي به اين کودکان، آنها را در جنگ و مقابل نيروهاي مسلح و ارتش عراق در استان صلاح الدين به خدمت بگيرد.

وي هشدار داد:‌ داعش شماري از اين کودکان را به مناطق ديگر عراق و حتي سوريه، بخصوص مناطق شرقي و شمالي آن که تحت تصرف اين گروه است، منتقل مي‌کند.

پايگاه خبري آسيا نيز نوشت، «فرحان محمد»، عضو شوراي استانداري الانبار نيز افشا کرد که داعش بيش از يک هفته است که حملاتي را عليه شهرهاي الرطبة، القائم، عانة و راوه، واقع در غرب الانبار انجام مي‌دهد و در اين حملات اقدام به ربودن کودکان و انتقال آنها به پايگاه‌هاي نظامي‌اش در شهر مرزي قائم و همچنين سوريه مي‌کند.

فرحان محمد در اين خصوص تاکيد کرد که داعش دست‌کم 400 کودک عراقي را به اين شيوه ربوده است تا آنها را در صفوفش و عمليات‌هايش در مناطق مختلف استان الانبار به خدمت بگيرد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان