arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۳۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۴ - ۰۸ اسفند ۱۳۸۹

احمدی نژاد: جزو معدود كشورهايي هستيم كه كسي در آن به نان شب خود محتاج نيست

رييس‌جمهور با اشاره به آثار مثبت اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها بر زندگي مردم و كاهش مصرف انرژي، تصريح كرد: به خاطر هدفمند كردن يارانه‌ها مي‌توانيم با افتخار اعلام كنيم كه ما جزو معدود كشورهايي هستيم كه كسي در آن به نان شب خود محتاج نيست و گرسنه نمي‌خوابد و حداقل‌ها را همه در جيب خود دارند و يارانه‌ها در جيب مردم قرار دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس‌جمهور با اشاره به آثار مثبت اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها بر زندگي مردم و كاهش مصرف انرژي، تصريح كرد: به خاطر هدفمند كردن يارانه‌ها مي‌توانيم با افتخار اعلام كنيم كه ما جزو معدود كشورهايي هستيم كه كسي در آن به نان شب خود محتاج نيست و گرسنه نمي‌خوابد و حداقل‌ها را همه در جيب خود دارند و يارانه‌ها در جيب مردم قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از ایسنا؛ رييس‌جمهور در مراسم افتتاح و بهره‌برداري همزمان 37 واحد سيلو در 37 نقطه‌ي كشور با ظرفيت 3/1 ميليون تن در سراسر كشور، با تبريك به ثمر رسيدن اين خدمات، گفت: سيلوسازي از گذشته و سال‌هاي دور براي ما مهم بوده است.

وي ادامه داد: خوشحاليم كه امروز ظرفيت سيلوها در كشور با حضور بخش مردمي و پشتيباني دولت به جايي رسيده كه تقريبا ديگر آن‌چنان به سيلو نيازي نداريم و فكر مي‌كنم ظرفيت 8 ميليون و 900 هزار تن سيلو براي جو، گندم و ذرت ما كافي باشد و اگر اكتفا نكرد، مي‌توان به سرعت سيلوهاي مورد نياز را ساخت.

احمدي‌نژاد با اشاره به اهميت گندم و اين‌كه گندم در كشور ما به عنوان يك كالاي استراتژيك محسوب مي‌شود، گفت: قبل از هدفمند كردن يارانه‌ها مجموعه مصرف گندم ما در كشور به 5/11 ميليون تن مي‌رسيد و اكنون اين ظرفيت مصرف به حداكثر 9 ميليون تن رسيده است و من اعتقاد دارم كه جا براي كاهش هم‌چنان هست.

رييس‌جمهور ادامه داد: اگر روش‌هاي پخت و مصرف به طور كامل اصلاح شود، ميزان مصرف پايين‌تر نيز مي‌آيد.

وي گفت: در واقع حدود 24 الي 25 درصد مصرف گندم در كشور پايين آمده و در بخش خبازي، اين ميزان به 28 درصد رسيده است.

احمدي‌نژاد بار ديگر با تشكر از كساني كه در ساخت اين سيلوها تلاش كرده‌اند، گفت: آقاي وزير بازرگاني ابراز اميدواري كردند و گفتند كه ما مي‌توانيم به يك مركز منطقه‌اي براي تبادل غلات تبديل شويم و من نيز معتقدم كه اين امر شدني است.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه ما روابط تجاري خوب، گسترده و پايداري با كشورهاي همسايه‌مان داريم و آن را نيز افزايش مي‌دهيم، گفت: يكي از كم‌هزينه‌ترين و آسان‌ترين راه‌هاي تجارت، تجارت با همسايگان است؛ چرا كه ما با آنها ارتباط خاكي و آبي داريم.

وي با بيان اين‌كه به توليدكنندگان غلات توصيه‌اي دارم، اظهار كرد: اكنون قانون هدفمند كردن يارانه‌ها اجرا شده است و دولت نيز حمايت‌هاي لازم را انجام مي‌دهد و ما بايد تلاش كنيم كه كميت و كيفيت كار افزايش پيدا كند. ما مي‌توانيم به صادركنندگان گندم، جو و ذرت تبديل شويم.

احمدي‌نژاد با اشاره به برنامه‌هاي دولت براي حمايت بيشتر از بخش كشاورزي گفت: در برنامه‌ي پنج ساله براي حمايت از بخش كشاورزي برنامه‌هاي خوبي در نظر گرفته شده و در سال آينده 9 هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري دولتي در بخش كشاورزي صورت خواهد گرفت و يك سوم مبلغ صندوق توسعه‌ي ملي نيز براي حمايت از بخش كشاورزي است.

رييس‌جمهور همچنين تصريح كرد: ما مي‌توانيم به توليدكننده و صادركننده‌ي محصولات كشاورزي تبديل شويم و مسير ترانزيت نيز باشيم.

وي با بيان اين‌كه ظرفيت كشاورزي در كشور ما بسيار بالاتر از اكنون است، گفت: باور دارم كه كشاورزي ايران ظرفيت توليد تا سه برابر اكنون را با همين زمين و آب دارا مي‌باشد و اين هم مي‌تواند ثروت ايجاد كند، هم توليد و اشتغال.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه اميدوارم در پايان برنامه‌ي پنجم ما بتوانيم تمام كشت، داشت، برداشت و شيوه‌ي آبياري در كشور را تحت يك مديريت عالمانه و روش‌هاي جديد درآوريم و حداكثر استفاده را بكنيم، گفت: كاري كه ظرف اين دو ماه و چند روز انجام شد، ديدگاه‌هاي قبلي را تاييد مي‌كند كه هنوز مصرف در كشور ما سر و سامان درستي ندارد و اتلاف منابع فراوان است.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه قبل از هدفمند كردن يارانه‌ها مصرف بنزين در كشور روزانه 63 الي 64 ميليون ليتر بود، گفت: توليد بنزين نيز 46 ميليون ليتر در روز بود كه اكنون به ميزان 52 رسيده و تا پايان سال 58 ميليون ليتر در روز مي‌رسد و تا سال آينده تلاش داريم به 70 ميليون ليتر در روز برسانيم.

وي گفت: در سال 85 مصرف بنزين متوسط به صورت روزانه 75 ميليون ليتر بود با متوسط رشد 5/11 درصد كه اگر اين منحني ادامه پيدا مي‌كرد به 120 ميليون ليتر در روز نيز مي‌رسيد. وقتي سهميه‌بندي صورت گرفت اين مصرف روزانه به 65 ميليون ليتر رسيد و اكنون زير 50 ميليون ليتر است. در واقع زير ميزان توليد قبلي ماست.

احمدي‌نژاد گفت: اكنون ما صادركننده‌ي بنزين هستيم و ذخاير زيادي بنزين نيز داريم.

رييس‌جمهور در ادامه با اشاره به برخي از صحبت‌ها در مورد قانون هدفمند كردن يارانه‌ها گفت: برخي مي‌گفتند كه وقتي اين قانون اجرا شود قيمت‌ها رشد پيدا مي‌كند. مصرف دهك‌هاي پايين، پايين مي‌آيد و ما شاهد تورم خواهيم بود، ولي ديديم كه با اجراي اين قانون، مصرف در سطح ملي پايين آمد و مصرف طبقات كم‌مصرف نيز بالا رفت و هم ثروت ملي را حفظ كرديم و از طرف ديگر قدرت خريد جامعه را توانستيم افزايش بدهيم.

وي با ابراز اميدواري مبني بر اين‌كه قيمت نفت به قيمت واقعي‌اش برسد و در قيمت واقعي تثبيت شود، گفت: ما بايد مصرف انرژي و نان در كشور را مديريت كنيم و از طرف ديگر با اين مديريت مي‌توانيم خوب زندگي كنيم و از اسراف نيز جلوگيري كنيم.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه كشور در آستانه‌ي جهش‌هاي بزرگي قرار دارد و ما در ابتداي جهش‌هاي بزرگ هستيم، در بخش ديگري از سخنان خود ادامه داد: من از همه‌ي زحمت‌كشان در احداث سيلو از جمله بخش خصوصي، بانك‌هايي كه پشتيباني كردند، وزارت بازرگاني تشكر مي‌كنم و اميدواريم كه از اين خدمات مردم به نحو احسن بتوانند استفاده كنند.

پيش از صحبت‌هاي رييس‌جمهور، وزير بازرگاني به ايراد سخنراني پرداخت.

گفتني است با افتتاح اين مجموعه سيلوها ظرفيت سيلوهاي كشورمان به 8 ميليون و 700 هزار تن مي‌رسد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
NORWAY
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۸
0
7
و البته جز معدود کشورهایی هستیم که دروغهای شاخ و دم دار در آن خیلی رایجه!!!
پاسخ ها
vip
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۸
حرف حساب.کسی به خاطر دروغ گفتن مالیات نمیده
محمود
|
UNITED STATES
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۸
0
2
حتماً از یادآقا رفته شبی که
قرار بود هدفمند کردن یارانه ها اجرا شود درتلویزیون ظاهر شد واشاره به این جمله که آقا بیشتر از ریاست جمهوری ودولت های گذشته به مناطق محروم سفر کرده وبا خیلی ها هم صحبت کرده وبرخی افرادی را هم دیده که ماه ها به حمام نرفته ویاسال ها میوه نخورده
وبرخی شبها نیز گرسنه خوابیده این حرفهای همین آقا
درشب هدفمند کردن یارانه بود
پس سوال ازاین آقا اینست .که کدام حرفتان درست است؟
آرش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۸
0
3
آقای رییس جمهور تمنا می کنم دیگر بس کنید .
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۸
0
2
آقای احمدی نژاد یا خوابی یا خودت را به خواب زده ای . روز به روز فقر گسترده تر می شود.
آنچه که فکر می کنی مصرف بهینه است مصرف نکردن از سر فقر است . حالا که دارید تولید شیر یارانه ای ( 80 درصد آب و 20 درصد شیر ) را هم قطع می کنید حتما هفته بعدش با خوشحالی میگی مصرف بهینه شیر با صرفه جویی 88%
محمود
|
UNITED STATES
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۹
0
4
آقای احمدی نژادسال گذشته درست درهمین موقع تخم مرغ دانه ای 95الی 100تومان بودامسال به برکت پول زمان پرداخت شده به ما برکت دارد !به 200تومان رسیده ،خداوند شمارا مستدام بفرمایید تاپول امام زمان پس انداز داشته باشیم! تانسل ما ازآن بی نصیب نگردد!
ناشناس
|
SWITZERLAND
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۹
0
3
بگوئيد جزء معدود افرادی هستم کی خيلی حرف ميزنم.
نظرات بینندگان