arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۴۴۶
تعداد نظرات: ۴۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
اسحاق جهانگیری:

آنها که ما را در هنگام ورود به میدان تشویق می کردند سکوت کرده اند / مخالفان ما را آزار می دهند اما نمی توانند ما را بترسانند / می‌گویند یارانه پولدارها را حذف کنید؛ ما از کجا پولدارها را بشناسیم؟

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور صبح امروز یکشنبه طی سخنانی در همایش فرمانداران سراسر کشور، با بیان اینکه یارانه‌ها کشور را گرفتار کرده است، گفت: به ما می‌گویند یارانه پولدارها را حذف کنید؛ ما از کجا پولدارها را بشناسیم؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آنها که ما را در هنگام ورود به میدان تشویق می کردند سکوت کرده اند / مخالفان ما را آزار می دهند اما نمی توانند ما را بترسانند / می‌گویند یارانه پولدارها را حذف کنید؛ ما از کجا پولدارها را بشناسیم؟
جهانگیری گفت: یارانه‌ها کشور را گرفتار کرده است.

به گزارش «انتخاب»، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور صبح امروز یکشنبه طی سخنانی در همایش فرمانداران سراسر کشور، با بیان اینکه یارانه‌ها کشور را گرفتار کرده است، گفت: به ما می‌گویند یارانه پولدارها را حذف کنید؛ ما از کجا پولدارها را بشناسیم؟

وی افزود: پول بانک‌ها را گرفته‌اند و برده‌اند و گردن‌کلفتی می‌کنند و پس نمی‌دهند.

 وی در ادامه افزود: عده‌ای در گذشته به مردم پول دادند و حالا که ما می‌خواهیم یارانه پولدارها را حذف کنید، بدهکار می‌شویم.

جهانگیری در ادامه با اشاره به این‌که ما دو بار در امسال قیمت‌ها را افزایش داده‌ایم و تصمیم های سخت گرفته‌ایم، اظهار کرد: با افزایش قیمت‌های جدید سوخت کل درآمدهای دولت 34 هزار میلیارد تومان می‌شود. دولت از آغاز کار خود 42 هزار میلیارد تومان یارانه داده است. ما اکنون با این افزایش قیمت همچنان کسری داریم و مجبوریم از پروژه‌های عمرانی کم کنیم و به مردم یارانه دهیم. ما حتی در این شرایط 4800 میلیارد تومان به بخش سلامت اختصاص داده‌ایم که با رضایت مردم مواجه شدیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: به دلیل کاهش قیمت نفت ما در بخش یارانه مشکل داریم و باید 40 میلیارد تومان یارانه پرداخت کنیم. حتی با افزایش قیمت حامل‌های انرژی نیز، برای تأمین هزینه‌ها دچار مشکل هستیم. در این راستا همه باید به دولت کمک کنند اما در سختی‌ها هیچ کس به دولت کمک نمی‌کند. آنها که ما را تشویق می‌کردند وقتی که ما وارد میدان شدیم سکوت کردند. این درحالیست که آنها هم که با ما مخالف هستند با رسانه‌های خود ما را آزار می‌دهند.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که مردم به دنبال اصلاح امور هستند، گفت: ما مکلفیم به خواسته های مردم عمل کنیم. مردم باید اکنون تغییر را احساس کنند و ما باید از امید مردم پاسداری کنیم. مهمترین وظیفه دولت نیز بازسازی سرمایه اجتماعی کشور است. ما موظفیم اعتماد عمومی را در جامعه تحکیم کرده و اعتماد مردم به کارآمدی نظام را حفظ کنیم. شهروندان باید احساس کنند به دولتی اعتماد دارند که از حقوق اساسی آنها حمایت می‌کند. رویکرد دولت هم بازگشت به قانون، مبارزه با فساد و تقویت حس دولت‌داری است.

 وی با بیان اینکه مردم باید باور کنند که صاحب دولت هستند، اظهار کرد: تضعیف این باور موجب خودسری و خودرأیی شده و امور اجرایی را مختل می‌کند. دولت ضعیف، نظام و سایر قوا را ضعیف می‌کند. بزرگترین سرمایه نظام حمایت مردم است. بنابراین مردم باید احساس کنند که در اداره امور کشور نقش دارند. فرمانداران می‌توانند زمینه‌ساز جذب مشارکت مردم باشند زیرا انتخابات هرچه پرشورتر باشد، هم نظام تقویت می‌شود،‌هم دشمنان مأیوس می‌شوند و هم مدیران دولتی از پشتیبانی مردم برخوردار خواهند شد. انتخابات قانونی، شفاف و رقابتی زمینه‌ساز جذب مشارکت مردمی است.

جهانگیری تأکید کرد: ما اصرار داریم تمام مراحل انتخابات در چارچوب قانون اجرا شود. فرمانداران مسئولان قدرتمندی هستند. ما گاهی می‌شنویم یک نهاد در یک شهرستان برخورد بدی با فرماندار کرده است، این اقدام توجیه پذیر نیست. همه مکلف هستند با فرمانداران هماهنگ باشند. فرماندار باید با اقتدار، قدرت دولت را در شهرستان اجرا کند. هیچ نهاد اداری و حاکمیتی حق ندارد در انتخابات دخالت کند. گاهی برخی سعی می‌کنند خبرهای دروغ را در رسانه‌های خود بپردازند و دولت را منفعل کنند. اما آنها نمی‌توانند با این اخبار ما را بترسانند. دولت به دنبال برگزاری انتخاباتی قانونمند است و به این جمله رهبری که رأی مردم حق‌الناس است توجه جدی می‌کند. باید با برگزاری انتخابات مجلسی قوی شکل گیرد تا کشور از مشکلات خود عبور کند.

 جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: نقد مذاکرات هسته‌ای حق صاحب‌نظران است. رئیس جمهور بر مسائل هسته‌ای اشراف کاملی دارد و حتی قبل از شروع مسئولیت خود برای برنامه هسته‌ای وقت گذاشته است. وی از همفکری روسای سایر قوا و افراد صاحب‌نظر در مسائل هسته‌ای و بین‌المللی نیز استفاده کرده و قوی‌ترین تیم مذاکره کننده را انتخاب کرده است. این تیم در سطح بین‌المللی جزء قوی‌ترین تیم‌هاست. کسی گمان نمی‌کرد که ما در مذاکرات دستاوردهای خوبی داشته باشیم اما ما با نهایت عزت از تمام خطوط قرمزی که رهبری مشخص کرده‌اند حفاظت کرده‌ایم. رئیس جمهور به صورت مرتب مسائل مذاکرات را به رهبری گزارش داده و از راهنمایی‌های ایشان استفاده می‌کند.

 وی در ادامه با اشاره به این‌که مشکلات اقتصادی نتیجه سوءمدیریت‌ها و همچنین تحریم‌هاست، خاطرنشان کرد: تحریم‌های ظالمانه باید برداشته شود. ما به آینده مذاکرات خوش‌بینیم و امیدواریم این مذاکرات به نتیجه برسد. ما برای مدیریت کشور در شرایط لغو تحریم‌ها برنامه داریم. اکنون شرکت‌های خارجی صف کشیده‌اند تا به ایران ورود پیدا کنند. اما ما نباید اجازه دهیم بازار ایران در اختیار شرکت‌های خارجی قرار بگیرد و تولیدکننده داخلی مجبور شود کالاهای خارجی را وارد کند. ما باید به دنبال تولید مشترک در ایران باشیم. این دروغ است که گفته می‌شود چشم دولت به خارج است. ما حتی برای شرایط تشدید تحریم‌ها برنامه داریم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۳
در انتظار بررسی: ۵۲
غیر قابل انتشار: ۲۰
فرزانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
27
74
یعنی پولدارها مشخص نیستند؟؟؟؟ کاملا هم قابل شناسایی اند!!! بگید دلش رو داریم اونها رو از دریافت یارانه حذف کنیم!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
5
105
شما اگر رد این 700 ملیارد دلار رو بتونید پیدا کنید قسمت اعظم این پولدارها رو شناسایی می کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
دولت آلمان هنوز داره رد فساد گذشته زمان آلمان شرقی رو می گیره ،

ماجرا از اینه که در زمان فروپاشی دیوار برلین و سقوط آلمان شرقی ، مقادیر زیادی پول دولت آلمان شرقی گم شده! یا به عبارت دیگه مقامات دولتی آلمان شرقی پولارو ورداشتند و فرار کردند!

حالا هر چند وقت یک بار ، مقامات آلمانی می رن علیه پول هایی که در حساب های مخفی سوییس است اقامه دعوا می کنند و تا حالا معادل میلیون ها یورو رو از دزدان آلمان شرقی پس گرفتند!

به این میگن مبارزه با فساد !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
17
50
جناب جهانگیری امیدتون به جای اونا که فرستادنتون توی میدون باید به مردم باشد که با رکودی که در کشور دوساله بوجود آمده وگران کردن بنزین و گاز و خلف وعده در قطع یارانه نقدی و اتلاف منابع عظیمی که داره از اینطریق انجام میشه و عدم برقراری آزادی مطبوعات و آزادیهای اجتماعی دارید اونو از دست میدید..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
9
54
ما از کجا پولدارها بشناسیم!!!!!!واقعاً فکر میکنید این حرف کسی باور میکند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
6
45
آره که نمی تونید پولدارها را شناسایی کنید. حالا اگر مواقع دیگه باشه خوب همه را بلدید شناسایی کنید. اما اینجور موقع ها نمی تونید شناسایی کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
3
43
فقط شعار دادن هامون حرف نداره ..........


یعنی شناسایی و گرفتن چند نفر که وامهای چند صد میلیاردی گرفتن تو این ده سال گذشته و نه اصل پول را میدهند و نه فرعش را ............... اینقدر مشکل هست ؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
0
37
سلام. تا كي مي خواهيد از ندانستن اطلاعات مالي مردم گلايه كنيد چه در زمينه ي يارانه و چه در زمينه ي ماليات. اين حرف صحيحي نيست كه دولت مي گويد ما از كجا پولدارها را بشناسيم. اين خودش عذر بدتر از گناه است! دولت بايد از وضع مالي مردم مطلع باشد. من خودم يكي از مردمم و اصلا ناراحت نمي شوم كه دولت از وضع مالي من مطلع باشد. مطلع بودن دولت از وضع مالي مردم ممكن است در نظر اول ناراحت كننده باشد ولي در موارد متعدد به نفع مردم است. مگر اجباري بودن واكسيناسيون موجب ناراحتي كسي مي شود يا اجباري بودن بيمه ي شخص ثالث؟
يك بار براي هميشه پروژه ي ديتا سنتر (data center) را در كشور راه اندازي كنيد تا همه ي اين مشكلات حل شود. تا كي مي خواهيد دست روي دست بگذاريد؟
ناشناس
|
Romania
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
11
18
چپ و چهار سو همه چیز را گران میکنید و چند برابر کرده اید و باز هی شعار میدهید !! نان گران ! سوخت کلهم گران ! مخابرات گران !! مالیانهای کارمندان و کارگران گران !! بانکها از حسابها کسر میکنند گران !1 دیگر میخواهید چیکار کنید !!
بی خبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
2
24
جناب آقای معاون اول اگر واقعا "شما نمی دانید پول دارها رااز کجا بشناسیدکه واقعا" .......
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
1
24
میخوای من برم سراغ پولدارها؟
باور کن
مهدی 7 ساله از تهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
0
38
حساب بانکی افراد+املاک+ماشین افراد همه دارای بانک اطلاعاتی معتبر بر اساس کد ملی است. با هم جمع بزنید و افراد دارای بیش از یک میلیارد ثروت را حذف کنید. اگر کسی اعتراض داشت بررسی مجدد کنید.
مهدی 7 ساله از تهران
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
0
37
آقای جهانگیری چرا مسئله را بیخود می پیچانید. بنده به عنوان فردی که به دکتر روحانی رای دادم چند راه برای شناسایی پول دارها به شما معرفی میکنم :
1- تمام کارمندان دولت که حقوق آنها در حکم کارگزینی بدون احتساب مزایا و اضافه کار بالای دو میلیون و پانصد هزار تومان است. شما می توانید از کسورات بازنشستگی به صندوقهای مختلف راحت متوجه شوید.
2- تمام کسانی که مدل و قیمت خودروی آنها بالای 100 میلیون تومان است.
3- تمام کسانی که بر اساس اطلاعات سازمان ثبت و اسناد بیش از 3 منزل یا دو مغازه داشته باشند یا قیمت آنها بالای یک میلیارد تومان باشد.
4- تمام کسانی که دارایی بانک آنها بالای یک میلیارد باشد.
5- تمام کسانی که پست سازمانی آنها از مدیر کل به بالا است.
6- تمام کسانی که اوراق مالی انها بالای میلیارد باشد.
و .....

جناب جهانگیری هر چه زودتر این کار را انجام دهید به نفع دولت است.. فردا دیر است. توصیه آقای دکتر رنانی را دراین زمینه جدی بگیرید. و با مردم شفاف و صرح صحبت کنید مردم درک می کند.مطمئن باشید.....
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
آره منتهی مشکل اینه که سیستم های گردآوری اطلاعات خوب طراحی نشده و مثلا ضعیف ترین اونها هم مربوط به املاک است!

که سیستمش مربوط به زمان ناپلئون بناپارت!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
1
24
ساده تر از اب خوردن است شما مگر كد ملي يارانه بگيران را نداريد تنها كافيست مالكين خودرو يا ملك انها را برأسي كنيد در صورت اشتباه فرد مذكور با مراجعه رفع مشكل كند
نسل اول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
2
21
برید توی صف بامردم حرف بزنید تا بفهمید چرا مقبولیت خودتان را ازدست داده اید
فقط دریک روز چندساعت بصورت ناآشنا بامردم عادی هم صحبت شوید همه چیز دستتان می آید!
ناشناس
|
-
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
7
18
جناب اقای مهندس کسانیکه صدایشان در این مملکت به جایی میرسد باید شفاف و واضح به مردم بگویند که در ان هشت ساله دوران فالگیری وجن گیری وشعبده بازی چه بلایی سر این مملکت اورده اند این اقایان دلواپس که نه به قانون پایبندند ونه به اصولی انچنان برای رئیس دولت وقت وقتی قطعنامه ها را کاغذ پاره میدانست هورا میکشید ندکه صدایشان به اقسا نقاط عالم رسید حالا با ابرادهای بنی اسرائیلی به دولت وتیم مذاکره کننده فشار میاورند که این سنگ فتاده در چاه را توسط عده ا ی نادان وجهل چرا دولت زودتر در نمیاورد ویا در بحث یارانه ها این یارانه دادن شده خوره وبلای اقتصاد ما شده عامل تورم شده عامل تنبلی مردم این پول باید در چرخه های صنعتی واقتصادی خرج شود نه عامل حذب نیرو توسظ عده ای که شعارهای پوپولستی میدهند عده ای دراین مملکت که در مسائل انقلاب وممکلت حضورشان محلی از از ارعاب نداشت شده اند همه کاره وشروع کرده اند به تیغ کشیدن به صورت بزرگان وتجربه دارها واسم این عملشان را هم گذاشته اند انقلابی گری
حامد قزوینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
0
18
آخه شما هم خیلی دست شل دادین برادر اسحاق!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
0
11
يارانه همه افراد سرپرست خانوار در تهران و شهرهاي بزرگ(مراكز استان) بين 25 و 40 سال كه درآمدي بالاي 3ميليون تومان را دارند. قطع كنيد.
دليل توانايي كسب درآمد و سلامت لازم براي كار.
اگر اينرا تشريح كنيد ومردم را آگاه كنيد مسائل حل مي شود.
در كنار آن اقتصاد زير 15 ميليارد تومان را از دست همه سازمانهاي دولتي و هر كس از بيت المال استفاده ميكند جدا كرده و در اختيار بخش مردمي و خصوصي واقعي (آنكه ماليات ميدهد) قرار دهيد.
اظهار نامه مالياتي را براي افراد بالاي 25 سال نسبت به كل درآمد سالانه الزامي كنيد.
حداقل شرط دريافت وام از بانكها قرار دهيد.
بزرگترين شفاف سازي است.
ایران وطنم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
5
19
بسه لطفا.ملت رو مسخره نکنین ... شما پولدارها خوب همدیگرو میشناسین... از آقای نعمت زاده بپرس تا آمار رفقاشو بهت بده
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
1
22
وای خدا کلی خندیدم با این جمله اش که می گه ما پولدارها رو از کجا بشناسیم !! :-)))
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
1
11
اقای جهانگیری سلام و خداقوت: سلام مارا هم به اقای روحانی برسانید. کماکان ارزوی توفیق ایشان را داریم. ولیکن این رابدانیدشما هم در اجرای تدبیر و امید دور خوردید.بسیاری از کسانیکه در انتخابات شمارا با علاقه و براساس اعتقاد همراهی کردندتوسط مدیران میانی شما که به چیزی جز منافع شخصی خود نمی اندیشندوباریا کاری سنگ شمارا به سینه میزنند کنار گذاشته شدند.و............
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
4
16
آقای جهانگیری:
اگر در مقابل اقلیت از پشتوانه مردم استفاده نکنید، مغلوب خواهید شد. امروز آنان موفق شدند تا تمامی گندهایی که دولت قبل زده است را لاپوشانی کرده و دولت اقای روحانی را مسئول گرانی معرفی کنند.
دیر بجنبید دو سال دیگر هم گذشته و باید حاکمیت را ترک کنید. الان زمان استفاده از قدرت ملت است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
8
14
آقا این سناریو بی کفایتی مدیران رو به گردن دولت قبل انداختن دیگر نخ نما شده
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
1
17
اقای جهانگیری اگر نمی تونید پولدار ها رو بشناسید ، اگر جرات گرفتن تصمیم های سخت واقعی که عواقبش گریبان ثروتمند ها رو میگیره و نه مردم عادی و قشر ضعیف رو ندارید این صندلی رو رها کنید و بگزارید کسی که می تونه این کار رو به عهده بگیره . کسی که به جای حرف زدن دو بار هم عمل کنه !
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
2
17
قیمت هارو برگردونید به قبل و یارانه رو حذف کنید
مردم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
5
11
مردم میگویند این طرح از اول غلط بود و تا اخر این دیوار کج بالا خواهد رفت . بالا غیرتا این طرح را قطع کنید.
ياور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
3
13
جناب معاون بعضي از فرمانداران مشكل دارن. از فعالين ستاد دكتر روحاني - مراغه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
3
18
این حرفها حرفهای خوبی نیست آقای جهانگیری. شما از حامیانتان حمایت نمی کنید. مطهری را در شیراز کتک می زنند دولت هیچ نمی گوید. سخنرانی ها لغو می شوند دولت هیچ نمی گوید. شما باید پشتوانه هایتان را نگه دارید و برایشان تلاش کنید. تیم رسانه ای دولت هم به شدت ضعیف است و مغلوب پیامک ها و کلیپ ها و مجامع هزار نفری دلواپسان شده است. کار کنید ما هم حامی شما هستیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
2
19
شما هم فقط ناامید کردید طرفدارانتون رو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
0
17
از آقای نو بخت بپرسید ایشان همه پولدار ها را میشناسند. چون وقتی سال گذشته جهت انصراف مردم از یارانه به تلوزیون امد گفت هر کس پولدار باشه و ثبت نام کنه دولت تا 6 برابر ازش جریمه میگیره . البته اول سال هم گفت بنزین گرون نمیشه. و چند بار هم راجع به تورم گفت که مهار شده. همچنین راجع به رکود هم گفت که خارج شدیم. این مرد راستگو همه چیز را میداند از ایشان بپرسید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
10
12
صداوسیما خود را فقط متعلق و متعهد به آن اقلیت 8 درصد و 4 میلیون رای می‌داند که به جلیلی رای دادند و برای اکثریت خاموش هیچ حقی قائل نیست و خود را فقط نماینده اقیلت می‌داند.
مهدی از میانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
1
20
آقای جهانگیری ما راضی نیستیم یارانه کشور رو گرفتار کنه
خوب یارانه ها رو حذف کنید و قیمت برق ،گاز،تلفن،آب و سایر محصولات رو به اول برگردانید و همچنین بنزین...
ناشناس
|
Australia
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
1
13
با سلام .
گر چه میدونم که آقای جهانگیری این نظر را نخواهند خوند ولی از جهت تکلیف باید بگم که پیدا کردن شهروندان پولدار خیلی هم راحت هست .
۱- مقدار لازم و کافی بودجه به اداره مالیات جهت استخدام ممیز تخصیص بدهند .
۲- مالیات کسبه ای را که از دادن عدد و رقم طفره میروند را در حد قابل توجهی اضافه کنند . به طوری که به نفعشان باشد که فاکتورهایشان را نشان بدهند.
۳-بانکها همه دریافت و پرداخت های بالای ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان را به اداره مالیات اطلاع بدهند .
۴- خط تلفن مشخص جهت ارتباط مردم با اداره مالیات برقرار شود , که مردم افراد پولدار را به دولت معرفی کنند .
موارد بالا چیزی نیست که من کشف کرده باشم. همین الان در همه کشور ها از جمله استرالیا انجام میشود.
ذلذ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
1
16
وقتی میخوان گرون کنن اطلاعات دارن ولی وقتی میخوان یارانه پولدارا رو قطع کنن اطلاعات ندارن!!!!!
ناشناس
|
Sri Lanka
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
1
9
مردم به یک نکته در مورد یارانه ها توجه ندارند و اون هم این مساله است کا تعداد خانوارهای پولدار که ماشی نا و خانه های آنچنانی دارند به 1 میلیون خانوار هم نمی رسد. لذا دولت برای جبران کسری بودجا باید به طرف قشر متوسط جامعه برود و در کشوری که اطلاعات مالی افراد شفاف نیست، هرگونه اقدام دولت اثرات سوئی در بر خواهد داشت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
0
15
با این اطلاع رسانی های به موقع و شفااااااااافففف حتما اعتماد مردم به دولت افزایش پیدا میکنه .....
یاد دوست دیرین احمدی نژاد میافتم ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
0
12
تو همه جای دنیا چه جوری پولدارها رو می شناسن، شمام همون جوری!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
0
11
آقای جهانگیری
ما از کجا باید پولدارها را بشناسیم

واقعا خنده داره
کافیه سری به حساب بانک ها بزنید
کافیه سری به ادارات ثبت بزنید
کافیه سری به راهنمایی و رانندگی بزنید و مشخصات صاحبان ماشین های بالای 50 میلیون رو پیدا کنید
کافیه سری به پایگاه حقوقی کارمندان بزنید
کافیه ...............
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
2
13
واقعا یه سری پول غذای سگشون ، ماهی 400 هزار تومن میشه ، بعد از یارانه ماهی 40 هزار تومنی نمی گذرند!

توی این وضعیت فشار خارجی و تحریم ، نفت ارزون ، داعش 50 کیلومتر از مرز فاصله داره، بحران اقتصادی و رکود ، یه سری فکر کردند دولت روحانی باید معجزه کنه!
کارمنددانشگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
3
7
هیات علمی دانشگاهها که ازکارکنان دانشگاه بیگاری می کشندوحقوق وحقالتدرس وحق پژوهشی وحق الجلسه وقراردادهای ساختگی بادانشگاه مینویسند وحتی ازغذای یارانه ای دانشگاه نمی گذرندوحقوق چن ده میلیونی می گیند بیچارهها همگی مستحق یارانه هستند
مصطفی صداقت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
0
13
یعنی واقعا پیدا کردن پولدارها در ممکلت سخت است؟
چه کسی می تواند باور کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
10
9
طرح سال بعد دولت روحانی: هرنفرباید 45هزارتومان به حساب دولت بریزد.
نظرات بینندگان