arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۷۷۷
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۲ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۴

اعلام جدایی سرکرده داعش از «البغدادی»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرکرده گروه تروریستی تکفیری «داعش» در منطقه القلمون غربی از شاخه اصلی این گروه اعلام جدایی کرد. آیا می‌توان این جدایی را سرآغاز فروپاشی داعش شمرد؟

به گزارش فارس در دمشق، «ابو ولید المقدسی»، سرکرده گروه تروریستی تکفیری «داعش» در منطقه غربی القلمون جدایی خود از «ابو بکر البغدادی»، سرکرده این گروه و شاخه اصلی آن را اعلام کرد.

المقدسی با اشاره به اینکه دلیل این جدایی وی از داعش تجاوزها و تعرض‌هایی است که این گروه تکفیری مرتکب آن شده، در ویدئو کلیپی که در پایگاه اینترنتی یوتیوب پخش کرد، برائت خود از داعش و جدایی از این گروه را اعلام کرد.

المقدسی در بخشی از فیلم خود پرده از اسرار داعش و وضعیت واقعی حاکم بر گروه‌های آن در منطقه غربی القلمون برمی‌دارد که در حال حاضر با ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت حزب الله در نبرد هستند و در این‌باره می‌گوید: گروه‌های مسلحی که تحت لوای داعش در منطقه القلمون درحال مبارزه هستند، تنها گروه‌ها و باندهای ضعیف و فروپاشیده‌ای می‌باشند.

سرکرده داعش در منطقه غربی القلمون افزود: عناصری که در این گروه‌های داعش در منطقه القلمون فعالیت دارند، راهزن و دزدهایی هستند که شرع خدا را پیاده نمی‌کنند و بارها شرع خدا را زیر پا گذاشته‌اند.

ولید المقدسی در گروه تروریستی تکفیری داعش به عنوان فردی تندرو و افراط گرا شناخته شده است. وی از شرق سوریه که مهمترین مناطق نفوذ داعش در سوریه شمرده می‌شود، راهی غرب القلمون شد تا این گروه را در این منطقه فعال کند.

المقدسی مدتی پیش دستور اعدام سرکرده داعش در منطقه القلمون را به نام «البانیاسی» صادر کرد که موجب بروز اختلاف داخل این گروه شد.

به نظر می‌رسد، تصمیمی که هم اکنون المقدسی در خصوص جدایی از شاخه اصلی داعش گرفته، ریشه در اختلافات آن دوره دارد که موجب بروز شکاف شدید و عمیق در داعش شد.

نظرات بینندگان