arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۲ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴

داعش از شکنجه پسربچه سوری فیلم‌ گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در فیلمی که به وسیله موبایل گرفته شده تروریست‌های داعش در حال شکنجه یک پسربچه ۱۴ ساله سوری به نام احمد هستند. این تصاویر را فردی گرفته که قبلا با داعش همکاری می‌کرده است.

در این فیلم پسر بچه‌ای نشان داده می‌شود که در حال کتک خوردن است و از دست آویزان شده است.

سازمان ملل متحد گروه داعش و سایر گروه‌های تکفیری مستقر در سوریه و عراق را به شکنجه و کشتن کودکان متهم کرده است.

گفته شده که این گروه‌ها کودکان و نوجوانان را بخدمت گرفته، آموزش می‌دهند و بعد از آنها در جنگ استفاده می‌کنند.

نوجوان دیگری هم گفته است که چگونه در ۱۵ سالگی برای گروه جبهه نصرت که با القاعده مرتبط است جنگیده و شماری را کشته است.

این نوجوان وقتی که به داعش پیوست دریافته این گروه حتی از ۱۳ سالگی نوجوانان را آموزش عقیدتی می‌دهد.

در این فیلم که با موبایل گرفته شده احمد، نوجوان ۱۴ ساله چشم بند دارد، و دو مرد هم با چهره های پوشیده و لباس سرتا پا سیاه دیده می‌شوند. یکی از این مردها یک چاقو و یک تپانچه در دست دارد. دیگری با کلاشنیکفی در دست در حال قدم زدن است.

آنها احمد را از دست از سقف آویزان کرده و در حال زدن او هستند.

احمد تنها ۱۴ سال داشت که نیروهای داعش او را دستگیر و شکنجه کردند.

او به ما گفت: "آنها (داعش) مرا شلاق می‌زدند. برای این که اعتراف کنم به من برق وصل می‌کردند. من هم به آنها همه چیز را گفتم."

داعش زندگی مردم را در سوریه و عراق زیر و رو کرده است، اما تاثیرات این گروه تنها محدود به آنچه که الان دیده می شود، نیست.

در شهر رقه در شمال سوریه که در کنترل داعش است، احمد برای گذران زندگی نان می‌فروخت. دو مرد که احمد آنها را می شناخت از او خواسته بودند تا کیفی را در نزدیکی یکی از محل‌های گردهمایی داعش قرار دهد. از او برای کارگذاشتن یک بمب استفاده کرده بودند.

سن و سال او برای شکنجه‌گرانش اصلا مهم نبود و او را دو روز شکنجه کردند.

احمد گفت: "زمانی که به من برق وصل می‌کردند، فریاد می‌کشیدم و مادرم را صدا می کردم. اما به محض داد زدن یکی از شکنجه گران ولتاژ را بیشتر می‌کرد."

" آنها وانمود می‌کردند که مذهبی هستند، اما کافرند. سیگار می‌کشیدند. وانمود می کردند که قوانین اسلام را اجرا می‌کنند، اما این طور نبود. آنها می‌زدند و می‌کشتند."

احمد به مرگ محکوم شده بود. اما مامور اعدام دلش به حال او می‌سوزد و اجازه می‌دهد فرار کند.

احمد می‌گوبد: "بندرت می‌توانستم بخوابم. زمانی که به ترکیه رسیدم تمام مدت کابوس داشتم. تحت درمان قرار گرفتم. اما باز هم نمی‌توانستم بخوابم. هنوز هم تمام مدت درمورد آن چه که گذشت کابوس می‌بینم."

"هر وقت چشم‌هایم را می‌بندم، کابوس را می‌بینم و بعد تا صبح خوابم نمی‌برد."

با مردی که از احمد در زمان شکنجه فیلم گرفته بود، ملاقات کردم. او از همان زمان گروه داعش را ترک کرده و می‌گوید بشدت از آن چه کرده پشیمان است و امیدوار است که مردم او را ببخشند.

او به ما گفت که این فیلم برای اهداف تبلیغاتی گرفته شده است.

از سرنوشت دو مردی که در زمان فیلمبرداری احمد را شکنجه می کردند خبری در دست نیست.

داعش در مناطقی که خلافت اسلامی اعلام کرده، آموزش عرفی را متوقف کرده و به جای آن مدارسی به سبک نظامی ایجاد کرده که در آنها به کودکان آموزش عقیدتی می‌دهند و برای کشتن تربیت می‌کنند.

در یک ویدیوی تبلیغاتی داعش کودکان و شماری نوجوان نشان داده می‌شود که تمرین نظامی می‌بینند و به آنها آموزش تیراندازی داده می‌شود.

به کودکان فیلم‌های سر سر نشان داده می‌شود و آنها را در کشتار شرکت می‌دهند.

خالد، البته این اسم واقعی او نیست، در حال حاضر ۱۷ ساله است. او دو سال پیش برای جبهه نصرت که وابسته به القاعده است، در سوریه جنگید.

بعد مجبور شد به داعش بپیوندد. او اکنون از آن گروه جدا شده اما در آن زمان، شرکت در جنگ، برای او راه و رسم مرد شدن بود.

او به ما گفت که داعش مشخصا کودکان را برای جنگیدن در نظر دارد:

"تروریست‌های بالغ در بین نیروهای داعش در اقلیت هستند. در کلاس آموزشی من اکثر افراد ۱۵، ۱۶ ساله بودند، حتی بعضی‌ها ۱۳ یا ۱۴ سال داشتند. این گروه سنی خیلی بیشتر مشتاق هستند که برای رضای خدا بجنگند."

این تباهی یک نسل است. در لوای حکومت داعش، کودکان تبدیل به مردان جوانی می‌شوند که برای کشتن و نفرت آموزش دیده‌اند. این نسل برای سوریه و عراق در سال‌های آتی مشکل ساز خواهد بود.

منبع: بی بی سی
نظرات بینندگان