arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۱ - ۰۹ اسفند ۱۳۸۹

اعتراض ایران به لوگوی المپیك 2012 +تصویر

كمیته بین المللی المپیك و كمیته برگزار كننده این بازیها در لندن هنوز واكنشی به اعتراض ایران نشان نداده است. ایران نخستین كشور مسلمان است كه به طور رسمی به لوگوی المپیك لندن اعتراض كرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
كمیته بین المللی المپیك و كمیته برگزار كننده این بازیها در لندن هنوز واكنشی به اعتراض ایران نشان نداده است. ایران نخستین كشور مسلمان است كه به طور رسمی به لوگوی المپیك لندن اعتراض كرده است.

كمیته ملی المپیك ایران به لوگوی بازی‌های المپیك تابستانی لندن اعتراض كرد.

به گزارش ایسنا، لوگوی المپیك تابستانی 2012 به گونه‌ای طراحی شده كه واژه "صهیون" را در ذهن متبادر می‌كند. به فاصله اندك پس از رونمایی از این لوگو، برخی گرافیستهای مسلمان به این لوگو اعتراض كردند اما مسوولان محلی برگزاری بازی‌ها و كمیته بین المللی المپیك واكنشی به این اعتراضها نشان نداند.

با این حال با نزدیك شدن به زمان برگزاری این بازی‌ها در تابستان 2012 و داغ شدن رقابتهای انتخابی المپیك اعتراض‌ها به این حركت بیشتر شده است. بر همین اساس روز گذشته كمیته ملی المپیك ایران با ارسال نامه‌ای رسمی به كمیته بین المللی المپیك به لوگوی بازیهای لندن اعتراض كرد و خواستار تغییر لوگوی این بازیها شد.

كمیته بین المللی المپیك و كمیته برگزار كننده این بازیها در لندن هنوز واكنشی به اعتراض ایران نشان نداده است. ایران نخستین كشور مسلمان است كه به طور رسمی به لوگوی المپیك لندن اعتراض كرده است.

 
لوگوی المپیک 2012

در متن نامه اعتراضی ایران به كمیته بین‌المللی المپیك كه به امضای محمد علی آبادی و بهرام افشارزاده رسیده آمده است:

"جناب آقای ژاگ روگ
ریاست محترم كمیته بین المللی المپیك

با عرض سلام

احتراما، ضمن عرض تشكر و آرزوی موفقیت در برنامه‌های كلان كمیته بین المللی المپیك كه همواره در راستای توسعه روح المپیزم در سراسر جهان تاكید داشته و دارد، نظر جنابعالی را به نكته‌ای مهم كه قطعا بی توجهی به آن می‌تواند اثرات مخربی برای آینده ورزش به خصوص المپیك 2012 لندن داشته باشد جلب می نمایم.

رئیس عزیز. از آنجائیكه پیردوكوبرتن بعنوان بنیانگذار المپیزم نوین خدمتی بسیار بزرگ و ارزشمند به روح بشری بخصوص جامعه مدرنیته و ماشینی امروز كرد تا مردم سراسر جهان بویژه جوانان حضور در این آئین بزرگ را بعنوان هدفی والا در كنار رسیدن به رشد و تعالی روحی و بدنی و همچنین بنای جهانی صلح آمیز قرار دهند بر همه ما نیز وظیفه است تا راهكارها و فعالیتهای لازم را در جهت هر چه بهتر برگزار شدن این رویداد بزرگ بكار بندیم.

بر هیچ كس پوشیده نیست كه شخص جنابعالی نیز بعنوان ادامه رو این راه و فردی كه المپیك مدرن را با راهكارهایی اساسی همچون تاكید بر برپایی المپیك نوجوانان كه می تواند گامی اساسی در راستای تحقق واقعی این جنبش در روح و فكر آینده سازان كشورهای مختلف باشد؛ نقشی اساسی در بحث ایجاد تحرك و داشتن روح و بدنی سالم در سراسر جهان داشته اید.

از این رو مطمئنا تاكید بر حفظ ارزشهای آرمانی المپیك كه هر گونه جانب داری و حركت سیاسی، دینی و نژادپرستی را در این حوزه ممنوع اعلام می كند می تواند نقشی اساسی در برپایی هر چه بهتر المپیك پیش رو (2012 لندن) داشته باشد.

متاسفانه همگان شاهدیم كه المپیك پیش رو در آغاز راه و در حالی كه دو سال تا برپایی آن باقیمانده با چالشی اساسی كه قطعا زائیده روح نژادپرستی برخی افراد است مواجه گردیده است.

استفاده از واژه zion از سوی طراح لوگوی المپیك( براساس مطالعات و مستنداتی كه در شبكه اینترنت موجود است و به پیوست نیز ارسال گردیده) در آرم بازیهای المپیك 2012 اقدامی بسیار زشت و خلاف شعارهای ارزشی المپیك است كه مطئنا عدم برخورد شخص جنابعالی با این موضوع می تواند حضور حداكثری كشورهای شركت كننده بخصوص كشورهایی همچون ایران را كه بر پیروی از اصول و ارزشها تاكید دارند تحت تاثیر قرار دهد.

در پایان ضمن یادآوری بحرانی كه در المپیكهای 1980 و 1984 گریبانگیر این رویداد ورزشی بزرگ بعنوان بزرگترین گردهمایی به دوراز رنگ، نژاد، دین و سیاست شد از جنابعالی بعنوان متولی و حركت دهنده نهضت المپیك درخواست می گردد ضمن برخورد با مسببین این موضوع كه می تواند بحرانی مشابه را به بار بیاورد، نسبت به تغییر این آرم و لوگو و طراحی آرمی جدید مطابق با تمامی ادوار گذشته كه فقط و فقط به ورزش و برابری و برادری در این رویداد بزرگ تاكید داشته، دستورات مقتضی را صادر فرمائید."
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خورزوخ خان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۹
0
1
تا حالا خواب بودن که الان بیدار شدن عجب!!!!
حمید
|
Australia
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۰
0
0
اینا هم چه دلشون خوشه!
نظرات بینندگان