arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۴ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴

سیدحسن خمینی: هرچه نظام را کارآمدتر کنیم به انتظار واقعی نزدیک تر شده ایم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت الله سید حسن خمینی در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی گفت: هرچه نظام را کارآمد تر کنیم به انتظار واقعی نزدیک تر شده ایم.

به گزارش «انتخاب»، سیدحسن خمینی در دیدار با فرماندهان و جمعی از کارکنان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که در محل حسینیه جماران برگزار شد،‌ با اشاره به روایت مشهور من «کان لله کان الله له» اظهار داشت: اگر کسی برای خدا باشد خدا برای اوست همانگونه که در یکی از آیات قران وعده داده شده هرکس خدا را یاری کند خدا نیز او را یاری می کند .

وی با بیان اینکه عرفا عرفان را به دو دسته مثبت و منفی تقسیم می کنند، افزود: عرفان مثبت عرفانی است که در آن فرد در جامعه زندگی می کند ،اما عرفان منفی عرفان بیغوله نشینی و عزلت گزینی و دوری از جامعه است. در تاریخ افراد زیادی بودند که ظاهر خوبی داشتند و شاید باطن آنها نیز زیبا بود ،اما از جامعه دوری گزیده و به غارها پناه برده بودند اینگونه عرفان در فضای غیراسلامی نیز وجود داشت و کسانی مانند افلاطون بوده اند که به خم پناه بردند. اما عرفان مثبت عرفان پیامبر(ص)، علی(ع) و سیدالشهداء(ع) است یعنی عرفان حضور در متن جامعه است.

وی گفت: عرفان وظیفه شناس به معنای آن است که نسبت به دیگران هم مسئولیت داشته باشیم و فقط نسبت به خودمان احساس مسئولیت نکنیم و علاوه بر آنکه خودمان را در مقابل معاصی حفظ کنیم، به جامعه نیز مدد برسانیم و آن را به خوبی، بهتر زیستن، امنیت و خدا نزدیکتر سازیم.

وی تصریح کرد: روایت ذکرشده به معنای گوشه نشینی نیست بلکه به معنای سیره امیرالمومنین(ع) است که قطب همه سلسله هایی است که به ظاهر پا در مسیر عرفان گذاشته و نوع ظاهری آن را انتخاب کرده اند. ایشان در باطن نیز قطب همه کسانی است که به اندیشه های عرفانی دنیا گریز روی آورده اند.

یادگار امام با بیان اینکه تقسیم بندی ذکر شده در مورد عرفان در بحث انتظار هم قابل مشاهده است، یادآور شد: انتظار منفی یک انتظار سلبی است و بدان معناست که ما حداکثر کاری که می کنیم بدی نکردن  و منتظر امام ماندن است تا ایشان بیایند و همه چیز را درست کنند  اما انتظار مثبت آن است که برای ظهور زمینه سازی کنیم.

وی گفت: آنچه در زندگی امام شاهد بودم از همین نوع انتظار بود. از روزی که مبارزه شروع شد و ایشان احساس وظیفه کردند تا آخر از پای ننشستند در حالی که در آن روزهای آغازین، مبارزه آسان نبود و بردن نام امام درفش و دشنام و زندان و حتی شهادت داشت .

سیدحسن خمینی با بیان اینکه انتظار مثبت مصداقی از عرفان مثبت است،‌ افزود: این انتظار به معنای حضور در بطن جامعه و تلاش برای بهبود زندگی مردم است که هرکس با بعد خاصی با آن ارتباط دارد. لذا اگر کسی مسئولیتی در اختیار دارد باید تلاش کند آن را بهتر انجام دهد .

وی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ثمره خون شهدا، مجاهدت و تلاش مردم و تلاش امام است. باید از نهالی که امروز بارور شده و تبدیل به درختی تنومد شده است  صیانت کرده و این درخت را کارآمد نشان دهیم. زیرا هرچه نظام را کارآمدتر جلوه دهیم و وظیفه خود را بهتر انجام دهیم به انتظار واقعی نزدیک تر شده ایم .

یادگار امام با بیان اینکه دوستان نیروی انتظامی وظیفه سنگینی بر عهده دارند، گفت: مردم در ارتباط با حکومت ابتدا با پلیس مواجه می شوند و هرکس برای کارآمدی، مهرافزایی، مشکل گشایی، آسایش، امنیت و رفاه مردم را تقویت کند رضایتمندی مردم بیشتر می شود و به انتظار حقیقی و مثبت نزدیکتر شده ایم . تعبیر «کار پلیس عبادت است» از همین جهت است زیرا اگر با قصد قربت کار کنید مصداقی از برای خدابودن و انجام وظیفه است.

وی در پایان به اشاره به شرایط بغرنج منطقه اظهار داشت: عملکرد نیروهای نظامی و امنیتی و خصوصا نیروی انتظامی در این جهت بسیار قابل تقدیر است زیرا با وجود ناامنی منطقه امنیت خوبی را در کشورمان شاهد هستیم .

به گزارش جماران پیش از سخن یادگار امام،‌ سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی در سخنانی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را برکت امام و شهدا دانست  و بر تبعیت از ارمان های امام و مقام معظم رهبری تاکید کرد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در دفاع از حقوق مردم تا پای جان ایستاده است یادآورشد: امروز این نیرو در اقصی نقاط کشور وظیفه خود می داند بدون هیچگونه تبعیض و گرایشی به افراد ، از حقوق مردم دفاع کند و پناهگاه انان باشد و با قاون گریزان برخورد کند تا کشور اسایش و ارامش داشته باشد .
اشتری ابراز امیدواری کرد که مراسم سالگرد امام به خوبی انجام شود و زائران سراسر کشور با سلامتی درحرم امام حضور یافته و به شهرهای خود برگردند .

همچنین حجت الاسلام والمسلمین بهرامی رئیس سازمان عقیدتی وسیاسی ناجا در سخنانی با اشاره به نیمه شعبان گفت :اطاعت از ولایت فقیه تمرین اطاعت از معصوم است.
نظرات بینندگان