arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۲ - ۰۹ اسفند ۱۳۸۹

ایتالیا: سقوط قذافی حتمی است

بدنبال خارج‌شدن کنترل بیشتر شهرهای لیبی از دست حاکم سرکوبگر این رژیم، وزیر امور خارجه ایتالیا، سقوط حاکم رژیم لیبی را حتمی خواند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 فارس:بدنبال خارج‌شدن کنترل بیشتر شهرهای لیبی از دست حاکم سرکوبگر این رژیم، وزیر امور خارجه ایتالیا، سقوط حاکم رژیم لیبی را حتمی خواند.

به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای‌نیوز، فرانکو فراتینی در مصاحبه روز گذشته خود با این شبکه تلویزیونی، سقوط "معمر قذافی " حاکم رژیم لیبی، که به بدترین شکل ممکن به سرکوب اعتراضات مردمی کشورش می‌پردازد، را حتمی و اجتناب‌ناپذیر خواند.

وزیر امور خارجه ایتالیا ضمن اشاره به تعلیق پیمان دوستی رم و طرابلس و تصویب تحریم‌های سازمان ملل علیه رژیم سرکوبگر لیبی، اعلام کرد: زمانیکه حاکم یک رژیم مردم خود را به رگبار می‌بندد، جامعه بین‌المللی باید واکنش نشان دهد، همچنان که تا‌کنون وارد عمل شده است.

فراتینی در پاسخ به احتمال تحمیل منطقه "ممنوعه پروازی " بر فراز آسمان لیبی، ضمن اشاره به اینکه زمان بیشتری برای تصمیم‌گیری در رابطه با اعمال این نوع تحریم نیاز است، گفت: احتمال اعمال چنین تحمیلی به رژیم لیبی گزینه‌ای است که می‌تواند باعث افزایش تدریجی مداخله‌گری‌های واقعی نظامی در بحران لیبی شود.

موضع‌گیری روز گذشته وزیر امور خارجه ایتالیا در قبال لیبی در حالی مطرح می‌شود که ایتالیا، پیمان دوستی رم و طرابلس را به حالت تعلیق در آورده است.

بدنبال تعلیق این پیمان، که در سال 2008 میلادی به تصویب "سیلویو برلوسکونی " نخست‌وزیر ایتالیا و قذافی رسیده بود، سرمایه‌گذاری‌ها و قراردادهای میلیارد یورویی دو کشور نیز عملا به حالت تعلیق در آمده‌اند. با وجود تعلیق پیمان دوستی رم و طرابلس، امکان شرکت ایتالیا، در ماموریت‌های ایجاد صلح در لیبی آسان‌تر می‌شود.
نظرات بینندگان