arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۹۵۰
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۰ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴

اميرعبداللهيان: عدم دسترسي مجروحان يمني به دارو و تجهيزات پزشکي ظالمانه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون عربي و آفريقاي وزارت امور خارجه در ديدار رئيس دفتر صليب سرخ جهاني در يمن گفت که عدم دسترسي مجروحان يمني به دارو و تجهيزات پزشکي ظالمانه و غيرقابل قبول است.

در راستاي تقويت همکاري هاي بشردوستانه جمهوري اسلامي ايران با کميته بين المللي صليب سرخ و به منظور فراهم نمودن ارسال امکانات بشردوستانه ايران در بخش‌هاي دارويي، پزشکي و تجهيزات بيمارستاني، سدريک شوايتز رئيس دفترصليب سرخ جهاني در يمن با معاون عربي و آفريقاي وزارت امور خارجه ملاقات کرد.

در اين ملاقات سدريک شوايتز ضمن ارائه گزارشي از آخرين فعاليت هاي صليب سرخجهاني در يمن بر ضرورت همکاري کشورهاي منطقه در ارسال کمک هاي بشردوستانه از طريق دفاتر صليب سرخ در صلاله و جيبوتي تاکيد کرد.

اميرعبداللهيان نيز با مهم دانستن نقش صليب سرخ در امر کمک رساني به مردم مظلوم و بي دفاع يمن بر ضرورت رساندن هرچه سريعتر محموله هاي غذايي و دارويي به اين کشور تاکيد کرد و اظهار داشت که جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد تا کمک‌ها و امکانات بشردوستانه خود را در اختيار برنامه گسترده و منظم صليب سرخ جهاني قرار دهد.

معاون وزير امور خارجه افزود: غيرقابل قبول است که مجروحان يمني بويژه کودکان و زنان از حق دسترسي به کمک هاي دارويي و پزشکي به علت تداوم محاصره ظالمانه دريايي و هوايي محروم باشند و امکان انتقال آنها به خارج ازيمن جهت مداوا نباشد.

در اين ملاقات آخرين روند تسهيل ارسال کمک هاي دارويي و پزشکي ايران به يمن و ضرورت ارسال مساعدت هاي پزشکي جهت مداواي فوري مجروحين مورد مذاکره قرار گرفت.

ديدار با شخصيت‌هاي سياسي و رسانه‌اي اردني

عصر امروز همچنين گروهي از شخصيت‌هاي سياسي و رسانه اي اردني که به تهران سفر کرده اند با حسين اميرعبداللهيان معاون عربي و آفريقا وزارت امور خارجه ديدار و گفتگو کردند.

در اين ديدار شخصيت‌هاي اردني ضمن تمجيد از سياست‌هاي منطقه‌اي جمهوري اسلامي ايران در حمايت از محور مقاومت و نزديکي مردم کشورهاي منطقه و مبارزه با توطئه دشمنان مردم منطقه جهت ايجاد اختلاف و درگيري اظهار داشتند: اين سفر با هدف ضرورت تقويت روابط مردمي به خصوص بين نخبگان دو کشور صورت گرفته است.

در اين ديدار اميرعبداللهيان ضمن خوشآمدگويي به هيات اردني اظهار داشت: سياست ثابت جمهوري اسلامي ايران گسترش رابطه با تمامي کشورها به خصوص کشورهاي اسلامي و منطقه مي باشد.

وي ابراز اميدواري کرد در اسرع وقت رابطه خوب دو کشور در کليه زمينه ها گسترش يابد.

معاون وزير خارجه ايران ضمن انتقاد از طرف‌هايي که با دخالت ها و نظامي کردن، منطقه را به خشونت کشيده اند حمله نظامي عليه مردم مظلوم يمن و از بين بردن زير ساخت‌هاي اقتصادي اين کشور و کشتن هزاران نفر از مردم بي گناه اين کشور را محکوم و ادامه داد که حمله نظامي عربستان به يمن در شان يک کشور اسلامي نبود و ابراز اميدواري کرد عربستان به حملات نظامي خود عليه مردم و زير ساخت هاي اقتصادي يمن پايان دهد.

امير عبداللهيان با اشاره به دغدغه مشترک ملت هاي منطقه در حمايت از فلسطين بر استمرار حمايت جمهوري اسلامي ايران از فلسطين و محور مقاومت تاکيد نمود.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان