arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۰ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴

تلفات سنگين تروريست هاي تکفيري در "قلمون" سوريه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع سوري از عمليات گسترده نيروهاي ارتش سوريه عليه مخفيگاه‌هاي گروه‌هاي تروريستي در حلب و تلفات سنگين تروريست‌هاي تکفيري در درعا و قنيطره خبر دادند.

به گزارش خبرگزاري رسمي سوريه(سانا)، نيروهاي ارتش مخفيگاه هاي تروريست ها را در حومه دمشق و حمص و شهر حلب زير آتش سنگين سلاح هاي خود قرار دادند که طي آن شماري از کشته ها به هلاکت رسيدند و سلاح ها از جمله چند خمپاره انداز آنها منهدم شد.

بر اساس اين گزارش، در عمليات نيروهاي ارتش در درعا، قنيطره و حومه سويداء هم خسارت ها و تلفات سنگين به گروه هاي تروريستي تکفيري مرتبط با رژيم اسرائيل وارد شد.

يک منبع نظامي سوري در اين باره گفت نيروهاي ارتش سوريه مخفيگاه هاي گروه تروريستي جبهه النصره را در خان الشيح در حومه جنوب غربي دمشق به شدت گلوله باران کردند که بر اثر آن شماري از تروريست هاي اين گروه کشته و زخمي و سلاح ها و مهمات آنها منهدم شد. اين گروه در فهرست گروه هاي تروريستي بين المللي قرار دارد.

نيروهاي ارتش روز گذشته نيز مخفيگاه ها و مراکز تجمع گروه هاي تروريستي را در مزارع العباسيه و برخي روستاهاي منطقه که در معرض حملات مکرر تروريست هاي تکفيري است، منهدم کردند.

انهدام مخفيگاه هاي تروريست ها در حلب در حلب هم عمليات گسترده نيروهاي ارتش عليه مخفيگاه هاي گروه هاي تروريستي تکفيري به کشته و زخمي شدن ده ها تروريست منجر شد.

يک منبع نظامي گفت در عمليات دقيق نيروهاي ارتش عليه کانون هاي تروريستي در محله هاي بستان الباشا، الانصاري، المرجه، الشعار، الحلوانيه، الانذارات، بني زيد و باب النصر تلفات سنگيني به تروريست ها وارد شد.

وي افزود اين عمليات،‌اهداف خود را به دقت محقق کرد به طوري که شمار زيادي از تروريست ها به هلاکت رسيده اند و چند خمپاره انداز آنها که براي حمله به مناطق مسکوني شهر حلب استفاده مي کردند، منهدم شد.

بر اساس اين گزارش، در برخي مناطق شهر حلب، گروه هاي تکفيري مرتبط با حکومت ترکيه و رژيم آل سعود تقريبا هر روز مردم را با گلوله و خمپاره هدف قرار مي دهند.

منبع سوري همچنين گفت در ضربات کوبنده نيروهاي ارتش به مخفيگاه هاي گروه هاي تکفيري در شهر الباب در شمال شرقي شهر حلب، تلفات و خسارت هاي سنگيني به آنها وارد شد.

اين منبع افزود عمليات نيروهاي ارتش عليه تروريست هاي جبهه النصره و ديگر گروه هاي تکفيري و خطوط کمک رساني به آنها از سمت ترکيه در روستاي المنصوره در حومه غربي حلب، به کشته شدن شمار زيادي از آنها و انهدام سلاح ها و مهمات آنها منجر شد.

در خان العسل در حومه جنوب غربي حلب هم شماري از تروريست ها در عمليات نيروهاي ارتش به هلاکت رسيدند.

سانا گزارش داد ده ها گزارش فاش شده در ترکيه، اقدام حکومت و دستگاه اطلاعاتي اين کشور در مسلح کردن تروريست ها را مورد تاکيد قرار مي دهد که آخرين مورد آن را روزنامه الجمهوريه با صدا و تصوير در خصوص ارسال کاميون هاي حامل سلاح و مهمات به داخل سوريه مستند کرده است.

از سوي ديگر يک انبار سلاح و مهمات گروه هاي تکفيري در اطراف فرودگاه النيرب در حومه جنوبي حلب منهدم شد.

در حومه شرقي حلب هم عمليات منحصر به فرد نيروهاي ارتش سوريه عليه مخفيگاه هاي گروه تروريستي داعش در اطراف دانشکده هوايي به هلاکت شمار زيادي از تروريست هاي اين گروه افراطي و انهدام خودروهاي مجهز به تيربار آنها منجر شد.

گروه تروريستي داعش طي روزهاي اخير در حملات جنگنده هاي ارتش سوريه به مواضع آن در حومه شرقي حلب متحمل خسارت ها و تلفات سنگين شده است.

انهدام مخفيگاه هاي داعش و النصره در حومه حمص خبر ديگر اين که، نيروهاي ارتش سوريه در عمليات شب گذشته و صبح امروز عليه مخفيگاه هاي گروه هاي تروريستي در حومه شمالي و شرقي حمص، ده ها تروريست را به هلاکت رسانده يا زخمي کردند.

يک منبع نظامي گفت نيروهاي ارتش، تجهيزات تروريست ها را در کيسين و مزارع الکن در شرق شهر الرستن منهدم کردند.

ان منبع افزود مخفيگاه هاي جبهه تروريستي النصره و گروه موسوم به فيلق حمص در عمليات نيروهاي ارتش در ضهره البلان و تپه الرستن درشمال حمص منهدم شد و طي آن شمار زيادي از اعضاي اين دو گروه به هلاکت رسيدند.

نيروهاي ارتش سوريه همچنين چند خودرو حامل تروريست ها را در محور تلبيسه به الزعفرانيه در حومه شمالي حمص منهدم کردند.

از سوي ديگر مخفيگاه هاي تروريست ها در کفرلاها و الحوله هدف ضربات مستقيم نيروهاي ارتش قرار گرفت که طي آن شماري از تروريست ها کشته و سلاح ها و مهمات آنها منهدم شد.

در حومه شرقي حمص هم نيروهاي ارتش،‌مخفيگاه هاي تروريست هاي داعش را به همراه سلاح ها و مهمات موجود در آن در کوه ابوعقين در الفرقلس در هم کوبيدند.

جنگنده هاي ارتش سوريه هم شامگاه دوشنبه مخفيگاه هاي تروريس هاي داعش را در جنوب سد وادي ابيض و جباب حمد در حومه شرقي حمص منهدم کردند، اين در حالي است که رسانه هاي حامي تروريست ها از جمله العربيه، اسکاي نيوز عربي و الجزيره مدعي همکاري داعش با دولت سوريه شده اند.

تلفات سنگين تروريست هاي تکفيري در درعا و قنيطره خبر ديگر اين که، گروه هاي تکفيري مرتبط با رژيم اسرائيل در درعا و قنيطره متحمل خسارت ها و تلفات سنگين شدند.

به گفته يک منبع نظامي سوري، نيروهاي ارتش سوريه در عمليات کوبنده خود عليه مراکز تجمع تروريست هاي جبهه النصره و ديگر گروه هاي مورد حمايت لجستيکي و اطلاعاتي رژيم اشغالگر اسرائيل، شمار زيادي از اعضاي اين گروه ها را به هلاکت رساندند.

اين منبع گفت نيروهاي ارتش سوريه با تروريست هاي جبهه النصره در اطراف محله درعاالمحطه درگير شدند که بر اثر آن شماري از تروريست ها کشته و زخمي شدند و تعداد زيادي از جنگ افزارهاي آنها منهدم شد.
در قنيطره هم نيروهاي ارتش، کانون تروريست هاي جبهه النصره را در روستاي الحميديه منهدم کردند.

سانا نوشت رژيم اشغالگر اسرائيل و اتاق عمليات اردن که سازمان هاي اطلاعاتي برخي کشورهاي غربي و رژيم هاي عربي مرتجع حاشيه خليج فارس همچنان به حمايت لجستيکي و تسليحاتي از گروه هاي تروريستي تکفيري که به ارتکاب جنايات عليه مردم دست مي زنند، در حومه قنيطره و درعا ادامه مي دهند.

هلاکت شماري از تروريست هاي داعشي در الحسکه يک منبع در استان الحسکه از خنثي شدن حمله تروريست هاي داعش به ايست هاي نظامي در حومه شرقي و جنوب غربي استان خبر داد.

اين منبع گفت نيروهاي ارتش با همکاري گروه هاي دفاع مردمي با تروريست هاي داعش در اطراف مدرسه بين المللي و روستاي ردشقرا در حومه جنوب غربي و شرقي الحسکه درگير شدند که بر اثر آن ده ها تروريست کشته و زخمي و سلاح ها و مهمات آنها منهدم شد.

روز گذشته نيز شمار زيادي از تروريست هاي داعش در عمليات نيروهاي ارتش در اطراف روستاي الداوديه در جنوب شرق شهر الحسکه به هلاکت رسيدند.

نيروهاي ارتش همچنين با همکاري گروه هاي دفاع مردمي، در عملياتي عليه گروه تروريستي داعش در روستاي القصر، شماري از تروريست ها را به هلاکت رساندند. تروريست هاي مستقر در اين مناطق روز نوزدهم ماه گذشته ميلادي با حمله به روستاي الحقف، مرتکب جنايت هولناکي عليه مردم شدند.

پايگاه خبري تشرين هم اعلام کرد تجمعات تروريست ها در حومه ادلب و ديرالزور زير آتش سنگين نيروهاي ارتش قرار داشت که طي آن ده ها تروريست که برخي مليت غير سوري داشتند، به هلاکت رسيدند.

حملات کوبنده به تکفيري ها در غوطه شرقي همچنين در حملات کوبنده نيروهاي ارتش به مخفيگاه هاي گروه هاي تروريستي در غوطه شرقي و تپه هاي قلمون، شمار زيادي از تروريست ها از جمله چند سرکرده آنها به هلاکت رسيده و سلاح ها و مهمات آنها منهدم شد.

تشرين نوشت نيروهاي ارتش سوريه و مقاومت لبنان همچنان به عمليات خود عليه تروريست ها و ضربه زدن به مخفيگاه هاي آنها در تپه هاي شهرک هاي المشرفه و الجراجير در قلمون شمالي ادامه مي دهند که طي آن شمار زيادي از تروريست ها به هلاکت رسيدند.

نيرروهاي ارتش همچنين شمار زيادي از تروريست ها را در گذرگاه الزمراني در تپه هاي شهرک قاره در مقابل شهرک عرسال لبنان جولانگاه جبهه تروريستي النصره که با حمايت جريان المستقبل و رژيم وهابي آل سعود به داخل سوريه نفوذ مي کنند، به هلاکت رساندند.

اين رسانه همچنين از ضربات کوبنده به مخفيگاه هاي تروريست هاي داعش در استان ديرالزور و هلاکت ده ها تروريست خبر داد.

انهدام سه خودرو مجهز به تيربار و هلاکت تروريست سعودي در ديرالزور منابع سوري از انهدام سه خودرو مجهز به تيربار سنگين در محله هاي الصناعه و الحويقه ديرالزور و هلاکت شمار زيادي از تروريست هاي تکفيري خبر دادند که بيشتر آنها مليت غير سوري داشتند که از جمله مي توان به ابويمان تروريست سعودي اشاره کرد.

روزنامه الوطن هم به نقل از منابع خود در مرکز سوريه از تلاش گروه تروريستي داعش براي پيشروي به سمت شرق شهر حمص خبر داد.

اين منابع گفتند نيروهاي ارتش با همکاري نيروهاي دفاع مردمي با تروريست هاي داعش که درصدد پيشروي به سمت مناطق جنوب غربي شهر تدمر بودند، درگير شدند که طي آن شماري از تروريست ها کشته و يا زخمي شدند.

اين منابع افزودند نيروهاي ارتش با همکاري نيروهاي دفاع مردمي براي جلوگيري از هرگونه حملات احتمالي داعش، مواضع خود را در اطراف شهرک هاي مهين و القريتين تقويت کردند.

جنگنده هاي ارتش سوريه هم مواضع و مراکز تجمع تروريست هاي داعش را در منطقه البيارات و اطراف جزل و ميدان الشاعر در حومه تدمر بمباران کردند.

الوطن اعلام کرد گروه تروريستي داعش از شهرک صوران که چند روز پيش اشغال کرد، به سمت شهرک مارع در شمال حلب جولانگاه گروه موسوم به لواء التوحيد پيشروي کرد و در زماني اندک بر آن مسلط شد که ناظران سياسي آن را شکست سياست آمريکا و ائتلاف بين المللي ادعايي در توقف نفوذ و گسترش اقدامات داعش قلمداد مي کنند.

تلفات سنگين تروريست هاي النصره در شرق ادلب نيروهاي حمايت از فرودگاه الظهور هم با حمايت نيروي هوايي، حمله شديد تروريست هاي جبهه النصره به فرودگاه واقع در حومه شرقي ادلب را دفع کرده که طي آن خسارت ها و تلفات سنگيني به تروريست هاي متجاوز وارد شد.

الوطن همچنين از سيطره مجدد ارتش بر زندان الاحداث در جنوب شهر الحسکه پس از عقب نشيني تروريست هاي داعش خبر داد.

تروريست هاي داعش در پي درگيري هاي شديدي که حدود شش ساعت طول کشيد، عقب نشيني کردند.

بر اساس گزارش منابع وابسته به گروه هاي تروريستي مسلح، در درگيري اين گروه هاي تروريستي با گروه تروريستي داعش، بيش از 200 نفر به ويژه از الجبهه الشاميه کشته شدند. داعش همچنين بيش از 100 نفر از اعضاي گروه هاي تروريستي مخالف خود را اسير کرد.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان