arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۹۵۵
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۱ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴

ماجرای عجیب در پالایشگاه پرحادثه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پس از وقوع سه حادثه پیاپی در هنگام تعمیرات اساسی پالایشگاه شازند که به کشته شدن 4 کارگر انجامید، یک کارگر این پالایشگاه از وقوع حادثه دیگری برای خود در روز پنجم اردیبهشت و پیش از حوادث مرگ‌بار بعدی خبر داد. او معتقد است اگر حادثه‌ای که برایش اتفاق افتاد علت‌یابی و با مقصرانش برخورد می‌شد، همکارانش اینک زنده بودند.

آقای خسروی در گفتگو با ایلنا فاش کرد روز ۵ اردیبهشت ماه امسال، دقایقی پس از ورود به راکتور مستقر در واحد ۱۸ پالایشگاه امام خمینی شازند به دلیل استنشاق گاز سولفید هیدروژن بیهوش شده است. آنطور که بعدها برایش روایت کردند همکارش که در دریچه راکتور ایستاده بوده با داد و فریاد از سایر کارگران کمک خواسته است و پس از آنکه او را از راکتور خارج کردند، هر دو را به بیمارستان ولیعصر اراک منتقل کردند.

این کارگر پیمانی پالایشگاه شازند در بخشی از این گفتگو درباره نحوه استخدامش در این پالایشگاه افزود «من بومی این منطقه هستم، ساکن روستای خط سفلی در نزدیکی پالایشگاه شازند. امسال اولین باری بود که برای دوره ۴۵ روزه اورهال استخدام شدم. ۸ روز کار کرده بودم که دچار این حادثه شدم. مرا به عنوان کارگر ساده استخدام کرده بودند، اما می‌خواستند وارد راکتور شوم. نه راهنمایی‌ام می‌کردند، نه آموزش دیده بودم و نه تخصص این کار را داشتم.»


نظرات بینندگان