arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۲ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴

سیدحسن خمینی: امید، انتظار و انتظار، صبر و تحمل را در انسان به وجود می آورد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یادگار امام گفت: اگر امید موجود باشد انتظار برای دل های امیدوار و منتظر آسان می شود، انتظار بذر بسیار قوی ای در دلهاست که به انسان توانایی تحمل و کار کردن بیشتر را می دهد.

به گزارش «انتخاب»، آیت الله سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق کارکنان و مدیران عالی رتبه شهرداری تهران با آرمانهای بنیانگذار جمهوری اسلامی اظهار داشت: امام کتابی به نام "شرح حدیث جنود عقل و جهل" دارند که در آن به روایتی از معصومین اشاره می کنند، در این روایت آمده است برخی از صفات لشکر شیطان و جهل  و مجموعه دیگر از صفات لشکر رحمان و عقل هستند.

وی ادامه داد: به گفته امام خمینی یکی از اعضای جنود ابلیس یاس و نا امیدی است، در قرآن نیز آیاتی درباره امر به امید و نهی از یاس وجود دارد.

سید حسن خمینی با اشاره به فلسفه انتظار برای امام زمان (عج) تصریح کرد:  شاید یکی از فلسفه های انتظار در دوران سختی وجود امید در دلها و پیوند انتظار با امید و جلوگیری از یاس باشد. وقتی که شخصی منتظر کسی باشد امیدوار خواهد بود.

یادگار امام با استفاده از بیت «ای که گفتی هیچ مشکل چون فراق یار نیست/ گر امید وصل باشد آنچنان دشوار نیست»، اظهار کرد: اگر امید موجود باشد انتظار برای دل های امیدوار و منتظر آسان می شود، انتظار بذر بسیار قوی ای در دلهاست که به انسان توانایی تحمل و کار کردن بیشتر را می دهد.

وی با توجه به قرار گرفتن در آستانه میلاد صاحب زمان، بیان کرد: باید از خداوند بخواهیم امید را در دلهای ما ریشه دار کند و در دوره سخت و طاقت فرسایی که دردهای بسیای از ناحیه حماقت ها در اقصاء نقاط جهان اسلام حاکم شده اند، همه ما به آنچه مصلحت و برکت خودش است، موفق دارد.
نظرات بینندگان