arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۴

العبادي: به خاطر تحريم ها نمي توانيم از ايران سلاح خريداري کنيم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزير عراق امروز سه شنبه در پاريس از جامعه جهاني خواستار آسان گيري براي خريد سلاح از سوي کشورش براي جنگ با تروريسم شد و از نيروهاي الحشد الشعبي در برابر حملات رسانه اي منطقه اي دفاع کرد.

به گزارش رسانه هاي عراقي، وي در اظهاراتي در همايش ائتلاف بين المللي ضد داعش در پاريس، گفت: جامعه جهاني به ما اجازه خريد آسان سلاح را بدهد، چرا که تحريم ها مانع هستند و همچنين قادر نيستيم به خاطر تحريم ها، از کشور همسايه مان، ايران اسلحه خريداري کنيم.

نخست وزير عراق، در انتقادي تلويحي از جامعه بين المللي گفت، در باره کمک تسليحاتي و ارائه سلاح به عراق حرف زياد گفته شده، اما در عمل چيزي دريافت نکرده و تقريبا به خودمان اتکا داشته ايم.

وي در عين حال ، با اشاره به رويدادهاي جاري و تحولات نظامي هفته هاي اخير در کشورش، گفت، پيشروي هاي داعش يک شکست براي جامعه بين المللي است.

وي در خصوص نيروهاي مردمي نيز به شرکت کنندگان همايش پاريس گفت، الحشد الشعبي يک تشکيلات مردمي و رسمي زير نظر فرماندهي کل نيروهاي مسلح است و 'ميليشيا' نيست.

ميليشيا اصطلاحي است که مخالفان الحشد الشعبي و رسانه هاي طرفدار داعش از آن براي نيروهاي مردمي در عراق استفاده مي کنند.

العبادي تاکيد کرد هر جا که لازم باشد اين نيروها را به کمک ارتش و نيروهاي امنيتي گسيل مي کنيم.

وي ضمن انتقاد از جريان رسانه اي حاکم بر منطقه، گفت اکنون يک کمپين رسانه اي عليه ما در منطقه شکل گرفته که در خدمت داعش است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان