arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۵ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۴
عضو گروه مخالف دولت سوریه:

سلاحهای ارسالی ترکیه به سوریه در دست نیروهای داعش است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 'محمد صالح' عضو یک گروه مسلح مخالف دولت سوریه موسوم به ارتش آزاد گفت: سلاحهای ارسالی ترکیه به سوریه در اختیار نیروهای داعش است.

به گزارش ایرنا، صالح با بیان این مطلب در مصاحبه با روزنامه 'بیرگون' ترکیه با اشاره به اینکه ترکیه به مخالفان سوری کمکهای تسلیحاتی داده است، افزود: برخی در بین نیروهای ارتش آزاد سوریه، اقدام به فروش این سلاحها کرده اند و بخش عمده آنها به راه های مختلف به دست نیروهای داعش افتاده است.'

صالح در مورد شرکت اتباع ترکیه در جنگ علیه نیروهای دولتی نیز گفت: هزاران تبعه ترک در بین مخالفان سوری هستند و در استانبول، کیلیس، هاتای و قاضیان تپ هزاران نیروهای ترک وابسته به گروههای تکفیری وجود دارد.

وی در مورد حضور نیروهای داعش در خاک ترکیه گفت: ورود نیروهای داعش به خاک ترکیه متفاوت از ورود دیگر گروههای مخالف سوری نیست و هم اکنون هزاران عضو داعش در خاک ترکیه در انتظار دستور انجام عملیات در این کشور هستند.

صالح همچنین گفت که وی از مرز 'کیلیس' وارد خاک ترکیه شده و به هنگام ورود به ترکیه با ممانعتی مواجه نشده است.

وی ادامه داد: به بسیاری از شهرهای ترکیه بدون داشتن برگه هویت سفر کردم و زمانی که برگه هویت درخواست می شده است، با گفتن اینکه از مخالفان دولت سوریه هستم، آزاد می شدم.

صالح با ذکر اینکه 'ارتش آزاد سوریه از گروههای متفاوتی که در راس آنها جبهه النصری، هنگ سلطان مراد، حرکت احرار الشام، جیش الاسلام، هنگ توحید، انصار الشام قرار دارد، تشکیل شده است'، افزود که این گروههای مختلف در بین خود هماهنگی ندارند.

وی گفت: قدرتهای مختلف به نیروهای داعش در سوریه کمک نظامی می دهند و بسیاری از نیروهای ارتش آزادیبخش سوریه نیز به داعش ملحق شده اند.'

دولت آنکارا تاکنون بارها توسط احزاب سیاسی مخالف، متحدان سنتی این کشور همانند آمریکا و کشورهای اروپایی در زمینه کمک به داعش مورد انتقاد جدی قرار گرفته است.

انتشار عکسها و فیلمهای کامیونهای حامل سلاح از ترکیه به تروریستها در سوریه که هفته گذشته در روزنامه جمهوریت ترکیه منتشر شد، در طول یک هفته گذشته مهمترین موضوع بحث جامعه ترکیه بوده است.
نظرات بینندگان