arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۵ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۴

ژنرال صهيونيست: قدرت حزب‌الله مايه نگراني اسرائيل است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 معاون رئيس ستاد مشترک ارتش رژيم صهيونيستي تصريح کرد حزب‌الله لبنان از قدرتي بي‌سابقه برخوردار است و مي‌تواند مراکز مسکوني اسرائيل را تهديد کند و اين امر مايه نگراني اسرائيلي‌هاست.

به گزارش «راي اليوم»، ژنرال «يائير گولان» که پيش از اين فرماندهي منطقه شمالي ارتش رژيم صهيونيستي را عهده دار بود، مدعي شده است که اسرائيل در حال حاضر در بخش شمالي در وضعيت استراتژي رضايت‌بخشي قرار دارد به دليل اينکه درگيري‌هاي شديد در سوريه و لبنان ارتش اين کشورها را تضعيف کرده است.

اين ژنرال صهيونيستي همچنين مدعي شد حزب‌الله لبنان هزاران نيروي خود را در سوريه مستقر کرده است و ارتش سوريه (در نبردها) حضور واقعي ندارد.

ژنرال گولان که اين سخنان را در مراسمي با حضور ارتش اسرائيل ايراد مي‌کرد، افزود در عين حال، به سبب حضور نيروهاي حزب‌الله در لبنان و سوريه و نيز گروه (تروريستي) داعش، امنيت اسرائيل در معرض تهديدهايي که اندک هم نيستند، قرار داد.

فرمانده سابق منطقه شمالي ارتش رژيم صهيونيستي با مشابه دانستن خطر نيروهاي حزب‌الله و عناصر تروريستي داعش بر امنيت داخلي اسرائيل، تصريح کرد، ولي داعش در حال حاضر به دليل مشغول بودن به جنگ عليه نيروهاي دولتي سوريه، هيچ اقدامي عليه اسرائيل صورت نمي‌دهد. با اين حال «ما مي‎دانيم که احساسات اين نيروها از جمله عناصر داعش نسبت به اسرائيل منفي است.»

ژنرال گولان با ابراز نگراني از قدرت حزب‌الله گفت:«شکي نيست که حزب‌الله از قدرتي بي‌سابقه برخوردار است. اين حزب قدرتي دارد که مراکز مسکوني در اسرائيل را تهديد مي‌کند. اين امر مايه نگراني است و آماده‌باش ارتش اسرائيل را مي‌طلبد.»

وي عنوان کرد منطقه در هر لحظه شاهد تغييرات بزرگي است و از اين‌رو، اسرائيل بايد در آمادگي مناسب و عاقلانه باشد.
از سوي ديگر، پروفسور «ايال زيسر» رئيس گروه مطالعات شرق‌شناسي دانشگاه تل‌آويو اظهار داشت تسلط گروه داعش و « جبهه النصره» به سوريه بايد اسرائيل را نگران سازد. ولي سوال اينجاست که «آيا جايگزيني وجود دارد؟»
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان