arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۵ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۴

شرکت نفتي "توتال" آماده بازگشت به ايران شد

همزمان با آغاز مذاکرات نفتي ايران و لوک اويل روسيه در وين، شرکت‌هاي بزرگ بين‌المللي نفت و گاز جهان بار ديگر نسبت به بازگشت دوباره به ايران در صورت لغو تحريم‌ها، اعلام آمادگي کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همزمان با آغاز مذاکرات نفتي ايران و لوک اويل روسيه در وين، شرکت‌هاي بزرگ بين‌المللي نفت و گاز جهان بار ديگر نسبت به بازگشت دوباره به ايران در صورت لغو تحريم‌ها، اعلام آمادگي کردند.

همزمان با سفر بيژن زنگنه وزير نفت به وين براي حضور در يکصد و شصت و هفتمين نشست اوپک، دور جديد مذاکرات نفتي ايران با شرکت لوک اويل روسيه در حاشيه اجلاس اوپک برگزار مي شود.

«واگيت آل اکبروف» مديرعامل شرکت روسي لوک اويل با تاييد مذاکرات خود با وزير نفت ايران در حاشيه نشست اوپک در وين، گفت: بر اين اساس مذاکرات نفتي با وزير نفت ايران در اين دور از گفتگوها انجام خواهد شد.

همزمان با آغاز مذاکرات نفتي ايران و روسيه در وين، چند کيلومتر دور يعني در پاريس، مدير عامل شرکت توتال فرانسه هم بريا بازگشت به صنايع نفت و گاز ايران در صورت لغو کامل تحريم‌ها اعلام آمادگي کرده است.

از اين رو در حالي قرار است دور جديد مذاکرات نفت و گاز ايران با ۱۰۰ شرکت، گروه و مدير فرانسوي در حاشيه برگزاري بيست و ششمين کنفرانس جهاني صنعت گاز برگزار شود که «پاتريک پويان» مدير عامل شرکت فرانسوي توتال در اين کنفرانس جهاني اعلام کرد: در صورت لغو تحريم‌ها عليه ايران، توتال به صنعت نفت ايران باز مي‌گردد.

اين مقام فرانسوي با تاکيد بر اينکه يک فعاليت ديرينه و تاريخي در ايران داريم و پروژه هاي مشترکي با اين کشور توسعه داده ايم، اظهار داشت: توتال روابط ديرينه با ايران دارد و مي دانم که توتال پذيرفته مي شود، اما نخست بايد ديد که از نظر سياسي چه اتفاقي مي افتد.

در همين حال، حميد رضا عراقي معاون وزير نفت روز گذشته از مذاکره با ۱۰۰ شرکت و گروه گازي در حاشيه برگزاري کنفرانس جهاني گاز در پاريس خبر داده و تاکيد کرده بود: محور اين مذاکرات در حوزه سرمايه گذاري پالايش، انتقال، توزيع و تجارت گاز است.
منبع: مهر
نظرات بینندگان