arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۶ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۴

عذرخواهی بی‌بی‌سی به دلیل خبر بستری شدن ملکه انگلیس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبکه خبری بی‌بی‌سی انگلیس امروز (چهارشنبه) پس از اینکه یکی از خبرنگارانش با انتشار پیامی در شبکه توییتر به اشتباه اعلام کرد ملکه این کشور به علت بیماری در بیمارستان بستری شده، اقدام به عذرخواهی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، کاخ سلطنتی انگلیس اعلام کرد: ملکه الیزابت دوم که 89 ساله سن داشته و در ماه سپتامبر سال جاری میلادی به عنوان پرسابقه‌ترین ملکه تاریخ انگلیس دست پیدا خواهد کرد تنها برای چکاپ سالانه وضعیت سلامتش به بیمارستان پادشاه ادوارد هفتم در لندن رفته است.

سخنگوی کاخ باکینگهام اظهار کرد: رفتن ملکه انگلیس به این بیمارستان براساس قرار از پیش تعیین شده و به عنوان یک معاینه روتین انجام شده است و اکنون ملکه بیمارستان را ترک کرده است.

این بیانیه کاخ سلطنتی انگلیس پس از آن منتشر شد که یک خبرنگار شبکه بی‌بی‌سی در پیامی که در شبکه توییتر منتشر کرد اعلام کرد: ملکه الیزابت به منظور معالجه و بستری شدن به بیمارستان فرستاده شده است.

این خبرنگار چندی بعد با پاک کردن این پیام آن را در نتیجه یک "شوخی احمقانه" خواند و از این بابت عذرخواهی کرد.

شبکه بی‌بی‌سی در بیانیه‌ای اعلام کرد، در حساب کاربری یکی از خبرنگاران این شبکه پیام‌هایی مبنی بر اینکه یک عضو خانواده سلطنتی بیمار شده به اشتباه فرستاده شده است: "این پیام‌ها سریعا پاک شدند و ما از بابت هرگونه توهین، عذرخواهی می‌کنیم."

در سال‌های اخیر ملکه انگلیس به علت کهولت سن از حجم وظایف خود کاسته و آن‌ها را به شاهزاده چارلز وارث تاج و تخت خود واگذار کرده است، با این حال چندی پیش وی به منظور حضور در آغاز به کار پارلمان انگلیس در این نشست حاضر شد.

هنگامی که ملکه انگلیس در ماه مارس 2013 به سبب اسهال و استفراغ در بیمارستان بستری شد برای نخستین بار در یک دهه گذشته به بستری شدن در بیمارستان نیاز پیدا کرد.
نظرات بینندگان